Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Cybersyn

Sider: 1 [2] 3
16
ATC-Pjatt / Beklager
« på: 17. Februar 2015, 03:17 am »
Jeg beklager på det dypeste kreft du fikk av å være vitne til de 1000 innleggene jeg la inn her på forumet da jeg var barn.

For et halvt år siden gikk jeg gjennom innleggene mine, og ble lagt inn på mentalsykehus. I dag klarte jeg endelig å rømme, og bestemte meg for å få ut denne beklagelsen.

Nei, jeg er ikke en 50 år gammel mann som står utenfor vinduet ditt hver midnatt slik moren din tenkte da du for 3 år siden gråtende viste henne hva jeg skrev.

Beklager.

17
Generelt teknisk / Bringebærpai
« på: 23. Mars 2013, 07:47 am »
For noen måneder siden bestilte jeg denne snedige, lille dingsen:

Er den ikke søt?

For dere som ikke vet det: en Raspberry Pi (må ikke forveksles med "raspberry pie", det vil medføre alvorlige mageproblemer). En finfin mini-datamaskin for eksperimentering og de som vil lære seg programmering og om elektriske duppeditter. Dette er vel ikke akkurat den billige datamaskinen man kjøper for å spille Battlefield 3, men folka på Mojang har faktisk utviklet Minecraft til å kjøre på den. Raspberry Pi er på størrelse med en smarttelefon, og har en integrert ARM11-prosessor som man enkelt kan overklokke - men med tanke på at Raspberry Pi ikke kommer med noen form for kjøling anbefaler jeg å ikke overklokke den for mye, med mindre du har tenkt til å bruke den som lommevarmer eller strykejern. Den fåes også i to forskjellige modeller: Model A og Model B. Model B har 512MB integrert RAM og en integrert USB hub med 3 porter. En av portene på den integrerte USB-huben brukes til det integrerte nettverkskortet, de 2 andre står til din disposisjon. Model B koster $35. Model A har bare 256MB RAM og ingen USB hub (dvs. heller ikke noe nettverkskort og bare én USB port), men til gjengjeld koster den bare $25 og tar bare 300mA (1,5W), mens Model B tar 700mA(3,5W).
Raspberry Pi har også et integrert skjermkort og lydkort. Skjermkortet har en HDMI-port for HD video og en RCA-port for komponent video. Lydkortet kan bruke 3,5mm-jacken eller HDMI til utgående lyd.
Ulik en mobiltelefon har Raspberry Pi ikke noe batteri, men må kobles til en ekstern strømkilde. De fleste har en ubrukt USB vegglader liggende et sted.
Raspberry Pi kommer heller ikke med noen skjerm, men du kan koble til en NTSC- eller PAL-skjerm via kompositt video eller HDMI, eller du kan koble til en LCD TFT-modul via GPIO eller DSI.
Det er ingen SATA/IDE-kontrollere på Raspberry Pi, men den har en SD-kortleser.
Merk også at nettverkskort for WiFi ikke er inkludert, men du finner sikkert et gammelt WiFi-nettverkskort i kjelleren.

Nå vet du det meste om bringebærpaien, men hva skal man bruke den til?
De fleste bruker den bare som en liten HD digitalvideospiller til TV'en eller som en portabel videospiller man kan bruke når man kjeder seg på hytta istedenfor det som egentlig er meningen med den. Raspberry Pi har en GPIO-header (General Purpose In/Out) som kan programmeres. Du kan blant annet sette på knapper og LED-lys, og til og med avanserte integrerte kretser. Så man kan gjøre slik at når man trykker på en knapp, så starter du et program på Raspberry Pi, eller lage et lite lysshow når du kjører et spesielt skript. Ja, du kan til og med bruke GPIO for å kommunisere med en annen datamaskin eller Raspberry Pi.

Anbefales!

Lær eller les mer:
http://www.raspberrypi.org/
http://www.element14.com/community/groups/raspberry-pi
http://learn.adafruit.com/category/raspberry-pi
http://adafruit.com/category/105
http://www.raspberrypi-spy.co.uk/
http://pibeginners.com/
http://www.youtube.com/user/RaspberryPiBeginners
http://spritesmods.com/
http://www.itavisen.no/tag/raspberry%20pi/

18
Minecraft / Prosjekt Rød
« på: 21. Juli 2012, 16:25 pm »
Sitter her utenfor Tromsø med en iPad på fanget og planlegger neste Minecraft prosjekt (Hva ellers?), og denne gangen tenker jeg rødt. Ikke fordi jeg er sint, men fordi rød er en ganske fin farge. Du finner mye stein i Minecraft, så hva vi maler en stein? Hva med en rød stein? Ja!

