Skrevet av Emne: Hvilke bygg som blir revet  (Lest 19765 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Hvilke bygg som blir revet
« på: 16. ſeptember 2012, 22:44 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg er lei av å se bygninger som svever i løse luften (prøv å bygg et slikt hus i virkeligheten). Jeg har derfor et forslag til nye regeler på denne serveren:

    1. Ingen bygninger skal sveve i løse luften.
    2. Bygninger som ikke har noen kontakt med bakken fjernes umiddelbart (evt. gi advarel om dette og henvise til regel nr. 1)
    3. Hvis en spiller vil bygge noe som skal sveve (fly/luftskip/ufo/lignende) må han/hun spørre OP'ene om tillatelse (eks. bygningen kan merkes med et skilt som sier at eieren av bygget har fått tillatelse).

    Dette er som sagt kun forslag fra min side.

    Oppfordrer OP'ene til å diskutere dette her.
    54 dager, 2 timer og 38 minutter senere:
    Hva med å bare lage petition om det, så tar operatorer en titt på det, og kommenterer selv. Hvis tre operatorer kommenterer på petitionen at konstruksjonen burde rives, så budre det jo holde?
    Jeg er egentlig i prinsippet enig, men eier (og andre spillere) må ha mulighet til å uttale seg.

    OK... Hva med følgende:

    1. Kommunikasjon. Forklar hva du mener er galt, kanskje saken kan gå rett til sletting med godkjennelse fra eier, avtale om opprydding/fiksing eller overdragelse til ny eier. I så fall er det ikke nødvendig å åpne en sak i det hele tatt.

    2. Maktbruk. Lag /pe med tittel som sier "Avstemming om riving" eller noe lignende, med begrunnelse hvis det er nødvendig. (Hvis man må forklare hvorfor så er kanskje riving feil tiltak?)

    3. Avstemming. Minimum to andre ops må kommentere at de er FOR riving. Dersom noen ops er MOT så må man ha 2/3 flertall FOR riving.

    4. Kommunikasjon. Ved flertall for riving skal op som startet saken varsle eier om avgjørelsen, gjennom en egen tråd i forumet pluss direkte kontakt hvis det er mulig. Det skal tydelig fremgå hvem som har stemt for og evt. hvem som har stemt i mot. Det skal også linkes til dette regelverket slik at alle kan se hvordan prosessen fungerer. Eier får en uke på å uttale seg i forumet.

    5. Op som åpnet saken har nå gyldig grunnlag for å tildele saken til "admins" som har vetorett og gjennomfører eventuelt tiltak.

    6. Admins har rett til å avbryte og omgå hele prosessen og gå rett til sletting i ekstreme tilfeller. De har da selv ansvaret for å varsle i forumet og kommunisere med eier.

    DEtte er så lenge siden, og ingen har protestert. Derfor tar jeg det som at ingen hadde flere protester, og disse reglene blir å brukes.

    Er du i tvil om hva som tells som "Dritt", så har FLoyd sine egne meninger:
    Eksempel på DRITT vi har sett tidligere er tilfeldige bygninger som svever i luften, ofte fordi eieren (feilaktig) forestiller seg at det da får stå i fred for griefere, fordi de mangler erfaring, fordi de synes det er kult, eller kanskje fordi de ikke skjønner at de må bevege seg mer enn 501 meter vekk fra spawn for å finne en ledig tomt nede på bakken. Hva vet jeg...

    Fly og lignende kan være kult men jeg tror et rimelig krav ville være at det skal bygges over en tilhørende installasjon nede på bakken. Skal du f.eks. bygge et fly så er det greit så lenge du har bygget en flyplass på bakken nedenfor eller i umiddelbar nærhet. Dette ville være et krav som er enkelt å både forstå og håndheve. Dessuten, det vanligste problemet med flyvende installasjoner er at det "ødelegger" eller forstyrrer for dem som har bygget på bakken under. En som bygger en flyplass vil som regel aldri ha innsigelser mot et fly over flyplassen sin.

    Et annet eksempel på DRITT er 1x1 tårn, ull-kaos som bare svir i øynene, enorme kasser i terrenget som aldri blir noe mer enn digre firkantede kasser. (Og nei, det hjelper ikke at man putter en "by" inni). Like stygt er det når noen bruker uker på å flate ut tre kvadratkilometer, bygger to hus i et hjørne og så finner de på noe annet.


    En rød tråd gjennom hele denne diskusjonen (eller monologen..) er altså hvordan vi tydelig definerer kvalitet, for kvalitetsbegrepet til en 10-åring vil vanligvis være annerledes enn hos de som har litt flere år på baken. Samtidig skal det være lov å eksperimentere, feile og lære på serveren, så ops/admins må ikke lage regler og definisjoner som er for firkantede. Hvis en spiller er skikkelig stolt over huset han har brukt to timer på å bygge i skrikende farger som får skjermkortet til å gå varmt, så kan han eller hun bli oppriktig skuffet og forbannet hvis det kommer en eplekjekk admin som bare klikker det vekk med tre tastetrykk.

    For dere som ikke gadd/gidder å lese det over, så har jeg det aller viktigste her:
    Sitat
    Ved flertall for riving skal op som startet saken varsle eier om avgjørelsen, gjennom en egen tråd i forumet pluss direkte kontakt hvis det er mulig.
    Det skal tydelig fremgå hvem som har stemt for og evt. hvem som har stemt i mot. [...]
    Eier får en uke på å uttale seg i forumet.
    Dette er tråden som vil bli brukt. DEt er med andre ord en tråd for OPs, og eierne av byggverkene som blir omtalt. -Hold det slik. Da blir det lettere for de dette gjelder å se om bygget deres blir revet.
    Merk. Så lenge det er mulig, prøver vi å få kontakt via serveren. Men hvis vi ikke får kontakt, kan det hende at bygget blir revet imens du ikke er på serveren/forumet. Dette er en risk vi er nødt til å ta, vi kan ikke vente evig på å rive børt søppel.

