ATC Pjatt > ATC-Pjatt

Import/eksport av schematics etc. (var 'WalkingFrozen')

<< < (2/2)

Floyd-ATC:
Det er ikke mulig å bruke den til noe som helst ennå.
Det er nå mulig å laste NED filer.
Opplasting, flytting og sletting av filer er ikke på plass ennå.

Utfordring: Finn en måte å knekke sikkerheten, f.eks. for å laste ned "/etc/passwd" eller "/home/floyd/mc/server.properties" eller en annen fil du ikke skal ha tilgang til. Den som finner et sikkerhetshull og beskriver hvordan kan vente seg en belønning.

Floyd-ATC:
Prototypen begynner å ta form. Det er derfor på tide å beskrive den litt sånn at dere kan bidra til å teste.

Private schematics
Dette er en slags "hjemmekatalog" for dine private filer. Ingen andre enn deg kan se disse filene.

Public schematics
Dette er et fellesområde hvor alle kan lese og skrive filer men kun ops/admins kan slette. Brukes til å dele filer.

System schematics
Kun ops og admins kan se dette området, det brukes av WorldEdit til å importere/eksportere data inn og ut av kartet. Tanken er at en spiller laster opp og kopierer en schematic til en op/admin som kopierer filen videre hit og bruker WorldEdit. Tilsvarende, ved eksport bruker op/admin WorldEdit til å lage en schematic som deretter kopieres til eieren for nedlasting.

Server files
Dette er ferdig kompilerte versjoner av Spigot som er vanskelige å få tak i pga DMCA. De er derfor tilgjengelige for innloggede brukere på denne måten. Nyttig hvis man ønsker å lage en egen server.

Plugins
Denne tror jeg er selvforklarende.

For å laste ned en fil er det bare å klikke på den. Hver seksjon har i tillegg en nedtrekkmeny hvor man kan velge blant kommandoene man har tilgang til (og som gir mening). Kryss av for eventuelle filer og velg:


* Copy to private
* Copy to public
* Copy to system
* Copy to player (angi navn i eget felt)
* Delete
* Upload file (angi lokal fil)Klikk deretter på Submit.

MEN! Husk at for øyeblikket er det KUN NEDLASTING som fungerer.

Cybersyn:
Genialt!

Jeg blir også veldig glad om kildekoden er åpen.

Floyd-ATC:

--- Sitat fra: BrutalOst på 25. Oktober 2015, 20:20 pm ---Genialt!
Jeg blir også veldig glad om kildekoden er åpen.

--- Slutt sitat ---

Dette er en ganske sær løsning skrevet i HTML::Mason men hvis noen vil ha den når den er ferdig så legger jeg den ut. Det vil også kunne hjelpe de som er interesserte i å lete etter svakheter i sikkerheten.

Opplasting skal nå fungere, dermed gjenstår kopiering og sletting. Igjen, test systemet for smutthull; du skal ikke kunne laste opp noe annet enn korrekt filtype til en path hvor du har skrivetilgang og du skal avvises med "Forbidden" ved forsøk på noe annet.

Oppdatering: Sletting er nå implementert. Tips: Ikke slett ting før du har lastet dem ned og har mulighet til å laste dem opp igjen...

Oppdatering: Da er også kopiering på plass. Med dette er alle planlagte funksjoner på plass og det er klart for at ops kan hjelpe spillere med å få schematics ut og inn som beskrevet lenger opp.

BrutalOst: Systemet består i prinsippet av tre filer:

* /home/floyd/mc/stuffserver
* /home/floyd/mc/stuffclient
* /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/import_export.html
Den første kommer til å bli erstattet av en plugin så snart jeg får tittet litt på hvordan man lager en TCP-server i Java.
Den andre kommer da til å bli erstattet med litt TCP-kode i den tredje filen.
Når jeg kommer så langt har jeg en Plugin + en HTML-fil som kan publiseres. For de som ikke kan vente så hekter jeg HTML-filen på som attachment. NB!!! Dette er eksperimentell kode skrevet i Perl/HTML::Mason!!!

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side

Skift til full visning