Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cybersyn

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35
31
Minecraft / Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 30. August 2015, 21:30 pm »
..? Jeg har commit'et tre ganger i dag? Jeg skjønner bare mindre og mindre av git.

Prøvde en "push to branch 'master'" nå. Bedre?
det var bedre :) git er desentralisert, alle jobber med en kopi av repoet (med all metadata, ikke bare filene). Når du commit'er endrer du bare din egen kopi. For å synkronisere din kopi med en annen (remote), må du gjøre git push.

Som om git ikke er nok, bruker mange av repoene Maven. Det fungerer litt som make. plugin.yml ligger i src/resources. "mvn build" laster ned alle dependencies, kompilerer prosjektet og pakker det inn i en jar. Versjonen endres i pom.xml, så endres den automatisk i plugin.yml.

32
Minecraft / Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 30. August 2015, 15:49 pm »
Er nå 100% i sync med github igjen... omsider.
Misforstår jeg, eller har du glemt git push? Har ikke skjedd noe der siden 14. mai...

33
ATC-Pjatt / Sv: Oppdatert forum!
« på: 23. August 2015, 16:34 pm »
CAPTCHA ved registrering
SMF 1.1.8 --> SMF 2.0.10

Man kan fortsatt bytte tilbake til det gamle temaet. Det som heter Core theme

34
Minecraft / Sv: Rapportering av feil på serveren
« på: 23. August 2015, 09:34 am »
I 1.8 kan man visstnok sette en grense på kartet med /worldborder. Jeg har ikke testet det, og er usikker på hvordan det virker med flere verdener.

35
Minecraft / Sv: IRC var en fiasko, men hva med SSH?
« på: 14. August 2015, 22:47 pm »
Jeg har kokt i hop en klasse som implementerer Permissible, OfflinePlayer, CommandSender og Conversable. Dessverre klarer den ikke å avfyre events som AsyncPlayerChatEvent og PlayerCommandPreprocessEvent fordi de trenger et Player-objekt. Bortsett fra det mangler det bare å få SecureChat-brukere til å dukke opp i spillerlisten, slik at andre plugins kan få tak i dem gjennom Bukkit. Her står jeg bom fast. Det ser ut som alle plugins som vil ha noe med dem å gjøre må få tak i dem gjennom et eget API for SecureChat. Hvis det blir for dumt, får jeg heller ta en titt på ProtocolLib eller noe sånt :(

36
ATC-Pjatt / Sv: Hvordan ser ditt SkriveBord ut?
« på: 02. August 2015, 21:06 pm »
Skrivebordet er et sted avslapping. GNOME jager stresset opp i venstre hjørne.

37
Generelt teknisk / Sv: POSIX på Arduino
« på: 13. Juni 2015, 15:38 pm »
AVR-arkitekturen har noen mangler og begrensninger som gjør det vanskelig å implementere et Unix-lignende operativsystem.

- AVR skiller kode fra stakken, haugen og statisk data (Harvard-arkitektur). Minnet som kode leses fra er ikke laget for å tåle mange store skriveoperasjoner. Dermed bør kode lastes opp så sjelden som mulig. I tillegg er minnet som regel veldig lite (det er snakk om kibibyte). Dermed er det viktig å kunne kjøre kode gjennom en virtuell maskin. Kode for virtuell maskin kan leses fra hvor som helst. Dessverre er det umulig å gjøre en virtuell maskin like rask som maskinen den kjører på. Det er viktig å finne en balanse mellom ytelse, størrelse og funksjonalitet i den virtuelle maskinen, og finne ut hvilke deler av systemet som skal kjøres på den.

- AVR har ingen MMU. Dermed må alt kjøre i kernel space. Uten minnebeskyttelse er det lite vits å forsøke å begrense brukeres tillatelser. På den lyse siden kan man spare ressurser ved å kvitte seg med alle delene av en kernel som avhenger av en MMU. Dessverre blir det umulig å få til forking av prosesser og en rekke andre viktige funksjoner. Mange av disse kan til dels erstattes av andre funksjoner (f. eks. vfork), men likevel forsvinner litt av grunnprinsippet i POSIX.

MIT kurs 6.828
uClinux

38
Minecraft / Sv: Minecraft Pjatt
« på: 09. Juni 2015, 19:43 pm »
(For å unngå bump)
Jeg har allerede en liten Makefile med alle småtingene jeg gjorde endel i forbindelse med siste oppgradering, bl.a. disse linjene:
Kode: [Velg]
wipe-nether:    clean
        rm -Rfv world_nether/*

wipe-endgame:   clean
        rm -Rfv world_end_game/*
Jeg prøver å lære meg å bruke make og co, og lurer på hvorfor du bruker make til dette? Jeg trodde makefiles var enkle sett med regler for hvordan program skal kompileres, ikke et komplett skriptspråk... Er det noe jeg har gått glipp av?

40
Minecraft / Sv: Rapportering av feil på serveren
« på: 01. Juni 2015, 17:25 pm »
Jeg har en idé: når en spiller ber om et kit, for å spare serveren bryet med å regne ut den minst passende plassen i inventaret, og bryet med å finne og tilintetgjøre det mest verdiffulle inneholdet av kittet i tilfelle hele kittet ikke får plass, kan spilleren heller få opp kittet i et inventar som om det var en kiste. Dette lar også spilleren enkelt takke nei til delene av kittet hen ikke trenger, og gjør det lettere og holde orden i inventaret.

41
Minecraft / Sv: Rapportering av feil på serveren
« på: 30. Mai 2015, 09:21 am »

42
Hva med http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media?

Men du bør seriøst vurdere å bryte deg ut. http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major
Ubuntu eller Mageia gir deg en myk overgang.

43
Minecraft / Sv: Rapportering av feil på serveren
« på: 20. Mai 2015, 12:15 pm »
Er det meningen at man skal kunne reise utenfor muren?

44
Minecraft / Sv: Rapportering av feil på serveren
« på: 14. Mai 2015, 07:27 am »
Trakter oppfører seg rart. Antall ticks trakten bruker på å flytte gjenstander fra seg varierer, selv om det alltid er 4 ticks i singleplayer.
https://hub.spigotmc.org/jira/plugins/servlet/mobile#issue/SPIGOT-333
Er serveren oppdatert?

45
Minecraft / Sv: Liste I guess?
« på: 11. Mai 2015, 00:26 am »
Hvordan så den ut før?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35