Skrevet av Emne: Donasjoner legges på is igjen  (Lest 12998 ganger)

Utlogget Gadunt

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 39
  • Karma: +0/-0
  • Fnæh!
    • Vis profil
Sv: Donasjoner legges på is igjen
« Svar #15 på: 27. Juli 2012, 13:05 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hadde det ikke vært bedre med en anonym donasjon, i så fall. Ellers blir det bare skryting, og at "jeg er bedre enn deg på grunn av at jeg donerte 5 kroner, og du bare 3. Fattiglus!". Synes det hadde vært mer riktig med en anonym donasjon, men får vel kanskje inn litt mer penger når den ikke er anonym, siden skrytefasen garantert kommer til å få andre folk til å donere.

    Enig med deg der, donasjon er donasjon av en grunn. Tror det rett og slett blir bedre om det evt ikke blir noen "merking" av de som donerer.
    Det kommer sikkert til å være enkelte som skryter uansett, men er redd for at med en slik merking som nevnt tidligere skal føre til et blindt "gruppepress".


    Lakmaleeeeh!
    Så vet vi dt ;)

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #16 på: 27. Juli 2012, 14:02 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Donering er frivillig og du donerer fordi du støtter noe, derfor er det menisløst at dette skal la seg stoppe pga at problemet er å gi spillere status. Når man donerer til noe via PayPal så får du opp en kode eller så kan du skrive en kommentar, da skriver du gjerne MC navnet ditt som en kommentar eller sender Floyd en mail med koden du eventuelt får. Vil anbefale å lage en egen donasjons e-post for å minske sjansen for å overse mail.



    Utlogget Gadunt

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 39
    • Karma: +0/-0
    • Fnæh!
      • Vis profil
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #17 på: 27. Juli 2012, 15:40 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Om det ikke er anonyme donasjoner, synes jeg det blir mer som å betale for å få fordeler istedenfor å donere. Det er akkurat som om noen skulle betalt 500 kroner for å bli unbannet.

    Jeg skjønner hvordan du tenker, men her må vi også ha tiltro til op's og admin. Ingen goder blir delt ut uten deres samtykke, og der har vi jo tro på at slikt ikke skjer :)


    Lakmaleeeeh!
    Så vet vi dt ;)

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #18 på: 27. Juli 2012, 16:17 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har donert såh! Æddabædda!

    Vel, det var bare for å teste om Floyd-ATC fikk de meldingene han ville ha automatisk. Så lenge han ikke gjorde det så er donasjonsystemet lagt på is.



    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #19 på: 28. Juli 2012, 10:30 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Donasjoner skal aldri gi noen fordeler i form av rettigheter eller beskyttelse mot kick/ban.

    Automatisk prosessering av mail fra PayPal hadde vært enkelt å få til men mail er trivielt å forfalske. Å lure IPN ville derimot kreve DNS poisoning pluss forfalsking av SSL-sertifikatet til PayPal.com

    Gruppepress er en faktor, spesielt i denne aldersgruppen. Ideen var derfor å begrense til et beskjedent beløp per måned, f.eks. 100 NOK. Det er dessuten sånn at veldig få barn og unge har eget kredittkort bankkort, pengebruk ville uansett styres av foreldre.



    « Siste redigering: 28. Juli 2012, 12:53 pm av Lloyd-ATC »


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #20 på: 28. Juli 2012, 12:44 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis en unge har kredittkort så blir jeg overasket. Et Visa Electron som ikke kan brukes på nett er vanligst blant de yngste. Finnes de med vanlige Visa bankkort også, skal litt til å få kredittgjeld med det...



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #21 på: 28. Juli 2012, 21:02 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis en unge har kredittkort så blir jeg overasket. Et Visa Electron som ikke kan brukes på nett er vanligst blant de yngste. Finnes de med vanlige Visa bankkort også, skal litt til å få kredittgjeld med det...
    Poenget mitt er at de kan ikke gå inn på PayPal og gi bort alle pengene sine :-)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Donasjoner legges på is igjen
    « Svar #22 på: 28. Juli 2012, 23:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De går jo til en god sak ??? Alle sammen send Floyd masse penger i posten! Konfirmasjonspenger, bursdagspenger. At dere eier!