Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cybersyn

Sider: 1 [2] 3 4 ... 35
16
Minecraft / Sv: Hvordan lage sin egen Minecraft-server?
« på: 11. November 2015, 14:47 pm »
Hvis man ønsker å kompilere Spigot selv, finnes det gode instrukser på https://www.spigotmc.org/wiki/spigot-installation/ og https://www.spigotmc.org/wiki/buildtools/.

17
Minecraft / Sv: Er det noen interresse for SSL på forumet?
« på: 02. November 2015, 07:39 am »
Mot deg (offeret) behøver de bare å presentere et NYTT sertifikat med en helt annen private key.
Men da må jo jeg godkjenne dette nye sertifikatet?

18
Minecraft / Stor flyttejobb
« på: 31. Oktober 2015, 13:12 pm »
Jeg beregnet veldig feil når jeg begynte på et prosjekt, og nå ønsker jeg å flytte alt fra og med X=2140, Y=13, Z=-834 til og med X=2226, Y=92, Z=-958 (870000 blokker) 162 blokker oppover. Lar det seg gjøre å bruke en smule magi til dette, eller blir jeg nødt til å flytte alt for hånd? D:

EDIT: På kreativkartet

19
Minecraft / Sv: Er det noen interresse for SSL på forumet?
« på: 31. Oktober 2015, 00:54 am »
Men noen andre klarer vel ikke å lage en privat nøkkel som er likt ditt? Så hvis man krypterer data med din offentlige nøkkel, vil kun din private nøkkel kunne dekryptere det? Man må vel bare passe på at man bruker den riktige offentlige nøkkelen? Eller misforstår jeg?
http://stackoverflow.com/a/514243/1981338

Aner ikke hva det er en gang :P
I dette tilfellet er det en klient (nettleser) som skal kommunisere med en server (forumet). Med SSL/TLS har begge hvert sitt nøkkelpar, som består av en offentlig og en privat nøkkel. Først utveksler klienten og serveren offentlige nøkler. Så, når klienten sender data til serveren, krypterer klienten det med serverens offentlige nøkkel. Dataen kan dekrypteres kun med serverens private nøkkel, som det bare er serveren som har. På samme måte krypteres data fra serveren til klienten med klientens offentlige nøkkel, og dekrypteres av klienten med klientens private nøkkel. Dette kalles asymmetrisk kryptering, når man bruker forskjellig nøkkel for å kryptere og dekryptere. På denne måten kan ikke en "man in the middle" late som om han er klienten eller serveren, fordi han ikke vil kunne dekryptere dataene, siden han ikke har den riktige private nøkkelen. Han vil heller aldri få tak i den private nøkkelen, siden den ikke utveksles, bare den offentlige nøkkelen.
...AFAIK

Men hvis dette handler om sikkerheten på forumet, så er det vel naturlig å spørre om dette er noe vi har hatt problemer med tidligere?
Det handler mest om brukerens sikkerhet, så jeg mener det blir litt feil å spørre om dette er noe vi har hatt problemer med. Hvis man er koblet til et usikret trådløst nettverk (for eksempel mange trådløse soner) kan hvem som helst se hva som overføres (også passord, i mange tilfeller, men jeg er ikke sikker på hva SMF gjør med dem). Det kan være vanskelig å oppdage, og selv om man kanskje ikke utsettes for det, er det greit å kunne føle seg trygg selv om man bruker et usikret nettverk.

20
Minecraft / Sv: Er det noen interresse for SSL på forumet?
« på: 29. Oktober 2015, 21:25 pm »
Jeg er veldig for dette, men jeg synes det bør være valgfritt. Det finnes faktisk fortsatt dingsebumser som ikke støtter SSL eller TLS.

Men hvis det skal være valgfritt, holder det ikke med et self-signed sertifikat? Når det gjelder et lite forum som dette, er det ingen "kunder" å tape på at man manuelt må godkjenne sertifikatet. I tillegg stoler i hvert fall jeg mer på deg enn på enn autoritet som selger sertifikater til $59.

21
Minecraft / Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 28. Oktober 2015, 16:55 pm »
Hvis m2e-egit fremdeles ikke virker, kan du prøve å klone repoet fra kommandolinje
Kode: [Velg]
git clone https://github.com/Ano-Tech-Computers/TipsPlugin.gitog velge importere det med Import -> Existing Maven Project i Eclipse. Når M2E har importert det, skal du kunne bruke EGit med det.

