Skrevet av Emne: Idéer for plugins/mods  (Lest 42191 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Idéer for plugins/mods
« på: 12. Mars 2012, 20:18 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dette er ikke første gang dette blir tatt opp på forumet, men de tidligere trådene er stengt/postet på feil sted.
    Tråden er åpenbart nok et sted der man kan komme med forslag om hvilke plugins/mods som hadde vært bra på serveren.
    Noen ting som er lurt å tenke på før du poster:
    Mod/pluginen-en må ikke innebære noe ekstra data for at en spiller skal komme inn. Dvs. Ingen ny items som trenger mods installert på spillerens datamaskin.
    Modsen/pluginen må ikke være for omfattende, man skal tross alt gjenkjenne spillet ;)
    Pluginen/moden må ikke krasje med allerede vedtatte regler/systemer/plugins.

    Mitt første forslag:
    Finnes det ikke en mod som fjærner løvene fra et tre øyeblikkerlig når stammen fjernes?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget argh99

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 360
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • 42
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #1 på: 12. Mars 2012, 20:38 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er det ikke en pluin/mod som gjør at hvis man tar en stein øks eller jern øks eller diamant øks og hugger ned et tre.. så faller hele treet istedenfor at treet blir igjen og må hogge ned?¿


    42
    -

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #2 på: 12. Mars 2012, 20:49 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er det ikke en pluin/mod som gjør at hvis man tar en stein øks eller jern øks eller diamant øks og hugger ned et tre.. så faller hele treet istedenfor at treet blir igjen og må hogge ned?¿

    Ikke dumt, man har jo kit for vanlig wood uansett. Problemet blir de andre sortene, da blir det latskap.
    Grunnen til at jeg vil at løvene skal forsvinne er at det ikke er effektivt med sheers, og de detter jo uansett. Det tar jo en evighet å vente på at de skal despawne...


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #3 på: 13. Mars 2012, 08:48 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det har vært gjort mange forsøk på å lage plugins som forbedrer måten trær fungerer, problemet er å detektere hvor det ene treet slutter og det andre begynner, spesielt når de er store/kompliserte, står tett, gror sammen eller utgjør en del av noe folk har bygget.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #4 på: 13. Mars 2012, 14:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Sier du det av erfaring?



    Utlogget Sverre99

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 13
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #5 på: 13. Mars 2012, 22:02 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har en ide til en plugin som finnes den gjør sånn at du har penger så kan folk lage butikkere og stelle ting der ved hjelp av skilt så blir det nesten som trading men du trenger ikke å vêr på mens folk kjøpere ting



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #6 på: 13. Mars 2012, 23:37 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Alt av økonomi-plugins er gitt opp. Trenger ikke engang å vurdere å skrive om det. Har prøve det selv uten hell.



    Utlogget mad_croc99

    • Wannabe
    • **
    • Innlegg: 90
    • Karma: +0/-0
    • Hey! Do you like icecream?
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #7 på: 16. Mars 2012, 23:38 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Denne her:

    Når du dør kan du gjøre
    /back
    å komme til akkurat der du døde.
    Jeg synes det er veldig nødvendig ! :D
    Ok håper dere gjør noe med det ;)


    Davidz (:

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #8 på: 16. Mars 2012, 23:43 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0

  • Floyd har satt opp serveren til å være en blanding (litt bygge og litt survival). Hvor skal grensa gå, og hva skal vi tillate?




    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #9 på: 17. Mars 2012, 07:46 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Emilpoika, en server-only mod kan ikke gjøre så mye mer enn plugins. Egentlig bare verre. Server-only mods kan blir for det meste brukt i vanilla-servere for å legge til kommandoer (og få den til å virke som en slags vanilla plugin) for å utvide de små nesten-ubrukelige funksjonene i vanilla-serveren. Det eneste som er mulig å ha i en server-only mod er kommandoer og spillerbehandling.  Om noe annet skulle være mulig, kreves det modifisering av base-klassene (eller "Notch-classes"), noe som ville gjort serveren ganske ustabil. Dette krever også ItemCraft e. l. ved bruk av ModLoaderMP<->Bukkit. Om du kan anbefale en annen API enn ModLoaderMP, så lytter jeg gjerne :-)



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #10 på: 17. Mars 2012, 10:56 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Emilpoika, en server-only mod kan ikke gjøre så mye mer enn plugins. Egentlig bare verre. Server-only mods kan blir for det meste brukt i vanilla-servere for å legge til kommandoer (og få den til å virke som en slags vanilla plugin) for å utvide de små nesten-ubrukelige funksjonene i vanilla-serveren. Det eneste som er mulig å ha i en server-only mod er kommandoer og spillerbehandling.  Om noe annet skulle være mulig, kreves det modifisering av base-klassene (eller "Notch-classes"), noe som ville gjort serveren ganske ustabil. Dette krever også ItemCraft e. l. ved bruk av ModLoaderMP<->Bukkit. Om du kan anbefale en annen API enn ModLoaderMP, så lytter jeg gjerne :-)
    ....Sure


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #11 på: 23. Mars 2012, 14:33 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hva om jeg hadde laget en plugin med alt en server trenger? Så gir Floyd meg kildekodene til pluginsene hans, så legger jeg inn i ATC-pluginen igjen, så kan vi kanskje begynne med reloads igjen, så blir det mindre og load'e? :)



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #12 på: 23. Mars 2012, 15:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvorfor skal han gi deg kildekodene når du kan finne dem selv?



    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #13 på: 23. Mars 2012, 16:37 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jammen si meg hvordan jeg finner de da mrthewil..
    Det er ingen måte og skaffe de på uten at han sender meg de.



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Idéer for plugins/mods
    « Svar #14 på: 23. Mars 2012, 16:43 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det eg gjorde var bare å søke å lete overalt på internett, forums, bukkit forum, minecraftforum osv. Til slutt fant eg den. Skulle gjerne sendt deg dem.