avstemning

Opprette en ny rank Donator

Ja
3 (37.5%)
Nei
5 (62.5%)

Stemmer totalt: 7

Avstemning er avsluttet: 26. Mars 2012, 09:16 am

Skrevet av Emne: Opprette en ny rank Donator  (Lest 8430 ganger)

Utlogget mathias911

  • Knowitall
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • E-post
Opprette en ny rank Donator
« på: 25. Februar 2012, 08:16 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg synes vi godt kan opprette en rank donator fordi: da kan vi få en ATC lan og bedre utstyr til serveren :D

    Trenger ikke gi mye kanskje 310kr det er kanskje ikke så mye men det er mange som spiller på ATC så vis 20 gir 310 kr så blir det 6200kr 

    Merk man trenger ikke å gi noe
    « Siste redigering: 25. Februar 2012, 08:22 am av mathias911 »



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #1 på: 25. Februar 2012, 10:15 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Atc lan skjer nok ikke. Det bor folk over hele landet så det ville blitt vanskelig.

    En donator kunne gitt serveren en større harddisk så mappet hadde blitt større, men en donator ville mest sannsynlig beholdt tanken sin og være anonym. Skal finne et emne hvor det ble skrevet om dette.

     
    Før vi samler inn noe som helst så skal Trident og jeg bli enige om HVA vi skal kjøpe og eksakt hvor mye det koster. SSD-disker utgår av tekniske årsaker som Trident allerede har gjort rede for. RAM må være av en helt bestemt type siden den skal passe i en server så donasjon av gamle deler nytter ikke.

    Noen tanker rundt praktisk gjennomføring:
    * Selve innsamlingen - Paypal er én mulighet, eller jeg kan opprette en egen konto for dette i Skandiabanken, eller hvis noen vet om en egnet tjeneste så er jeg åpen for andre forslag.
    * Alle innkjøp må avtales FØR en eneste krone samles inn. Dersom innkjøpet utgår av praktiske årsaker eller vi ikke klarer å samle inn nok, så kan vi f.eks donere pengene til en veldedig organisasjon istedet. Forslag?
    * Dette må være basert på tillit men jeg legger gjerne fram regnskap der alle innkommende donasjoner vises anonymt, alle renteinntekter og alle uttak gjøres rede for.
    * Donasjonene må være 100% frivillige
    * Donasjoner gir ingen spesielle privilegier

    http://forums.atc.no/index.php?topic=883.0
    « Siste redigering: 25. Februar 2012, 10:22 am av Morder269 »



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #2 på: 25. Februar 2012, 10:22 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det blir nesten meningsløst. Men det kan føre til unødvendig forskjellsbehandling. Skal man donere penger til serveren, er det best om dette gjøres anonymt. Dessuten er det ikke noe sted å plassere denne i rangstigen. Alle kan jo donere penger, og hvis man da blir Donator får man/mister man rettigheter. Hvis jeg f.eks donerer penger, så vil jeg jo bli redusert til "Donator", og mistre flere kommandoer som operatører har, fordi jeg nedsettes til en rank andre også skal ha tilgang til.
    Sånt sett, hvis det ikke skal dære anonymt å donere, foreslår jeg at de som har donert får en stjerne før navet sitt i chatten. Det blir et bedre system. Jeg vet hvordan det er å donere anonymt, men la oss ikke redusere til amerikansk standard: Å vise alle det vi gjør anonymt.
    Like vel mener jeg (desverre) at donasjoner burde være anonymt. (Noe som beklagelig vis også kan medføre til at folk ikke vil donere)

    En donator kunne gitt serveren en større harddisk så mappet hadde blitt større

    Du har rett i det du sier, forsåvidt så trenger vi vel ikke større kart heller..


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #3 på: 25. Februar 2012, 10:23 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Les innlegget mitt på nytt, redigerte. Tydelig at du tenker som Floyd.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #4 på: 25. Februar 2012, 10:31 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Les innlegget mitt på nytt, redigerte. Tydelig at du tenker som Floyd.
    Jeg hadde allerde skrevet inlegget mitt ferdig når du siterte floyd XD Fikk meldingen om at "noen andre har postet i mens du skrev inlegget"-eller noe :P


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #5 på: 25. Februar 2012, 10:37 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jaja, det er svaret. Den som donerer gjør det anonymt.



