avstemning

Hva er best?

Stasjonær datamaskin
4 (66.7%)
Bærbar datamaskin
2 (33.3%)

Stemmer totalt: 5

Skrevet av Emne: Stasjonær eller bærbar datamaskin  (Lest 5755 ganger)

Utlogget Lloyd-ATC

  • Administrator
  • Wannabe
  • *****
  • Innlegg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Stasjonær eller bærbar datamaskin
« på: 26. August 2012, 10:34 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvilken type datamaskin synes du er best til generelt bruk (både spill og programmer), stasjonær datamaskin eller bærbar datamaskin? Si gjerne litt om hvorfor.

    Siden du kun har mulighet til å velge en av to, så kan det være lurt å tenke deg om før du velger.  :)


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Stasjonær eller bærbar datamaskin
    « Svar #1 på: 26. August 2012, 10:43 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Stasjonær siden jeg trenger en kraftig PC som ikke overoppheter og holder seg litt stille. Sitter på ræva på samme plass hele tiden så det er ikke noe problem at boksen ikke er portabel.

    Selvfølgelig er en bærbar nyttig iblandt, men den brukes bare iblandt i stua og når jeg er utenfor huset.
    « Siste redigering: 26. August 2012, 10:46 am av Morder269 »



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Stasjonær eller bærbar datamaskin
    « Svar #2 på: 26. August 2012, 13:22 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Enig med Morder.



    Utlogget DJdur

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Stasjonær eller bærbar datamaskin
    « Svar #3 på: 26. August 2012, 14:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Enig med mrthewil.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Stasjonær eller bærbar datamaskin
    « Svar #4 på: 26. August 2012, 15:02 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Enkelt. Primærmaskinen skal ha så mye ytelse det er mulig å få for pengene en er villig til å bruke. Stasjonære maskiner utvikles med fokus på ytelse, driftsikkerhet og mulighet for oppgradering. Bærbart utvikles med fokus på design, vekt og batterikapasitet.

    Hvis man absolutt MÅ ha en maskin som kan være med som håndbagasje så får man ta til takke med en laptop, ellers er det stasjonært som gjelder for min del. En laptop ved siden av er luksus som jeg har klart meg uten i mange år av gangen.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Minecraft-Operators
    • Guru
    • ***
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Stasjonær eller bærbar datamaskin
    « Svar #5 på: 26. August 2012, 15:08 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg går ut fra at det er min subjektive mening du er ute etter, imed at du skrev "generelt bruk", noe som kan variere mellom de som kun trenger det et nettbrett kan gjøre, og de som bruker mer krevende programmer.
    Jeg gidder ikke å bruke mer enn én datamaskin, og jeg er nødt til å ha en datamaskin jeg kan ta med meg til skolen osv. Derfor foretrekker jeg laptop. Den negative siden er jo selvfølgelig plass (de skal jo være praktisk å ha med seg, så de kan ikke være gigantisk). De har også (de flesta av dem) et problem med overoppheting.
    En ting jeg liker med laptopene er at de har internt batteri, slik at man kke mister ting hvis strømmen går. (Man slipper å ha en SPU med seg hvor enn man går)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?