Forums.ATC.no

Ano-Tech Computers => Minecraft => Emne startet av: Emilpoika på 15. Juni 2013, 11:49 am

Tittel: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika15. Juni 2013, 11:49 am
Enderlig kan serveren oppdateres!
-Men kan hende jeg ikke selv blir å komme inn før i morgen :/
Tittel: Sv: O**G, det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC15. Juni 2013, 23:08 pm
Jeg er opptatt denne helgen og skal jobbe sent mandag så det kan fort ta noen dager før jeg får gått løs på dette. Store problemer med en switch på jobben, beklager. Noen som gidder å hjelpe meg med litt research rundt de viktigste endringene vi må ta høyde for i forhold til plugins? Tenker da f.eks på nye utfordringer med WorldGuard og ContainerProtect, og hvordan disse bør løses. Jeg har ikke engang fått testet de nye greiene i 1.5.2
Tittel: Sv: O**G, det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika16. Juni 2013, 04:03 am
Skjønner at det er hektisk i jobben, selv ser jeg at jeg blir å være ganske opptatt når resten av kollegaene mine tar ferie på skift.
Du får bare oppdatere serveren når du får tid, jeg kan ikke eslv hjelpe deg med programmering av hoppers og lignenede (i forbindelse med ContainerProtet); jeg kan ingen ting om programmering.
Kanskje morder269, Brutalost eller noen andre som kan litt om programmering har gode tips?
Tittel: Sv: O**G, det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Morder26916. Juni 2013, 15:11 pm
Jeg kan ikke programmering :)

Edit: Ser ut som at vi har like ødelagt døgnrytme.
Tittel: Sv: O**G, det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC16. Juni 2013, 19:58 pm
Selve programmeringen tar jeg meg av. Det jeg trenger å vite er hva som må programmeres.
Tittel: Sv: O**G, det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika23. Juni 2013, 18:09 pm
Selve programmeringen tar jeg meg av. Det jeg trenger å vite er hva som må programmeres.
ConteinerProtect må oppdateres of å gjelde på hoppers. Kanskje brewing Stands, også?
Kan Public fjernes som standard instilling? Folk plasserer flere private kister enn offentlige, og da tror jeg vi slipper mye uhell rundt det.
Selv syns jeg det hadde vært greit.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: argh9926. Juni 2013, 21:15 pm
WorldGuard fungerer helt fint den?
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: SpeedNinja27. Juni 2013, 18:29 pm
Ahahaha :D Nå kunne alt bare vært klart! Jeg fikk pc'en min idag og er klar for å game :3
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: argh9928. Juni 2013, 11:12 am
Kom på noe som må gjøres med WorldGuard! =P
De som er eier i for mange regioner kan ikke lage flere regioner =(
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC29. Juni 2013, 18:14 pm
Kom på noe som må gjøres med WorldGuard! =P
De som er eier i for mange regioner kan ikke lage flere regioner =(

Bugs i selve WorldGuard er og vil alltid være utenfor min kontroll å gjøre noe med dessverre, alt jeg kan gjøre er å sørge for å legge inn nyeste versjon og håpe det beste.

Men....

Nå fikk jeg da faktisk litt tid til overs i dag og tenkte jeg ENDELIG skulle gå løs på oppgraderingen ... bare for å finne ut at serveren ikke svarer som den skal på SSH. En kjapp telefon til Trident bekreftet at joda, den har pådratt seg en eller annen sprø hardwarefeil og må byttes ut. RAID-settet er intakt men selve serveren fungerer bare i noen minutter etter reboot så vi iverksetter operasjon "uthenting av data" så snart han har mulighet til å være onsite samtidig med at jeg kan logge inn og identifisere hva som må berges.