    Utlogget Safew00d

    • Moderator
    • Knowitall
    • *****
    • Innlegg: 112
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #6 på: 25. Februar 2012, 15:15 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Kjenner jeg floyd rett liker han ikke forskjellsbehandling, så skulle man donert noe til serveren skulle det været 100% anonymt uten at man får noe ekstre igjen for det.

    Har foresten vært tatt opp det med at vi gikk sammen om og samle sammen litt penger til bedre hardware, men etter hvordan omstendighetene var så var det ikke aktuelt.



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #7 på: 25. Februar 2012, 15:21 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg ga jo link til det emnet, regner med du leser mer enn bare første innlegg.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #8 på: 10. Juni 2012, 09:49 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • bump

    Hva om man først kan bli "donator" etter at man har blitt VIP?
    Resonnomanget mitt:
    Donator blir det samme som en VIP-spiller, navnry kommer i en samme farge som rangen, men en stjerne før navnet.
    Floyd utnevner OPs, og det kommer etter anbefalinger fra andre spillere.-Ikke donasjoner.
    VIPs utnevnes av OPs, og der har vi bestemte krav, og donasjoner har ingen ting med de kravene å gjøre.
    Gjester får ikke "donator"-status og oppfordres ikke til å donere før de eventuelt blir VIP, dette er for å gjøre det klart at det å donere penger ikke hjelper deg i rank-stigen. Samme med restricted.

    På denne måten blir det veldig subtilt vist hvem som har donert, men at det ikke har noen større betydning på selve rang-stigen.

    Når det kommer til bankkontoproblematikken har jeg ikke satt meg inn i det ennå.
    « Siste redigering: 10. Juni 2012, 09:51 am av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget SmokeyNaruto

    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 101
    • Karma: +0/-0
    • I like to smoke :D
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #9 på: 11. Juni 2012, 09:18 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • så skal vi egentlig ha ranken donator eller ikke? å har dere bestemt kommandone til dontator rank?


    Smoking is fun :D

    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #10 på: 11. Juni 2012, 13:59 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvorfor er det så viktig at alle som donerer skal vere anonyme?
    Lol, hvis man absolutt SKAL vere anonym, ikke gjør noe mer ut av det da, enn å sende litt cash til Floyd.
    Enklere blir det ikke. Og de som ikke vil donere, gir faen.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #11 på: 11. Juni 2012, 17:48 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Årsaken til at jeg i utgangspunktet har snakket om anonyme donasjoner er at folk ellers ville kunne tro at donasjoner ga noen form for ekstra rett til å spille på serveren som ikke alle andre har.

    Rent hypotetisk: Dersom jeg skulle opprette en slik rank så ville den være MIDLERTIDIG (f.eks. for en måned), RENT KOSMETISK (ingen spesielle rettigheter) og IKKE TILGJENGELIG FOR OPS (habilitet/integritet). En slik rank ville videre ikke gi noen form for særbehandling i forhold til regler på serveren eller brudd på disse. Hensikten ville ene og alene være "bragging rights" for en kort periode.

    Dersom vi skulle begynne å ta imot donasjoner (og vi snakker fortsatt helt hypotetisk) så ville det ikke kunne innebære noen form for garanti eller særbehandling, vi ville måtte bli enige om hvem som hvem som disponerte pengene og til hva. Trident har allerede forklart at det er få muligheter til hardware-oppgraderinger av typen RAM eller raskere disker, hovedårsaken er såklart at den allerede har mer enn nok av begge deler. Takket være Trident. CPU er det som begrenser, og da snakker man i så fall om en helt ny server til flere titalls tusen for å i det hele tatt matche den vi disponerer idag. Lite realistisk. Vi har ingen økonomiske utgifter direkte knyttet til minecraft.atc.no, så donasjoner er ikke egentlig nødvendig. Ergo: Pengene ville derfor i praksis bare være en liten "belønning" til oss som gjør serveren mulig, men jeg tror jeg snakker for oss alle tre når jeg sier at vi tjener OK og det ville egentlig føles litt feil å håndtere lommepengene til barn og ungdommer som heller burde spare dem enn å kjøpe seg "virtuell cred" :-/

    Men for all del, kjør debatt.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget SmokeyNaruto

    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 101
    • Karma: +0/-0
    • I like to smoke :D
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #12 på: 12. Juni 2012, 15:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Men vis dere skal opperette donator rank må man bli donator før man kan bli operator?


    Smoking is fun :D

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Opprette en ny rank Donator
    « Svar #13 på: 12. Juni 2012, 15:35 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nei.