Kanskje et stort redstone system? Kanskje en kalkulator? En minnebrikke? En datamaskin? En printer? Et spill i et spill? Alt dette er det plass til i Prosjekt Rød.

Det første jeg tenker på er et RAM-system på 8 bytes. 8 bytes høres sikkert utrolig lite ut, men vil sikkert kreve et areal på mer enn 10x130 blocks. Kanskje begynne med noe litt mindre, som f. eks. 1 eller 2 bytes. Siden jeg foretrekker å bruke en D-latch som er ca. 2x6x4 blocks. En D-latch er 1 bit som er det samme som 1/8 byte. 8 bits = 1 byte. Det vil si at en RAM på 1 byte vil være på 16 blocks i bredden.

For dere som ikke vet hva en D-latch er:
En D-latch (eller Data-latch) er latch med 2 inputs og 1 output som kan brukes til å lagre data. Output (Q) vil bare endre seg når input C blir aktivert. Input D bør gjerne være en spak, og input C en knapp. Når C aktiveres, endres Q til det samme som D. Deretter forblir Q den samme, selv om du endrer D, helt til du aktiverer C.

Redstone bruker det binære tallsystem. AV = 0 og PÅ = 1. Et tall på 1 byte vil ha 256 mulige kombinasjoner, fordi et binært tall med 1 siffer har 2 forskjellige kombinasjoner - 0 og 1 - og 28=2x2x2x2x2x2x2x2=256=11111111bin.

Jeg vil starte prosjekte så snart jeg kommer hjem - altså neste uke.

God sommer til dere også!

19
Å lage en mod til Minecraft er egentlig ikke så vanskelig som det høres ut som. Du trenger egentlig ikke mye Java-erfaring. Alt du trenger er 2 øyne, og en lærer - gjerne en person som nettopp har laget en tråd i dette forumet med tittelen "Hvordan lage en Minecraft mod".

Om det er noe du lurer på, bare post et innlegg her :)


Du trenger:
-MCP (Minecraft Coder Pack)
-Java JDK - Lastes ned fra Oracle
-Minecraft
-Klartekst-behandlingsprogram eller IDE (som f. eks. Notepad++, Eclipse IDE, NetBeans IDE, WordPad)
-Om ønsket: En Minecraft Mod API (som f. eks. ModLoader, MinecraftForge, ScotTools API, ShockAhPI, GUI API)

Her kommer jeg for det meste til å bruke Notepad++ og Risugami's ModLoader, men vi kommer nok til å svippe innom noen av de andre også.





Leksjon 1, Uke 13
   [Lett] Hvordan sette opp MCP
IDE: N/A
API: N/A
Hvor?: N/A
MCP (Minecraft Coder Pack) er en slags Java kildekode-dekompilator, akkurat som DJ Java Decompiler og JD-GUI. Den store forskjellen er at MCP har en slags navneliste. Om du tar en titt i Minecraft.jar finner du mange meningsløse filnavn. aa, ab, ac... adw, arf... pl, pm, pn osv. Hvordan skal det være mulig å holde styr på alle disse filene. Det er der MCP kommer inn i bildet. Når MCP dekompilerer kildekoden, endrer den også filnavnene for å gjøre det enkelt å holde styr på og oppdatere mods. For eksempel, blir "adw" gjort om til "Achievements", og dette vil også skje med kildekoden til alle filer som kaller på eller bruker filen "adw", blir endret til "Achievements" for å forhindre feil under rekompilering.

MCP-skriptene er skrevet i Python og dekompileringen baseres på Jad (Java Decompiler).

