avstemning

Skal vi fjerne mobs fra serveren eller la de være som de er (les posten for fordeler og ulemper)

Vi vil ha mobs!
8 (66.7%)
Nei fjern dem!
4 (33.3%)
Samme for meg.
0 (0%)

Stemmer totalt: 12

Avstemning er avsluttet: 14. April 2011, 20:26 pm

Skrevet av Emne: Survival vs Building  (Lest 24211 ganger)

Utlogget Lloyd-ATC

  • Administrator
  • Wannabe
  • *****
  • Innlegg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Survival vs Building
« på: 15. Mars 2011, 19:25 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det er stadig diskusjon om vi skal ha mobs enablet eller ikke på serveren. Noen vil ha dem der fordi de mener at mobs dropper items som er av interesse. Andre vil ha dem fjernet fordi de mener at mobs ikke dropper noe av verdi som kan brukes i spillet.

    Her er en liste over hva mobs dropper:
    • Zombie: 0-2 feathers (brukes til å lage piler)
    • Skeleton: 0-2 arrows, 0-3 bone (brukes til å lage dye eller fargestoffer til wool)
    • Spider: 0-2 string (brukes til å lage wool)
    • Creeper: 1 musicdisc, 0-3 gunpowder (brukes til å lage tnt. Bruk av tnt er forbudt.)
    • Slime: 0-2 slimeball (brukes til... ingenting for øyeblikket, men Notch har visstnok noen ideer på lur her. Vet ikke hva)
    • Ghast: 0-2 gunpowder (brukes til å lage tnt. Bruk av tnt er forbudt.)
    • Pigmen: 0-3 cooked porkchops. (mat)
    Har ikke tatt med passive mobs da disse ikke vil forsvinne hvis mobs blir disabled.

    Ut ifra dette har jeg prøvd å sette opp en fordel-, ulempeliste som kan være avgjørende for ditt valg.

    Med mobs enabled
    Fordeler:
    • Mer utfordrende å spille.
    • Mobs dropper items.
    • Kan lage piler, bue, fiskestang og dispenser
    • Kan lage alle typer farget wool (bortsett fra brun)
    • Ulver som er mulig å temme og kan brukes som pet kommer i beta 1.4

    Ulemper:
    • Håpløst å få fred til å bygge om natta eller på områder med dunkelt belysning som f.eks. inne i huler.
    • Risikerer å dø ofte. Spesielt for dem som ikke er flinke til å sloss mot agressive mobs.

    Med mobs disabled
    Fordeler:
    • Får fred til å bygge ting.
    • Grave etter edelt metall uten å ha en mob pustende og pesende i nakken hele tiden.

    Ulemper:
    • Lite utfordrende.
    • Har ikke mulighet til å lage piler, bue, fiskestang og dispenser pga. mangel på string.
    • Har ikke mulighet til å lage følgende fargete wool: Hvit(fra annen farge), Lys grå, grå, Lime, lys blå, rosa. Pga. mangel på bone.

    Dette er hva jeg mener er fordeler og ulemper med begge. Mulig det finnes andre fordeler og ulemper her som jeg ikke har fått med meg.
    « Siste redigering: 09. August 2011, 19:30 pm av Lloyd-ATC »


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget kvarpis

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 41
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #1 på: 15. Mars 2011, 21:57 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • men jeg har et spørsmål svuppe når det gjelder dette med dispenser og pil og bue. det trengs vel ikke når det ikke er mobs? (kanskje unødvendig og svare men ville bare få det frem :)


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #2 på: 15. Mars 2011, 22:26 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • men jeg har et spørsmål svuppe når det gjelder dette med dispenser og pil og bue. det trengs vel ikke når det ikke er mobs? (kanskje unødvendig og svare men ville bare få det frem :)
    Tja... hadde det ikke vært en fordel å kunne ha mulighet til å jage bort andre spillere da? :)


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget kvarpis

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 41
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #3 på: 15. Mars 2011, 22:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • men det er jo ikke pvp?


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Utlogget Oys

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Når jeg blir stor vil jeg bli dinosaur.
      • Vis profil
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #4 på: 16. Mars 2011, 06:36 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg holder ved mitt og stemmer: Ja Til Mobs! :)



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #5 på: 16. Mars 2011, 10:26 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Mobs er etter min mening det som skiller spillet fra å være en ren editor.

    Det er imidlertid nå mulig å gjøre mobs ufarlige inne i en /region
    http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldGuard/Regions#Setting_a_region.27s_flags


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget kvarpis

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 41
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #6 på: 16. Mars 2011, 17:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • kun tre som har stemt? og 1 på fjern dem mener at speed også ville ha dem vekk hmm :L


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Utlogget kvarpis

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 41
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #7 på: 16. Mars 2011, 22:16 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • brutalost jeg vet dette, pluss at floyd skrev det. ro deg ned litt med besserwisser greia. sorry ble bare litt små irritert :L


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #8 på: 17. Mars 2011, 18:52 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vil helst beholde mobs, men er minecraft.net nede eller bare problemer her?  :P

    Edit: Hadd skreve passet feil :)
    « Siste redigering: 17. Mars 2011, 20:17 pm av Morder269 »



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #9 på: 21. Mars 2011, 17:11 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0

  • Minecraft beta 1.4 får ulver. Hvis du har bein (fra skeletons) kan du temme ulvene og bruke som pets. Det vil sikkert ta litt tid men Bukkit vil garantert støtte dette så snart som mulig.

    Hvis ikke DET er god nok grunn til å beholde mobs så vet ikke jeg :-D


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #10 på: 21. Mars 2011, 18:05 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • men det er jo ikke pvp?
    Vel, en spiller kan ikke drepe en annen spiller, men en dispenser med piler kan drepe en spiller.


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget galen410

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 15
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #11 på: 04. Mai 2011, 22:08 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • eg og synest at mobs burde vere på serveren  :) for viss det ikke er mobs kan jo hvem som helst finne alt de vill. spillet blir liksom litt kjedeligere... synest jeg iallefall  :P




    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #12 på: 04. Mai 2011, 22:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • eg og synest at mobs burde vere på serveren  :) for viss det ikke er mobs kan jo hvem som helst finne alt de vill. spillet blir liksom litt kjedeligere... synest jeg iallefall  :P
    100% enig



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #13 på: 06. Mai 2011, 11:18 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis mobs blir fjernet, er det like greit å spille CMP :-\
    Hvis mobs blir fjernet så skriker jeg



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Survival vs Building
    « Svar #14 på: 06. Mai 2011, 16:56 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis mobs blir fjernet, er det like greit å spille CMP :-\
    Hvis mobs blir fjernet så skriker jeg
    bare ikke gjør det på Skype, så :P
    Å joda