Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cybersyn

Sider: [1] 2 3 ... 36
1
Minecraft / Sv: Schematic eksport forespørsel
« på: 19. Januar 2017, 17:36 pm »
Det virker, tusen takk!

Når man bytter brukernavn kan man ikke bytte igjen før det har gått 30 dager. Det kan hende det er derfor du ikke får byttet tilbake.

2
Minecraft / Schematic eksport forespørsel
« på: 18. Januar 2017, 16:25 pm »
Kan en op/admin eksportere schematics av regionene brutalost_ting og brutalost_creative sånn at jeg kan laste dem ned fra import/eksport grensesnittet? Takk.

3
Rust / Er Rust-serveren fortsatt aktiv?
« på: 18. Januar 2017, 16:20 pm »
Finnes Rust-serveren fortsatt? I så fall, har den mange aktive spillere? Vurderer å kjøpe Rust i Best of 2016 Humble Bundle.

4
Minecraft / Sv: Nye Navn
« på: 25. Mars 2016, 14:16 pm »
Allende har døpt meg Cybersyn

5
Feil / Sv: Rapportering av kommando feil
« på: 24. Mars 2016, 12:00 pm »
Sikker på at de skriver
Kode: [Velg]
/tpa Gr0nli og ikke
Kode: [Velg]
/tpa permission?

Hva heter spilleren som prøver å tpa til deg?

6
Feil / Sv: Internettet?
« på: 16. Februar 2016, 20:42 pm »
Prøv med en annen nettverksadapter, eller kabel

7
Generelt teknisk / Bukkit API tips & tricks
« på: 31. Januar 2016, 12:26 pm »
Some of the more useful features of the Bukkit API are not very well documented outside the javadocs. I've stumbled upon quite a few:

Graphical UI using inventories
It's possible to create inventories of any size, type and title on the fly using the org.bukkit.Server.createInventory() series of functions. Combined with org.bukkit.event.inventory events and org.bukkit.entity.HumanEntity.openInventory(), you can create creative ways for players to interact with your plugin.

Scheduled tasks
You can schedule tasks to run later or repeatedly. You can also run tasks asynchronously to avoid clogging up your main thread. There are mainly two ways to schedule tasks:
Example using method a:
Kode: [Velg]
public class Broadcaster extends JavaPlugin {
    private final MyRunnable runnable = new MyRunnable(this.getServer());
   
    @Override
    public void onEnable() {
        // run task every minute (=1200 ticks)
        this.runnable.runTaskTimer(this, 0, 1200);
    }
   
    @Override
    public void onDisable() {
        // cancel task
        this.runnable.cancel();
    }
}

class MyRunnable extends BukkitRunnable {
    private final Server server;
   
    public MyRunnable(Server server) {
        this.server = server;
    }
   
    @Override
    public void run() {
        this.server.broadcastMessage("It works!");
    }
}
Example using method b:
Kode: [Velg]
public class Broadcaster extends JavaPlugin implements Runnable {
    @Override
    public void run() {
        this.getServer().broadcastMessage("It works!");
    }

    @Override
    public void onEnable() {
        // run task every minute (=1200 ticks)
        this.getServer().getScheduler().runTaskTimer(this, this, 0, 1200);
    }

    @Override
    public void onDisable() {
        // cancel all tasks scheduled by this plugin
        this.getServer().getScheduler().cancelTasks(this);
    }
}

Custom recipes
You can't create custom items, but you can add custom recipes.
Define the recipe by instantiating one of the classes implementing org.bukkit.inventory.Recipe. Then add the recipe to the server using org.bukkit.Server.addRecipe().
Some other functions for managing recipes:
Example:
Kode: [Velg]
// define recipe
public final Recipe myRecipe = new FurnaceRecipe(new ItemStack(Material.WATER_BUCKET), Material.ICE);

@Override
public void onEnable() {
    // add recipe
    this.getServer().addRecipe(myRecipe);
}

@Override
public void onDisable() {
    // remove recipe
    Iterator<Recipe> iterator = this.getServer().iterateRecipes();
    while (iterator.hasNext()) if (iterator.next() == this.myRecipe) iterator.remove();
}

I'd also like to point out org.bukkit.conversations, though I've never used it myself.

Feel free to post your own tips & tricks.

8
Minecraft / Sv: Automatisk crafting
« på: 31. Januar 2016, 10:58 am »
"Arbeidsbenken" må være en container. En vanlig arbeidsbenk er ikke en container - inventaret lagres ikke når man lukker det. Det er mulig å bruke en annen type container, som dropper eller dispenser. Da går det fortsatt an å gi den et GUI som en vanlig arbeidsbenk.

Jeg foreslår at man åpner GUIet og legger items i den oppskriften man vil ha, og så vil hopperne (ved plugin-magi) legge kun de riktige materialene i "arbeidsbenken". Etter en bestemt forsinkelse kan hopperen under "arbeidsbenken" hente resultatet (ved plugin-magi) ut av den, men passe på at det alltid er materialer igjen sånn at hopperne som legger dem i "arbeidsbenken" vet hvilke materialer som er riktig.

9
Minecraft / Automatisk crafting
« på: 29. Januar 2016, 20:30 pm »
Her om dagen drømte Hebelub og jeg litt om hvordan arbeidsbenk burde fungert med hoppers. Etter å ha bladd litt i javadocs ser det ikke så vanskelig ut å få til automatisk crafting med en plugin jeg er mer enn villig til å utvikle.

Men først og fremst, er dette ønsket? Passer det inn på serveren?
Hvis ja, hvordan skal den oppføre seg?

10
Generelt teknisk / Sv: Getting started with LTSP and Blackbox
« på: 17. Januar 2016, 11:46 am »
The X protocol works with both 2D and 3D (openGL) but the thin client would have to use software rendering and would be useless for gaming.

Bummer. But I stumbled upon something called VirtualGL which seems to hook the X client to process graphics on the client and only send the resulting 2D bitmap to the server.

But what exactly does LTSP do? I'm not very fond of Debian. Do you think the same can be accomplished with dnsmasq and systemd?

11
Generelt teknisk / Sv: Getting started with LTSP and Blackbox
« på: 16. Januar 2016, 23:10 pm »
That's interesting! I thought it was more like VNC.
How does it handle SDL and OpenGL (read: games)?
And in the case of VLC, is the video decoded by the client or the server? What limits the framerate in your case? The thin client hardware or the network bandwidth?

12
Generelt teknisk / Sv: Getting started with LTSP and Blackbox
« på: 16. Januar 2016, 16:32 pm »
Why does blackbox vs Gnome have an impact on thin client performance? Doesn't the terminal server handle graphics? If it does, is it able to utilize a GPU?

13
Feil / Sv: Internettet?
« på: 10. Januar 2016, 18:09 pm »
Hvis noen andre har det samme problemet, prøv å koble til med en annen nettverksadapter.

14
ATC-Pjatt / Sv: Printere og Ubuntu Linux - dagens store overraskelse
« på: 27. November 2015, 22:31 pm »
Dessverre er det ikke like lett med Canon. Ganske overraskende at driverne har åpen kildekode, men det hjelper ikke meg så mye når de ikke kompilerer på amd64 :(

EDIT: det tok bare 1 time! Nå kan jeg endelig få sove

15
Feil / Sv: Internettet?
« på: 25. November 2015, 18:43 pm »
Hvis du virkelig kjeder deg kan du jo bli med i køen til altibox support

Sider: [1] 2 3 ... 36