I ZIP-filen du kan laster ned fra http://mcp.ocean-labs.de/index.php/MCP_Releases finner vi 11 .bat filer (.sh for Linux):
  • cleanup.bat - Angrer og sletter alle endringer som er gjort i mappen.
  • decompile.bat - Dekompilerer kildekoden som er lagt inn i mappen /jars.
  • getchangedsrc.bat - Gir deg kildekoden til alt du har endret i mappen /src (hvor kildekoden ligger etter du har kjørt decompile.bat).
  • recompile.bat - Rekompilerer hele kildekoden som ligger i mappen /src.
  • reformat.bat - Er litt usikker, men tror den reformaterer kildekoden på en eller annen måte.
  • reobfuscate.bat - Kompilerer de modifiserte filene i mappen /src og legger de i mappen /reobf (elns).
  • startclient.bat - Starter Minecraft med den modifiserte kildekoden.
  • startserver.bat - Starter Minecraft-serveren med den modifiserte server-kildekoden.
  • updatemcp.bat - Ser etter nyere versjon av MCP, laster den ned og installerer den. NB! Personlig velger jeg å laste ned oppdateringer manuelt, på grunn av at den automatiserte oppdaterings-metoden har en tendens til å feile, noe jeg sier av erfaring.
  • updatemd5.bat - Oppdaterer MD5-kryptering slik at MCP vet hvilke filer som er modifiserte og hvilke som ikke er det (?). Tror dette skjer automatisk under dekompilering.
  • updatenames.bat - Oppdaterer navnene og navnelisten, og legger også til navneoppdateringene i den dekompilerte koden. (Brukes etter "updatemcp".

Trinn 1: Last ned nyeste versjon av MCP fra http://mcp.ocean-labs.de/index.php/MCP_Releases
(om du ønsker å modde en eldre versjon av Minecraft, må du finne den riktige MCP-versjonen på http://mcp.ocean-labs.de/index.php/MCP_Old_Releases)
Trinn 2: Pakk ut alle filene fra ZIP-arkivet til ønsket plassering.
Trinn 3a: Gå til .minecraft-mappen i %AppData%, og kopier mappene /bin og /resources (UMODIFISERT!) til mappen /jars i MCP-mappen.
Trinn 3b: Om modding av server er ønsket: Last ned en umodifisert versjon av "minecraft_server.jar" fra Minecraft.net og lagre den i mappen /jars i MCP-mappen.
Trinn 4: Om ModLoader er ønsket (ANBEFALT): Last ned nyeste eller ønsket versjon av ModLoader fra http://www.minecraftforum.net/topic/75440-v124-risugamis-mods-everything-updated/, pakk ut filene, og legg de til i /jars/bin/minecraft.jar i MCP-mappen.
Trinn 5: Kjør "decompile.bat" i MCP-mappen for å starte dekompilering av kildekoden (filene i /jars).
Trinn 6: Blant de nye mappene som nå skal ha dukket opp i MCP-mappen, skal det være en mappe som heter /src. I /src/minecraft/net/minecraft/src skal nå den dekompilerte kildekoden ligge.





Leksjon 2, Uke 14
   [Lett] Hvordan lage en ny Blokk
IDE: ingen (Notepad++ anbefales)
API: ModLoader
Hvor?:../src/minecraft/net/minecraft/src/

Første leksjon der vi skal begynne å programmere! Pass på at du har dugelig med niste, energi og et lett tilgjengelig toalett. Nå slipper helvete løs!

Det første vi må gjøre er å lage en ny fil i mappen der vi dekompilerte minecraft.jar til i leksjon 1 (../src/minecraft/net/minecraft/src/). Omdøp filen til mod_Greenstone.java. Om du ønsker at modden din skal hete noe annet enn Greenstone, bytter du ut Greenstone med hva enn du måtte ønske, og for all del: PASS PÅ at filetternavnet er .java og ikke .java.txt eller lignende.