Hvis du finner ut at du vil fortsette å bruke Git fra kommandolinje, bør du se http://git-scm.com/doc
Mye bedre dokumentasjon enn EGit

22
Genialt!

Jeg blir også veldig glad om kildekoden er åpen.

23
ATC-Pjatt / Sv: WalkingFrozen
« på: 24. Oktober 2015, 17:35 pm »
Når jeg trykker på "Upload something"
Sitat
System error
error:     Can't use an undefined value as a symbol reference at /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html line 219.
context:     
...     
215:     
216:     if ($cmd eq 'upload') {
217:     my $q = $m->cgi_object;
218:     my $fh = $q->upload('file');
219:     binmode $fh;
220:     print "<pre>\n";
221:     while (read($fh, my $buf, 4096)) {
222:     # print $buf;
223:     }
...     
code stack:     /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html:219
/home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/autohandler:24
raw error

Can't use an undefined value as a symbol reference at /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html line 219.


Trace begun at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Exceptions.pm line 125
HTML::Mason::Exceptions::rethrow_exception('Can\'t use an undefined value as a symbol reference at /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html line 219.^J') called at /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html line 219
HTML::Mason::Commands::__ANON__('cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Component.pm line 135
HTML::Mason::Component::run('HTML::Mason::Component::FileBased=HASH(0x7fb5d0496f20)', 'cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 1302
eval {...} at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 1292
HTML::Mason::Request::comp(undef, undef, undef, 'cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 955
HTML::Mason::Request::call_next('HTML::Mason::Request::ApacheHandler=HASH(0x7fb5d044bb40)') called at /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/autohandler line 24
HTML::Mason::Commands::__ANON__('cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Component.pm line 135
HTML::Mason::Component::run('HTML::Mason::Component::FileBased=HASH(0x7fb5d037a108)', 'cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 1297
eval {...} at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 1292
HTML::Mason::Request::comp(undef, undef, undef, 'cmd', 'upload', 'file', '') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 481
eval {...} at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 481
eval {...} at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm line 433
HTML::Mason::Request::exec('HTML::Mason::Request::ApacheHandler=HASH(0x7fb5d044bb40)') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/ApacheHandler.pm line 168
HTML::Mason::Request::ApacheHandler::exec('HTML::Mason::Request::ApacheHandler=HASH(0x7fb5d044bb40)') called at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/ApacheHandler.pm line 825
HTML::Mason::ApacheHandler::handle_request('HTML::Mason::ApacheHandler=HASH(0x7fb5cf8366b8)', 'Apache2::RequestRec=SCALAR(0x7fb5d0494ba8)') called at (eval 52) line 8
HTML::Mason::ApacheHandler::handler('HTML::Mason::ApacheHandler', 'Apache2::RequestRec=SCALAR(0x7fb5d0494ba8)') called at -e line 0
eval {...} at -e line 0

24
ATC-Pjatt / Sv: WalkingFrozen
« på: 24. Oktober 2015, 12:42 pm »
Hvordan har du tenkt til å løse dette? Hele kart er jo ganske store. Importdelen virker også interessant hvis det er slik det høres ut.

25
Feil / [Fikset] Filter - "kan du hjelpe meg opp?"
« på: 18. Oktober 2015, 13:15 pm »
Hver gang jeg prøver å skrive
Sitat
kan du hjelpe meg opp?
kan du hjelpe meg, op?
eller noe i nærheten sier filteret
Sitat
[Filter] ======== ?fSe ?6/help op ?feller sp?r treet ?4========
Kanskje litt strengt?

26
Minecraft / Sv: Bugs - la oss hjelpe!
« på: 10. Oktober 2015, 09:26 am »
2. Installasjon av m2e-egit funker ikke
Det ser ut som den ikke finner JARen for m2e-egit på nettet. Det er litt rart, for webserveren indekserer den, men den gir bare 404... Det er nok bare et midlertidig problem. Har det skjedd før?
Det ser ut som en eldre versjon er tilgjengelig, så hvis du får til å tvinge Eclipse til å bruke org.sonatype.m2e.egit_0.14.0.201504071521.jar og org.sonatype.m2e.egit.feature_0.14.0.201504071521.jar i steden burde det virke, men jeg vet ikke hvordan.