Neste punkt på programmet blir da å få tak i et annet jern å kjøre på.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika30. Juni 2013, 13:37 pm
så snart han har mulighet til å være onsite samtidig med at jeg kan logge inn og identifisere hva som må berges.
Hva kan vi regne med at forsvinner, og hva består?
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Morder26930. Juni 2013, 16:33 pm
Trenger du midlertidlig host så kan jeg sikkert bidra med host for selve Minecraft serveren og eventuelt andre ting.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC01. Juli 2013, 10:14 am
Jeg har en (veldig) midlertidig host på plass, men jeg sliter sinnsykt med å få Java til å fungere skikkelig på CentOS 6.3 x86_64. Av en eller annen grunn så nekter java.util.zip å fungere som den skal. Påstår at samtlige zip.filer er tomme:

Kode: [Velg]
org.bukkit.plugin.InvalidDescriptionException: Invalid plugin.yml
        at org.bukkit.plugin.java.JavaPluginLoader.getPluginDescription(JavaPluginLoader.java:255)
        at org.bukkit.plugin.SimplePluginManager.loadPlugins(SimplePluginManager.java:132)
        at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.CraftServer.loadPlugins(CraftServer.java:239)
        at org.bukkit.craftbukkit.v1_5_R3.CraftServer.<init>(CraftServer.java:217)
        at net.minecraft.server.v1_5_R3.PlayerList.<init>(PlayerList.java:55)
        at net.minecraft.server.v1_5_R3.DedicatedPlayerList.<init>(SourceFile:11)
        at net.minecraft.server.v1_5_R3.DedicatedServer.init(DedicatedServer.java:106)
        at net.minecraft.server.v1_5_R3.MinecraftServer.run(MinecraftServer.java:382)
        at net.minecraft.server.v1_5_R3.ThreadServerApplication.run(SourceFile:573)
Caused by: java.util.zip.ZipException: zip file is empty
        at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)
        at java.util.zip.ZipFile.<init>(Unknown Source)
        at java.util.zip.ZipFile.<init>(Unknown Source)
        at java.util.jar.JarFile.<init>(Unknown Source)
        at java.util.jar.JarFile.<init>(Unknown Source)
        at org.bukkit.plugin.java.JavaPluginLoader.getPluginDescription(JavaPluginLoader.java:243)
        ... 8 more

Da funker ikke plugins særlig bra.

Temp-området er på plass og kan skrives til, jeg har forsøkt alternativ temp path med "-Djava.io.tmpdir=/gome/floyd/tmp", jeg har testet "java-1.6.0-openjdk", "java-1.7.0-openjdk" samt Oracle sin "jre-7u25-linux-x64.rpm", alle feiler på eksakt samme måte. Dette er til å bli tullete av.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC01. Juli 2013, 16:06 pm
Oppdatering: Jeg har nå fått ut kart, database og plugins/oppsett fra den gamle serveren og plundrer med å få den til å kjøre på den midlertidige maskinen jeg har fått skremt fram. Reiser på ferie til Hellas tidlig onsdag morgen, jeg tviler vel egentlig på om jeg blir ferdig til da dessverre for dette er vrient. Har ikke engang fått begynt å pirke på egne plugins så lenge jeg ikke får en ren bukkit 1.5.2 server opp og kjøre engang. HATER JAVA!!!
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC01. Juli 2013, 17:54 pm
Oppdatering: Se ny tråd.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Morder26901. Juli 2013, 19:05 pm
Setter pris på at du står på for å holde serveren oppe :)
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika01. Juli 2013, 20:10 pm
Flott engasjement! Hvis serveren ikke blir oppe å kjøre med det først så er det jo ikke så ille. Den har jo vært nede aldri så lenge nå, så vi kan da vente litt til?
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Floyd-ATC02. Juli 2013, 12:21 pm
Hvis jeg får noen stille stunder så skal jeg prøve å få oppdatert /cp med tanke på både hoppers og standardinnstillinger. Serveren kjøres ikke hos Trident for øyeblikket pga. havarert maskin, akkurat nå står den litt .... hmm.... utsatt til tror jeg man kan si. Krysser fingrene for at det ikke blir bråk.
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: Emilpoika02. Juli 2013, 13:49 pm
JEg er fryktelig nyskjerrig på hva "utsatt til" vil tilsvare, men blir ikke å være inne på serveren i kveld selv. Har jobb, og i morgen drar jo du på ferie. God tur!
Tittel: Sv: Gud! Det var på tide, bukkit 1.5.2 er ute! :D
Skrevet av: argh9918. Juli 2013, 19:39 pm
En rød spiller som vil bli gjest på serveren =) Kunne trengt en op (eller admin) på =P