Nå som den nye filen burde være klar, åpner vi den og skriver:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;
 
public class mod_Greenstone extends BaseMod
{
    public void load()
    {
 
    }
    public String Version()
    {
        return "0.1";
    }
}
Bytt ut "0.1" i kroken "public String Version()" til hvilken versjon av modden det er.
Så legger vi til dette i "public class mod_Greenstone":
Kode: [Velg]
    // Her skal vi definere blokkens egenskaper, som f. eks. ID, sprite, hardhet, TNT-motstand, hvor mye den skal lyse/gløde, og hvilket navn vi skal bruke for å kalle blokken når vi f. eks. definerer blokkens klasse etc., IKKE hva den heter in-game.
    // Greenstone-malm:
    public static final Block greenstoneOre = new BlockGreenstoneOre(190,0).setHardness(3F).setResistance(5F).setBlockName("greenstoneOre");
    // Greenstone-blokk:
    public static final Block greenstoneBlock = new BlockGreenstone(191,0).setHardness(3F).setResistance(10F).setLightValue("0.1F").setBlockName("greenstoneBlock");
Parametrene til BlockXXXXX sier hvilken ID den skal ha og hvilken sprite ID den skal bruke. Nå har vi satt sprite ID'en til 0 fordi vi skal bruke ModLoader sin override-funksjon som jeg skal vise deg snart. "setHardness()" bestemmer hvor hard blokken skal være (hvor lang tid det skal ta å ødelegge den). "setResistance()" bestemmer hvor mye den skal beskytte mot eksplosjoner. "setLightValue()" bestemmer hvor mye lys den skal gi fra seg.

Nå mangler vi bare 3 ting til i denne classen: registrering av blokkenes klasse, blokkenes tekstur og blokkenes navn. Alt dette skal inn i load()-kroken
Kode: [Velg]
        // Først registrerer vi blokkene:
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneOre);
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneBlock);
        // Så legger vi til en tekstur ved hjelp av ModLoader´s fantastiske override-funksjon:
        //Først definerer vi filen som skal overskrives (/terrain.png), så definerer vi filen vi skal overskrive med (f. eks. /mod/greenstone/greenstone_ore).
        greenstoneOre.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_ore.png");
        greenstoneBlock.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_block.png");
        // Til slutt skriver vi hva blokkene skal hete in-game:
        ModLoader.AddName(greenstoneOre, "Greenstone Ore");
        ModLoader.AddName(greenstoneBlock, "Greenstone Block");
Nå som vi er ferdig med denne filen for denne gang, skal filen mod_Greenstone.java se slik ut:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;
 
public class mod_Greenstone extends BaseMod
{
    // Her skal vi definere blokkens egenskaper, som f. eks. ID, sprite, hardhet, TNT-motstand, hvor mye den skal lyse/gløde, og hvilket navn vi skal bruke for å kalle blokken når vi f. eks. definerer blokkens klasse etc., IKKE hva den heter in-game.
    // Greenstone-malm:
    public static final Block greenstoneOre = new BlockGreenstoneOre(190,0).setHardness(3F).setResistance(5F).setBlockName("greenstoneOre");
    // Greenstone-blokk:
    public static final Block greenstoneBlock = new BlockGreenstone(191,0).setHardness(3F).setResistance(10F).setLightValue("0.1F").setBlockName("greenstoneBlock");

    public void load()
    {
        // Først registrerer vi blokkene:
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneOre);
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneBlock);
        // Så legger vi til en tekstur ved hjelp av ModLoader´s fantastiske override-funksjon:
        //Først definerer vi filen som skal overskrives (/terrain.png), så definerer vi filen vi skal overskrive med (f. eks. /mod/greenstone/greenstone_ore).
        greenstoneOre.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_ore.png");
        greenstoneBlock.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_block.png");
        // Til slutt skriver vi hva blokkene skal hete in-game:
        ModLoader.AddName(greenstoneOre, "Greenstone Ore");
        ModLoader.AddName(greenstoneBlock, "Greenstone Block");
    }

    public String Version()
    {
        return "0.1";
    }
}
Men, nei! - Vi er nok ikke helt ferdige enda! Når vi definerte greenstoneOre kalte vi på klassen BlockGreenstoneOre, som ikke eksisterer enda! Dermed må vi lage en ny fil som heter BlockGreenstoneOre.java. Og nok en gang; pass på at etternavnet er .java.
Sånn skal BlockGreenstoneOre.java se ut:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;

public class BlockGreenstoneOre extends Block
{

    protected BlockGreenstoneOre(int i, int j)
    {
        super(i, j, Material.iron); //Her kan du velge hvilket materiale blokken skal være basert på (f. eks. Material.iron). Forskjellige materialer oppfører seg forskjellig og har forskjellig farge på et kart. Du kan finne alle materialene i Material.java.
    }
}
Eller om du ønsker at Greenstone-malmen skal droppe Greenstone item (som vi skal lage i en leksjon senere) istedenfor at den dropper Greenstone-malm:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;

public class BlockGreenstoneOre extends Block
{

    protected BlockGreenstoneOre(int i, int j)
    {
        super(i, j, Material.iron);
    }
    public int idDropped(int i, Random random)
    {
         return mod_Greenstone.greenstoneItem.shiftedIndex;
    }
}
som ikke vil virke fordi vi ikke har noe som heter greenstoneItem enda.
Gjør det samme med BlockGreenstone.

