Skrevet av Emne: Rapportering av feil på serveren  (Lest 117135 ganger)

Utlogget Qvers47

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Det er noe rart med serveren klokken 8 30.05.2015
« Svar #180 på: 30. Mai 2015, 08:29 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Kommer ikke inn på serveren. Vise heller ikke at den er oppe.



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #181 på: 30. Mai 2015, 09:21 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0



  • Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #182 på: 01. Juni 2015, 17:25 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har en idé: når en spiller ber om et kit, for å spare serveren bryet med å regne ut den minst passende plassen i inventaret, og bryet med å finne og tilintetgjøre det mest verdiffulle inneholdet av kittet i tilfelle hele kittet ikke får plass, kan spilleren heller få opp kittet i et inventar som om det var en kiste. Dette lar også spilleren enkelt takke nei til delene av kittet hen ikke trenger, og gjør det lettere og holde orden i inventaret.
    « Siste redigering: 07. Juni 2015, 19:05 pm av BrutalOst »



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #183 på: 02. Juni 2015, 11:01 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Burde ikke dette vært  postet i en annen tråd?
    Forøvrig liker jeg ideen ;)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #184 på: 02. Juni 2015, 18:25 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0



  • Utlogget Hebelub

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 55
    • Karma: +4/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #185 på: 18. August 2015, 21:27 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis man går fra survival til creative og tilbake til survival igjen, vill alle renama items miste navnet (fra vanlige items til "nametags"). Bøker vil også miste innhold.
    Logger du ut og inn igjen av serveren vil det samme skje.

    Fant enda en ting som kansje ikke er så viktig, men hvis du holder ctrl og middelklikker på en chest / noteblock etc så blir denne blocken kopiert (det vill stå NBT på itemet), men NBTen forsvinner om du endrer gm eller logger ut og inn igjen. Akkurat slik som renama item og bøker.

    Det som kansje er litt verre, er at det samme skjer med enchantbooks (det skjer ikke med enchantede tools / armour.) Jeg antar at det skjer med spawner egg også, men det er jo umulig å få tak i (heller ikke for OPs fordi /give ikke virker)

    Fant også ut at ._. Hvis du maler banners eller rustning, så vil de restartes. Farget rustning til vanlig lær, og banners til oprinnelig farge.

    Du mister også mister alle typer potions ved og logge inn og ut, eller å gå til creativekartet til survival igjen.  :(
    (Det er antagelig også flere ting som jeg har overset  :( )
    « Siste redigering: 19. August 2015, 10:07 am av Hebelub »


    Hebelub

    Utlogget Hebelub

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 55
    • Karma: +4/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #186 på: 18. August 2015, 23:07 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det hender at hvis du sender en minecarthopper under en hopper, så vil minecarten miste hopperen og ha textue till en vanlig minecart, men den kan fortsat åpnes som en vanlig minecarthopper. den vil også endre fysikk fra minecarthopper til en minecartchest (dvs måten den laser av og på items) Har ikke sjekket men kan tenkes at dette også skjer med minecartchests.

    (dette er veldig plagsomt hvis du lager minecart som skal frakte items automatisk. Så plutselig mister den hopperen  :P)


    Hebelub

    Utlogget Hebelub

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 55
    • Karma: +4/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #187 på: 19. August 2015, 15:04 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
    Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.
    « Siste redigering: 19. August 2015, 15:08 pm av Hebelub »


    Hebelub

    Utlogget SpeedNinja

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 319
    • Karma: +2/-0
    • Også kjent som Purrington
      • MSN Messenger - lasse_molberg@hotmail.com
      • Vis profil
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #188 på: 19. August 2015, 19:45 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
    Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

    Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..


    One bright morning
    in the middle of the night
    two dead boys came out to fight
    they stood back to back
    and faced each other
    drew their swords
    and shot eachother
    the deaf policeman heard the noise
    and came to kill
    those two dead boys
    If u dont believe my story
    its true ask the blind man

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #189 på: 21. August 2015, 19:46 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
    Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

    Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..

    Ja, en uheldig bivirkning av at the nether funker som transport-sted der 1 block er 8 block på det vanlige kartet. For at dette ikke skal kunne skje må nether være kun være 1'500 x 1'500 blocks stort, eller så må på et vis fjerne 1:8-forholdet.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Hebelub

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 55
    • Karma: +4/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #190 på: 22. August 2015, 14:13 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
    Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

    Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..

    Ja, en uheldig bivirkning av at the nether funker som transport-sted der 1 block er 8 block på det vanlige kartet. For at dette ikke skal kunne skje må nether være kun være 1'500 x 1'500 blocks stort, eller så må på et vis fjerne 1:8-forholdet.
    Hva med at det er umulig å tenne på en portal utenfor den 1500 grensen?


    Hebelub

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #191 på: 23. August 2015, 09:34 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • I 1.8 kan man visstnok sette en grense på kartet med /worldborder. Jeg har ikke testet det, og er usikker på hvordan det virker med flere verdener.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #192 på: 24. August 2015, 21:06 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
    Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.
    Hmm, fascinerende problemstilling. Jeg vil anta at det er RangePlugin selv som må ta høyde for dette allerede i Nether og på en eller annen måte sørge for å hindre at dette skjer. Å innskrenke Nether til 1500x1500 inntil videre virker fristende. /worldborder skal være spesifikk for en og en verden, men jeg er ikke 100% overbevist om at det alene vil eliminere problemet fullstendig. Ettersom Nether er anarki kan det også være at en innskrenking vil kunne skape problemer for folk som har klart å holde stedet sitt hemmelig ved hjelp av avstander.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #193 på: 30. August 2015, 11:23 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • BanPlugin var tydeligvis blitt kopiert gjennom et eller annet medium som hadde klart å krølle til alle fargekodene. Disse er nå erstattet med konstanter over det hele. Er nå 100% i sync med github igjen... omsider.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Rapportering av feil på serveren
    « Svar #194 på: 30. August 2015, 11:26 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Btw, hvis noen gidder å gå igjennom denne tråden, fiske ut feil som faktisk er aktuelle fortsatt, opprette en ny "sticky" og lukke denne så hadde jeg blitt lykkelig. Tar nesten lenger tid å FINNE de aktuelle feilene enn å fikse dem nå :-D

    Oppdatering: Bedre ide. Nytt subforum kommer. En tråd per feil.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.