Skrevet av Emne: Kort om petitions.  (Lest 3906 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Kort om petitions.
« på: 29. Mars 2012, 19:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Noen ting som kaan være lurt å tenke på i forbindelse med petitions:

    • Hvis du trenger hjelp mer en region, sørg for at du faktisk trenger hjelp. En spiller kan lage regioner opp til 30'000 blocks store. Hvis jeg ser at området er under den grensen når jeg har markert området, lager jeg ikke regionen. Hvis problemer er at du ikke vet hvordan, så er det mulig å se "/help region" eller "/warp region"(Anbefales av meg). Har du fortsatt problemer, så spørr spillerne om hjelp i chatten. "Lag en region til spilleren, og han har et beskyttet hus. Lær spilleren å beskytte hus, og han kan bygge grieffri i all evighet." (-Emilpoika)

    • Det er kun deg på, og en operatør. Du trenger hjelp/ har funnet grief eller noe lignende. Lag petition! Selv om det er stille kan det hende operatøren faktisk ikke er med tastatueret, ikke har minecraft-viduet åpent, ikke har tid, ikke vet hva han/hun skal gjøre med saken. Petitions er den raskeste måten å få ting gjort, nesten uansett. Dessuten blir det laget en warp til stedet du har laget petitionen på. Da slipper du å be en operatør komme til deg, for å bruke en evighet til å gå til stedet det er griefet.

    • Operatørene prøver å få gjort petitions så raskt som mulig, men det kan ta tid. Til tross for dette kan det hende at vi er opptatt vi også, med f.eks. andre petitions eller forumet. Det hjelper derfor ikke å mase for å få ting gjort, og i allefall ikke å lagen en petition til. Jeg har opplevde noen ganger at det har vært 6 petitions for å få gjort én ting, og det er den værste typen spam jeg kan tenke meg.

    • Du trenger ikke fortelle en operatør at du har laget/kommentert/stengt en petition. All informasjon om petitions kommer fram på operatørens skjerm. Det blir bare overflødig informasjon/masing.

    • Nei, operatører hjelper ikke til med å lage obsidian-factory, eller å plassere vann i the nether..

    • Det er mulig å kommentere petitionen sin, i stedet for å fortsette å skrive på en ny petition. Hvis du har en petition med nummer 154, kan du skrive "/pe comment 154 og resten av netherrackene"

    • Noen typer petition tar lengre tid enn andre. Spesielt hvis den må utføres av en admin. Disse er saker som feil med logblock, noe operatører ikke kan gjøre noe med.

    • Bruk "/pe list" for å se åpne petitions. Hvis du har en petition du venter på, kan det hende den er kommentert. Da kan du skrive f.eks. "/pe view 154" for å se detaljene med petitionene din.

    • I en perfekt verden ville det vært en praktisk måte å gjøre det slik at spillere lukket petitionene sine selv. På denne serveren gjør vi det som oftest for deg. Du får en melding med en gang dette skjer, eller når du logger deg på etter den er stengt. I meldingen står det detaljer som f.eks. "Vann plassert". Hvis du er en av de som ikke får med seg slike eldinger, anbefaler jegdeg å skrive ned petition-nummeret når du lager petitionen, slik at du kan spørre en operatør senere.


    Kan hende jeg legger til flere punkter, men håper noen tar seg tid til å lese dette. Da blir alt enklere, raksere og mindre frustrerende for alle på serveren ;)
    « Siste redigering: 29. Mars 2012, 19:21 pm av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Kort om petitions.
    « Svar #1 på: 29. Mars 2012, 19:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
    • Du trenger ikke fortelle en operatør at du har laget/kommentert/stengt en petition. All informasjon om petitions kommer fram på operatørens skjerm. Det blir bare overflødig informasjon/masing
    Denne er det mange som ikke vet/bryr seg om.



    Utlogget argh99

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 360
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • 42
    Sv: Kort om petitions.
    « Svar #2 på: 29. Mars 2012, 20:35 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0

  • [/li]

    [li]..."/pe comment 154 og resten av netherrackene"

    [/li][/list]

    Akkurat den synes jeg høres veldig kjent ut (tror det var meg) :P


    42
    -

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Kort om petitions.
    « Svar #3 på: 11. April 2012, 18:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Mange bruker petitions,men ikke alle. :P
    Mange spør ofte "Kan noen fikse portalen min?" "Kan noen sette vann her?" "Kan noen sette fyr her?" "Jeg trenger søppel,kan en op sette lava?" Og da sier jeg "Lag petition,Så kommer en OP en gang..."

    Jeg bruker iværtfall petitions. :D
    Før så brukte jeg det bare for å bruke det,da ble det mye rot.


    DOO WEEE DOOOOOOOO