Om du ønsker å bruke min tekstur til denne tutorialen, er den her:


(Redigert 28. juli 2012)





Leksjon 3, Uke 30
   [Lett] Hvordan lage en ny Gjenstand
IDE: ingen (Notepad++ anbefales)
API: ModLoader
Hvor?:../src/minecraft/net/minecraft/src/

Ok, nå er jeg endelig ute med en tut igjen, og som du sikkert har lest skal jeg vise deg hvordan du lager en ny gjenstand. Jeg regner at du allerede har lest de tidligere tutorialene, og har mod_Greenstone.java klar.

Det første vi gjør er å legge til variabelen til gjenstanden, og det gjør vi slik:
Kode: [Velg]
public static final Item greenstoneItem = new Item(192).setItemName("greenstoneItem");
Plasser den under GreenstoneBlock sin variabel, omtrent slik:
Kode: [Velg]
    public static final Block greenstoneOre = new BlockGreenstoneOre(190,0).setHardness(3F).setResistance(5F).setBlockName("greenstoneOre");
    public static final Block greenstoneBlock = new BlockGreenstone(191,0).setHardness(3F).setResistance(10F).setLightValue("0.1F").setBlockName("greenstoneBlock");
    public static final Item greenstoneItem = new Item(192).setItemName("greenstoneItem");
Neste trinn er å legge inn en tekstur og så klart et navn til den nye super-duper-gjenstanden vår.

Først legger vi inne en texture-override, slik:
Kode: [Velg]
greenstoneItem.iconIndex = ModLoader.addOverride("/gui/items.png", "/mod/greenstone/greenstone_item.png");
Så definerer vi in-game navnet til gjenstanden vår.
Kode: [Velg]
ModLoader.addName(greenstoneItem, "Greenstone Gem");
Sånn, ja!
Omtrent som dette skal mod_Greenstone se ut når du er ferdig:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;
 
public class mod_Greenstone extends BaseMod
{
    public static final Block greenstoneOre = new BlockGreenstoneOre(190,0).setHardness(3F).setResistance(5F).setBlockName("greenstoneOre");
    public static final Block greenstoneBlock = new BlockGreenstone(191,0).setHardness(3F).setResistance(10F).setLightValue("0.1F").setBlockName("greenstoneBlock");
    public static final Item emeraldItem = new ItemGreenstone(192).setItemName("emeraldItem");
 
    public void load()
    {
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneOre);
        ModLoader.RegisterBlock(greenstoneBlock);
        greenstoneOre.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_ore.png");
        greenstoneBlock.blockIndexInTexture = ModLoader.addOverride("/terrain.png", "/mod/greenstone/greenstone_block.png");
        greenstoneItem.iconIndex = ModLoader.addOverride("/gui/items.png", "/mod/greenstone/greenstone_item.png");
        ModLoader.addName(greenstoneOre, "Greenstone Ore");
        ModLoader.addName(greenstoneBlock, "Greenstone Block");
        ModLoader.addName(greenstoneItem, "Greenstone Gem");
    }
    public String Version()
    {
        return "0.1";
    }

Ja, da er vi vel ferdige, da? Ja, med mindre du har lyst til å endre størrelsen på en stack til noe annet en 64. Da må vi lage en egen fil til gjenstanden, istedenfor å bruke Item.java. Lag den nye filen og kall den f. eks. ItemGreenstone. Slik skal den nye filen se ut:
Kode: [Velg]
package net.minecraft.src;
 
public class ItemGreenstone extends Item
{
 
    public ItemGreenstone(int i)
    {
        super(i);
        maxStackSize = (64);
    }
}
Erstatt "64" med ønsket stack-størrelse. Husk at den må være mellom 1 og 64!
Da må vi også endre variabelen greenstoneItem i mod_Greenstone.java til å kalle ItemGreenstone istedenfor Item:
Kode: [Velg]
public static final Item greenstoneItem = new ItemGreenstone(192).setItemName("greenstoneItem");
Da var vel alt på plass, ja.. Å, ja, lykke til! ;)