Har nå brukt en times tid på å prøve å få ned en fungerende kopi av TipsPlugin v2 som kompilerer, men det nytter ikke.
Versjoner som er listet under Releases på GitHub kommer gjerne med en forhåndskompilert JAR (under Downloads).
Mange ligger også i varehuset (på grenen maven).

27
Minecraft / Sv: Har du merket noen forskjell på serveren?
« på: 29. ſeptember 2015, 22:51 pm »
Han sa til dette til meg nettop:
     -Jeg tror d er java versjonen jeg bruker som ikke er kompatibelø med floyd sin...
Og han spurte:
     -kan du spørre hvilken versjon av java han bruker?
AFAIK kjører serveren OpenJDK 7 JRE, men det høres merkelig ut at det skal ha noe å si...

28
Feil / Deaktiveres plugins mens det er spillere pålogget?
« på: 19. ſeptember 2015, 17:03 pm »
Når serveren starter på nytt ser det ut som om noen plugins deaktiveres før spillerne kastes ut (alle får hvite navn i noen sekunder før de kastes ut). Hvis dette er tilfelle, kan fraværet av viktige plugins som WorldGuard utnyttes.

29
Minecraft / Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 01. ſeptember 2015, 20:13 pm »
Dette funker definitivt ikke. Jeg skjønte at Maven var involvert og konverterte derfor prosjektet til "maven project" lokalt men plugin.yml ble ikke generert og førte til ugyldige plugins før jeg droppet den manuelt.
Kan hende du ikke har sett det, men jeg skrev noe for en stund siden som kan være nyttig. Workflowen er ikke så viktig, men måten jeg viste for å importere prosjektet i Eclipse virket for meg.

Når jeg brukte "import" fra git til å begynne med så burde Eclipse ha forstått dette selv, men det er ikke tilfelle til tross for at .project var en del av pakka og det skapte sine egne problemer siden vi ikke har samme build path (ikke engang samme OS) og derfor måtte jeg inn og fikse på det også. Passet på å ikke commit'e min egen .project men gudene vet hvor mange andre småting som også rotes til på denne måten... kanskje det er derfor plugin.yml ikke ble generert, hva vet jeg :-|
Det var derfor jeg begynte å bruke Maven. Maven erstatter build path ved å automatisk laste ned alle dependencies som er oppført i POMen. .classpath og .project genereres automatisk ved import, og trenger ikke å ligge i repoet. Det er faktisk en fancy .gitignore som sørger for at de ikke havner der, så du ikke trenger å tenke på dem.

plugin.yml og alt annet som ligger i src/main/resources "filtreres". Når du kompilerer sørger Maven for å bytte ut bestemte plassholdere med informasjon fra POMen, f. eks. versjon.

Hvis pluginen trenger noen bibliotek som ikke er selvstendige plugins og dermed ikke lastes inn av Bukkit, legger Maven dem til i JARen.

I tillegg kan man bruke 'mvn deploy' for å laste opp JAR og POM til varehus 14. Da kan andre Maven-baserte prosjekter som trenger det laste det ned fra varehuset. Det er også en fin plass å få tak i gamle versjoner uten å bygge dem selv.

Jeg har ikke brukt Maven på alle pluginsene, siden noen av dem trenger bibliotek og plugins som ikke bruker Maven, mens andre har pakker som heter com.floyd som det hadde vært fint å fått gjort om til no.atc elns først.

30
Minecraft / Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 01. ſeptember 2015, 15:52 pm »
Greit nok, bare veldig uvant. Kanskje du kan forklare hva forskjellen er på "push to branch" og "push to upstream" er for noe også?
Hvor ser du dette? EGit? Selv foretrekker jeg git fra kommandolinje siden det har mye bedre dokumentasjon. Jeg kan bare gjette at 'push to upstream' laster opp alle lokale grener,, mens 'push to branch' laster opp én gren. De fleste repoene har bare en gren master, så det burde ikke være noen forskjell. Merker du noen forskjell?
Prøv msysgit for git fra kommandolinje på windows.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 35