Skrevet av Emne: Fjerne Mcbans?  (Lest 7030 ganger)

Morder269

  • Gjest
Fjerne Mcbans?
« på: 27. Februar 2012, 22:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Mcbans skaper problemer for enkelte spillere, de får rett og slett ikke spilt på Atc. Ofte pga unødigvendige bans hvor folk med rettigheter banner deg global pga fillete ting som at de blir drept i pvp.
    Ja, man kan unngå griefteams. Problemet der er at de ofte bruker proxyer, noe som er nok til å lure Mcbans.

    Det har mine argumenter for og mot å fjerne Mcbans, har dere noe dere vil si så kom med det. Så er det bare å håpe at en admin titter innom og tenker "Interressant! Her må det kanskje gjøres noe."



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #1 på: 27. Februar 2012, 22:23 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det skulle vært mulig å "white-liste" spillere slik at du man aktivt unbannet/"whit-listet" kunne komme inn på serveren til tross for mcbans.
    Hvis dette er mulig, er det jo et flott alternativ, for jeg mener vi ikke burde fjerne mcbans. Da kan vi like gjenere bare gi alle de bannede op-status på serveren og unbanne dem.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #2 på: 27. Februar 2012, 22:31 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Finnes whitelist, problemet er at det må gjøres manuelt og blir noe herk.

    Og før du klager Maknma, en avstemning uten diskusjon viser ikke særlig mye meninger hos folk. Derfor lager jeg et emne hvor det kan diskuteres.



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #3 på: 28. Februar 2012, 14:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Eg er TOTALT enig med Morder!
    MCBans har alt for mye makt på minecraft.
    Eg har rett og slett for mange mcbans til å spille på ATC, engang for eg knuste et skilt for å sjekke om det var protected, og det var det. Så den gangen fikk eg Global MCBans for å knuse det lille skiltet.
    Andre ganger har det vert "spam", der vis man skriver 2 ord innen 5 sekunder, blir man banna global/local.

    Det er pga. mcbans eg ikke kommer meg innpå ATC :/




    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #4 på: 28. Februar 2012, 14:53 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Umm her må jeg bare få korrigere litt. MCbans rammer bare spillere som har negativ reputation (= global ban) på 10 eller flere servere med positiv reputation. Det er altså ikke sånn at du bare "ødelegger et skilt og så kommer du ikke inn". Hensikten er at hvis du er utestengt fra en haug med andre servere så er det sannsynligvis en grunn til det.

    Med forbehold om feil såklart.

    Overgang til annen løsning vurderes fortløpende men det skal mye til for at jeg skal bruke masse tid på akkurat dette... :-/


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #5 på: 28. Februar 2012, 15:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Fjerne mcbans og kjøre 100% lokalt?



    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #6 på: 28. Februar 2012, 15:30 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • For min del burde vi fortsette med mcbans.
    Hvis du har klart å blitt utestengt på så mange servere, så er du vell egentlig ikke velkommen.
    Det går jo på åssen du oppfører deg, på andre servere. Og jeg tviler veldig at du har blitt utestengt på cr. 10 servere uten og ha gjort noe.


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #7 på: 28. Februar 2012, 15:55 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Smurfe, hva om det er en stolt tiåring som har 10 servere med Mcbans og som ikke liker deg. Da kan han finne på å være såpass drittsekk mot deg at du ikke er velkommen på Mcbans servere lenger.
    Selvfølgelig overdrev jeg litt, men det er et eksempel.



    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #8 på: 28. Februar 2012, 17:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hva med FigAdmin?
    Er ikke helt sikker, men tror man kan sjekke alle spillerne fra den og den ipen, kan ipbanne folk, man kan oversette alle meldningene, man kan kjøre med MySQL, og kan kjøre php-script på webhotellet sitt så bansa havner dit, den viser tempban + vanlig bans. Den viser også når unban.. man kan endre design og alt.

    Anbefaler FigAdmin.
    Link her..



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #9 på: 28. Februar 2012, 19:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Den var genial.



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Fjerne Mcbans?
    « Svar #10 på: 03. Mars 2012, 20:33 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Sitat
    man kan kjøre med MySQL

    Betyr jo at man ikke MÅ kjøre det med MySQL.