Om du ønsker å bruke min tekstur til denne tutorialen, er den her:






Jeg håper å slippe neste leksjon på fredag/lørdag neste uke (Uke 31). Tema: Hvordan lage en ny Oppskrift. (Crafting-oppskrifter, formløse crafting-oppskrifter, furnace-oppskrifter og furnace-brensel)

Om du har oppdaget noen feil eller ikke fikk det til, bare legg inn et svar her :)

20
ATC-Pjatt / Lurte litt på denne
« på: 27. Mars 2012, 21:12 pm »

21
Generelt teknisk / Pong REMAKE
« på: 06. Desember 2011, 19:12 pm »
Etter å ha lekt meg litt med noen oppgaver fra OleMarius.net, har jeg endelig kommet fram til en brukbar løsning. Nemlig en enkel remake av Atari's klassiske arkadespill, "Pong".
Spillet er programmert i 100% Basus, og du kan finne det på http://npscraft.com/basus/projects/pong/. Men husk at det bare er en prøveversjon! Og, JA, jeg vet at ballen bare går fram og tilbake på en rett linje! Det er ikke helt ferdig enda.

Om noen er interessert i å hjelpe til, er det alltid plass :)

Basus.no

22
ATC-Pjatt / ATC Forum's SSI-bug på hjemmesiden
« på: 12. Oktober 2011, 18:56 pm »
Her forleden, oppdaget jeg en bug med forumets SSI-funksjon. Ikke bare innlegg og tråder fra de forumene du har tilgang til blir vist, men alle tråden - til og med de som du IKKE har tilgang til. Og et av disse buggene finner sted på ATC's hjemmeside, her er et eksempel:

(Jeg sensurerte titlene siden det er ting vi egentlig ikke skal få lov til å vite noe om)

Der har du TO innlegg vi egentlig ikke skulle få lov til å vite eksisterte engang. Visstnok blir du jo jaget bort om du prøver å lese innlegget, men fortsatt så er det jo ikke noe særlig at vi får se noe vi ikke skulle sett?

Jeg håper dette blir fikset i nærmeste framtid, for operatorenes privatliv skyld :P

23
Arkiv / Mods på bestilling
« på: 19. August 2011, 19:44 pm »
De ringer - Vi bringer!

Har du noe på hjertet? Noen forslag? Da lager jeg det! Bare oppgi hva du vil, også kommer det nok ;) - bare ikke altfor avansert, da xP

24
Arkiv / Artikkel: Minecraft-evolusjonen (PARODI)
« på: 14. August 2011, 05:25 am »

(Model and textures by Mojang)
Det hele starten med en kylling... Eller?.. Hva kom først? Høna eller egget?


(Model and textures by Mojang)
Kyllingen parret seg med Charles Darwin og fikk de såkalte beryktede "kotelletene".


(Model and textures by Mojang)
På et eller annet mirakuløst vis lærte kotelettene seg å gå fordi de måtte amputere forlabbene etter en hard kamp mot noen creepy skapninger, som senere ble kalt "creepers" - som vi kjenner godt til.
Senere fikk de også hender, hår.. og bart.


(Model by BrutalOst, textures by Mojang)
Etter hvert fikk de også bål, brann.. og jetpack. Det var på den tiden Tanzanite slapp første versjon av Zombe's Modpack, og disse bygdetullingene med bart og jetpack fikk visst lastet den ned fra Piratebay før offisiell slippetid og nå flyr de avgårde!


(Model and textures by BrutalOst)
Og nå var steinalderen passert, og vi gikk inn i en ny tidspoke, nemlig "Notch-alderen" også kjent som sirkustiden.

Og hva blir det neste? Kakehuer? Ponies? Spør Notch, gudene vet hva han kan finne på...

