Skrevet av Emne: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa  (Lest 4555 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
« på: 25. Juni 2012, 23:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har omsider fått satt meg ned og implementert en /tpa kommando som er designet for å fungere på en måte som ikke kan misbrukes til å spamme folk med, samtidig som den er ganske fleksibel. Kommandoen /tphelp gir et kort sammendrag av hvordan det hele fungerer:
    Kode: [Velg]
    [TP] Personal teleportation commands: [EXPERIMENTAL]
    [TP] /tpa <name>  Request teleport to player
    [TP] /tpy <name>  Grant teleport access
    [TP] /tpn <name>  Deny teleport access
    [TP] Access is granted for 24 hours or until denied
    [TP] Repeated requests/grants/denials are ignored

    Dette er en utvidelse av TelePlugin som er den første pluginen jeg skrev. Systemet fungerer slik at serveren oppretter "tokens" (eller billetter om du vil) på disk slik at forespørsler, tillatelser og blokkeringer tas vare på i 24 timer før de forkastes. Dersom det finnes en forespørsel og en tillatelse så teleporteres spilleren og forespørselen fjernes. Man kan altså bruke systemet på to måter:

    • Enten sende en "invitasjon" med /tpy som besvares med /tpa
    • Eller sende en "forespørsel" med /tpa som besvares med /tpy

    Kommandoen /tpn brukes først og fremst for å kansellere en tillatelse gitt med /tpy før det har gått 24 timer.

    Ettersom pluginen er eksperimentell og krever minst to spillere for å teste i praksis så har jeg valgt å sette den i drift kun for OPS inntil jeg får luket ut åpenbare feil og barnesykdommer.


    Oppdatering: Jeg har glattet ut noen små rynker her og gitt tillatelse til alle untatt røde spillere (restricted). Tilbakemelding gis i denne tråden.
    « Siste redigering: 26. Juni 2012, 09:00 am av Floyd-ATC »


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #1 på: 26. Juni 2012, 11:18 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dette ser lovende ut, men det er to ting jeg vil klage litt på.

    1. Forkortelser er ikke alltid så enkle å huske på, lag en command for hver command hvor du skriver for eksempel "/tp accept". De kommandoene du har satt opp er ikke så logiske med tanke på forkortelser.

    2. Tptoggle! Ikke alle som vil ha fult av requests i chatten hele tiden.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #2 på: 26. Juni 2012, 14:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ikke sikker på hva du mener med "en kommando for hver kommando", men "/tp" er en op-kommando på minecraft.atc.no, det er derfor "/tpa" brukes sammen med "/tpy" og "/tpn". Alle tre tar eksakt samme argument; hvem det gjelder. Du kan bruke "/tphelp" eller "/help tpa" hvis du er usikker.

    Ingen av kommandoene jeg viser til er forkortelser, de skal skrives akkurat sånn som de står. Legg merke til at TeleportSuite (en annen plugin som implementerer lignende funksjoner) ikke skiller mellom HVEM du tillater, det er enten alle eller ingen. På minecraft.atc.no kan du selv velge hvem du vil tillate og hvem du ikke vil, og serveren husker valgene du gjør. For øyeblikket i 24 timer men det kan være jeg legger inn en måte å endre dette per bruker, f.eks. sånn at du kan gi enkelte venner permanent tillatelse eller avvise dem for alltid.

    Pluginen vil uansett helt av seg selv nekte å fylle chatten din med requests fra en og samme person fordi de bare kan sende en request per døgn, uansett om du tillater den, avviser den eller ignorerer den.

    Uansett, Masete folk vil alltid mase i chat likevel, bare uten hjelp fra TelePlugin.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget SmokeyNaruto

    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 101
    • Karma: +0/-0
    • I like to smoke :D
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #3 på: 26. Juni 2012, 14:47 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg syns kommandoen er helt ok, funker veldig bra  ;)


    Smoking is fun :D

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #4 på: 26. Juni 2012, 18:05 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg som suger til å formulere meg. Tenkte enkel og greit at alle tp kommandoer har en lang kommando med hele ordet og en kort som tpa osv.

    Du nevnte ingen tptoggle i svaret, men hvis du legger til det så blir ihvertfall tpt en logisk kommando.

    Forslag til endring på kommandoene så de skal bli mere logiske.

    tpa til tpr (r for request).
    tpy til tpg (g for grant).
    tpn til tpd (d for deny).



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #5 på: 10. Juli 2012, 16:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tror den negative siden med dette er at man kan lure folk inn i pvp. Operatorer kan sperre f.eks. /setwarp, men man kan ikke hindre folk å warpe inn i pvp-arenaen via en warp noen gir dem, eller får noen til å tpa til dem for å så drepe dem. (Da må warpen være lagd før setwarp-kommadnoen ble sperret)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Ny EKSPERIMENTELL kommando: /tpa
    « Svar #6 på: 10. Juli 2012, 20:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hmmmm.... Eneste måte jeg kan tenke meg å løse dette er å integrere TelePlugin og WarpPlugin med WorldGuard for å sjekke flagg på regioner der man teleporter til, og så avvise dem som ikke har f.eks. teleplugin.pvp eller warpplugin.pvp rettigheter. Jeg aner ikke hvordan, men hvis jeg virkelig får lyst til å dælje hodet i veggen noen timer så skal jeg se på det.

    I mellomtiden må man bare forklare spillerne at de (som alltid) warper og teleporter på eget ansvar og egen risiko. Lykke til med det :-|


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.