    PS. Beklager for langt og kjedelig innlegg, men det var nødvendig i dette tilfellet.

    Niiinjaedit: Man bruker ikke tegn i titler Emil :) (- DJdur)
    « Siste redigering: 17. ſeptember 2012, 14:27 pm av DJdur »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #1 på: 18. November 2012, 15:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Fuck this shit. Når noen av disse petitionene har vært åpne i to-tre måneder, gidder jeg ikke mer. Her er de byggene som har blitt laget petitioner foreløpig:


    Husker ikke helt hvem sitt bygg dette er, noen som vet?


    Etterlatt by, deler er bygget av KRIS08


    Tror kanskje dette er skyer6 sitt.


    En ettasje som holdes oppe av 4 fense-stolper. SmokeyNarutos sitt bygg.


    For å sitere petitionen "I think NOT. (Flyvende bygg)". marthevholms konstruksjon.


    Denne er i grenseland.

    Meningen er at ting skal bli stemt over av OP-ene på serveren før det kommer noe på forumet, men det er jo ingen som gjør noe..


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget marthevholm

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 5
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #2 på: 08. Desember 2012, 22:13 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Emilpoika, jeg er ganske enig i dette, faktisk, selv om jeg ikke er op. Man bør spørre op-er før man gjør noe som dette. Den svevende byen min ble faktisk revet ned av Speedninja kort tid etter det ble bygget, men etter det comebacket på serveren lot jeg det bare være. Tenkte det ville bli revet ned uansett:)



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #3 på: 11. Desember 2012, 06:41 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ingen har protestert? Emil, fjern alle sammen når du har lyst.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #4 på: 11. Desember 2012, 08:11 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • "Denne serveren suger, byggene mine fjernes uten grunn."

    Wait for it.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #5 på: 12. Desember 2012, 14:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • F**ks given: 0.00


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #6 på: 13. Desember 2012, 00:23 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Da nedgraderer jeg minecraft og river de før jeg legger meg. Nest siste dagen til eksamensinnleveringen. La ut en video på YouTube med litt av eksamensarbeidet vårt:
    http://youtu.be/iELmeCHGK5A - Dvs. "Eksamensarbeidet" er mer eller mindre redigert bort.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #7 på: 13. Desember 2012, 06:54 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tror du har god tid... med denne farta så er vel Bukkit oppdatert sånn ute i august... 2014?


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #8 på: 14. Desember 2012, 22:43 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • XD Ja, men nå har jeg gått nazi på byggene allerede.
    Det er kanskje greit om den oppdateres i 2014, så blir det ikke noe mas om serveren i romjula ;)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Systemet funker!
    « Svar #9 på: 13. Januar 2013, 16:58 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Systemet funker! :D
    Jeg fant dette bygget:

    Denne svevende byen eies av xXHavviboyXx, anne432170 og Sindrepoika.
    Jeg lagde en peititon, som Speedninja kommenterte på. Så så jeg at anne var på, og spurte henne om det var greit at jeg flyttet byen.
    Litt senere:


    Fint å se at man faktisk kan få noe gjort.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget SpeedNinja

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 319
    • Karma: +2/-0
    • Også kjent som Purrington
      • MSN Messenger - lasse_molberg@hotmail.com
      • Vis profil
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #10 på: 13. Januar 2013, 21:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • http://i.imgur.com/k91vw.jpg
    Jeg fant et par "tårn" når jeg kikket litt rundt på kartet, dette ser ut som noe vi bare skal fjerne


    One bright morning
    in the middle of the night
    two dead boys came out to fight
    they stood back to back
    and faced each other
    drew their swords
    and shot eachother
    the deaf policeman heard the noise
    and came to kill
    those two dead boys
    If u dont believe my story
    its true ask the blind man

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #11 på: 13. Januar 2013, 21:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Wow. Såppas. Kordinater?

    Vel, jeg lagde en petition nå nettopp pga. dette:


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #12 på: 13. Januar 2013, 21:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Emil, fjern med det samme mener nå jeg. Om Floyd ser disse in-game så klikker han sikkert i vinkel  :P



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #13 på: 13. Januar 2013, 22:33 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg tviler ikke på at det blir fjernet, og sier meg enig i at den "byråkratiske" framgangsmetoden som regel ikke er svært effektiv. I dette tilfelle kan jeg ikke huske at noen av disse spillerne har vært på serveren :s

    5. Op som åpnet saken har nå gyldig grunnlag for å tildele saken til "admins" som har vetorett og gjennomfører eventuelt tiltak.
    -Det fine er at det egentlig er opp til admins til slutt uansett om vi vet de vil fjerne/endre konstruksjonen.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvilke bygg som blir revet
    « Svar #14 på: 14. Januar 2013, 21:42 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dagens fangst:

    Flyvende bygg. Ingen logBlock, beskyttede kister, region eller skilt.


    Bygg på stolpe. Ingen logBlock, beskyttede kister, region eller skilt.


    Svevende by kalt "koko-city" Eiere: magga282, siggi2002 og KRIS08.

    Edit:

    Flyvende plattform.  Ingen logBlock, beskyttede kister, region eller skilt.

    Edit2:

    Thomim og MassakereNissen sin nokså svevende by.

    Edit3:

    "fus ro"-arena.  Ingen logBlock, beskyttede kister, region eller skilt som sier hvem eieren er.
    « Siste redigering: 15. Januar 2013, 00:13 am av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?