25
Arkiv / Ekstrem overflod av nye emner
« på: 06. August 2011, 23:32 pm »
Når jeg skulle lese forumet idag, som jeg gjør hver dag for å starte dagen, ble jeg overasket over at noen hadde klart å fylle ut nesten 2 sider med nye emner og uleste innlegg. Og at mange av disse også var skrevet i CAPS/BLOKK. Derfor var det litt distraherende å lese, og også at mange av disse emnene var ganske unødvendige, så derfor oppfordrer jeg dere til å lese andre emner som kan ha noe med det du lurer på/det dere skal skrive, før dere lager et nytt. Pluss at over 20% av disse handlet om ban, noen handlet også om de samme bansa og dette irriterte meg litt. Dere må ikke tro at jeg klager, kritiserer, mobber ellet noe sånt, men jeg bare gir dere noen gode råd. ;)

Mvh. BrutalOst ;)

26
Arkiv / Rettsal
« på: 02. August 2011, 23:19 pm »
Her kan folk saksøke/irettsette andre så folk kan diskutere saken, og at folk skal lære hva som er rett og galt.
Her er et kjent sitat du kanskje har hørt om før:
Sitat fra: Politimester Bastian fra Kardemommeby
Jeg er politimester Bastian
og er en vennlig mann,
for det syns jeg man skal være hvis man kan.
Og jeg går omkring og passer på
at alle har det bra,
for det synes jeg at alle skulle ha.
 
Jeg har laget en Kardemomme-lov,
som er for byen vår.
Og i denne Kardemomme-loven står:
Man skal ikke plage andre,
man skal være grei og snill,
og for øvrig kan man gjøre hva man vil.
 

27
Arkiv / Ban
« på: 15. Mai 2011, 08:45 am »
Er du bannlyst og ønsker å klage, post her.

28
Arkiv / Skype
« på: 26. April 2011, 07:55 am »
Nå har vi laget en Skype samtalegruppe for folk som spiller på Minecraft.ATC.no som har noe å si :) så feel free to join hvis du føler for det ;)

Skype URI:
skype:?chat&blob=JNa6kZliob3kfSY6yvryaNnjKtCIcWbMbdFm0mZwE-pRfIc7abRFEZQ60PNg79hvFugiSsMEAKKpEJLoSyUzPNIRc-WXz2dLPQx5RfHLaPAuBA9GDmM

Problemet er at forumet ikke godtar linker uten http://, så du må kopiere URI'en og lime den inn i addressefeltet på internett-browseren din.

Roles:
CREATOR:
  • BrutalOst
MASTERS:
  • Norwayguy
  • Skruffee
HELPERS:
  • Oys
  • Morder269
  • Myklebost
Rules:
Ingen ban'ing
Ingen kickban'ing
Ingen endrer topic
Ingen endrer pic
Ingen spamming
Masters kan ranke andre
Masters kan ikke ranke andre mastere
Masters kan ikke ranke andre til mastere

Options:
History Disclosed
Joining Enabled
Topic And Pic Locked For Users

Skriv /help eller /info for hjelp/info.

Fint om du poster hvem dere er på Minecraft hvis du bruker fullt navn istedenfor IGN på skype ;)

29
Arkiv / Auto-heal
« på: 17. April 2011, 22:36 pm »
Synes du det er plagsomt å ha igjen et halvt hjerte etter en blodig fight med zombie? Og du vil ikke ta /kill fordi inventoryet er fullt av verdisaker?

NB! Noen av alternativene er kanskje ikke tilgjengelig ute plugin.
Alternativ
Health Disabled: Evig liv
Peaceful: Autoheal på (normal speed)
Slow: Autoheal på, men flere timer før full (Utilgjengelig uten plugin) (tvilsom)
Hard: Autoheal av
Customizeable: Du kan velge selv autoheal-hastighet (bare for deg selv) ved hjelp av commands el. l. (Utilgjengelig)
+More SlowHealth features: Altitude etc. (Les mer på linken under:)

Tror SlowHealth kan virke.

30
Generelt teknisk / Bare lurte...
« på: 12. April 2011, 16:34 pm »
Bare lurte på om noen har noen tips til hvordan hoste en minecraft-server.

Og noe annet: sette opp et SMF-forum (jeg også). Har du noen tips om hva slags MySQL, PHP og FTP man kan bruke? prøver med Apache.

Sider: 1 [2] 3