Skrevet av Emne: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm  (Lest 22013 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
« på: 14. Juli 2012, 19:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Monstre fra spawnere har nå kun ca. 5% sjanse til å gi XP og loot, med mindre de har levd i mer enn 2 minutter eller de har skadet en spiller. Hensikten er å fullstendig eliminere XP farming sånn at XP igjen blir en meningsfull "valuta" og en del av spillet slik det var ment å fungere.

    Jeg har etpar ideer for bruk av XP for å kjøpe materialer som ellers er vanskelige (eller umulige) å få tak i for vanlige spillere, og da er det meningen at man skal måtte jobbe for XP'en og ikke bare stå i en krok og klikke. (eller enda verre, kjøre en macro)

    Vi er fullt klar over at flere vil synes dette er noe forbannet tull, akkurat som enkelte i sin tid klikket helt i vinkel over at vi ikke ville lage "/kit glass". Og det går SKIKKELIG innpå meg :-)

    Skrik og skrål postes i denne tråden.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #1 på: 14. Juli 2012, 19:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  •  :o :D :-* :'( :D :o :o :-\ ;) :)
    Blandende følelser, men det kan sikkert bli bra om du løser det på en god måte :).



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #2 på: 14. Juli 2012, 19:37 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det verste var at jeg satt å tenkte på hvorfan jeg burde skrive macroen XD


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #3 på: 14. Juli 2012, 19:57 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ikke rart at det er så lite folk som spiller på atc nå enn før..



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #4 på: 14. Juli 2012, 20:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvorfor?



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #5 på: 15. Juli 2012, 21:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nytt map.
    ALT for mange nye plugins som bare er noe drit.
    Cooldown på kits.
    Mye mer server lagg pga. retarda plugins som er adda...



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #6 på: 15. Juli 2012, 21:46 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Da tar du feil. Floyd passer nok på at pluginsene sine ikke krever noe særlig.



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #7 på: 15. Juli 2012, 23:37 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tenker ikke bare på Floyd sine plugins, de er bare masse unødvendig skit.
    Tenker helst på andre plugins som Stargate eller den NPC pluginen.
    Det er totalt unødvendig, som bare skaper server lagg

    Men den største grunnen er vel fordi det er nytt map...



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #8 på: 16. Juli 2012, 07:10 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • For å beholde de tingene som gjør denne serveren bra var vi nødt til å ha en kart-reset, bare les http://goo.gl/YuCda.
    Stargate-systemet er et system man nesten ikke ser noe til, det er vel rundt 15-20 av dem på serveren. De blir nesten ikke brukt på grunn av warps, men det er flott for nye spillere som vil ta seg en titt rundt om kring. Derfor vil jeg si at den ikke er totalt meningsløst. Jeg tror ikke NPS eller stargate skaper spesielt lagg, den pluginen som tar mest er vel LogBlock, et flott eksempel på de fpluginsene som gjør ATC til ATC i stedet for server-"Grieftown".
    Jeg må inrømme at det har blitt en del unødvendige plugins, men hvis du syns de bare er dritt så vil du kanskje bli berlogiget over å vite at de ikke er tvunget på deg. Hvis du syns de er unødvendig, så ikke bruk dem. Er det noen plugins som du syns er unødvendig som faktisk har plaget deg på noen måte?
    På den andre sidne er det jo noe jeg også reagerer på: Som OP syns jeg det er bra at folk er nødt til å bekrefte at de godtar reglene før de kan begynne å spille. Derimot husker jeg at man kunne bygge med en gang, var en av grunnene til at jeg begynte å spille på serveren.
    En annen ting, jeg kan ikke huske at serveren har lagget noe spesielt?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #9 på: 16. Juli 2012, 12:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det lille som er av lag skyldes i hovedsak LogBlock og dynmap, disse to er ganske tunge fordi små operasjoner trigger større oppgaver. Ellers har vi WorldEdit som er kjent for å være brutal når det foregår store endringer, f.eks. ved //regen eller //copy av store områder. Dette er dog ikke ting som skjer jevnlig, og både svuppe og jeg pleier å si ifra hvis vi er nødt til å kjøre disse mens det er andre spillere inne.

    Små plugins som tilbyr kommandoer (warp, tpa, compass, help etc) hooker kun kommandoer og merkes OVERHODET ikke. Magiske plugins (Lift, Cart etc) samt WorldGuard og lignende hooker klikking og bevegelser men gjør svært lite av seg fordi de kun reagerer på helt spesifikke blokktyper og situasjoner. Eksempel: /tpback holder opptil 24 timer med bevegelser i minnet: ca. 50 bytes per minutt x 1440 minutter = 72 Kbytes pluss overhead til datastruktur per innlogget spiller. Datastrukturen oppdateres en gang per minutt per innlogget spiller.

    Det som skaper mest lag er spillere som reiser fort/mye sånn at serveren hele tiden må lese inn nye chunks, samt når det er store mengder entities (critters, blokker, minecarts og båter) som ligger og slenger. (Dette er forøvrig grunnen til at jeg måtte innføre cooldown på kits - hvis det kan misbrukes så kan du ta deg f på at en eller annen gjøk kjeder seg nok til å misbruke det)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #10 på: 21. Juli 2012, 14:46 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Eg skrev det der av erfaring, mange som eg kjenner som spilte på ATC, har slutta pga. nye plugins som er helt retarda, nytt map; og ikke minst, mange operatorerer har blitt sykt hissige... Føler meg nedtrykt i chat til tider pga. de.

    Derfor har eg og mange flere slutta på atc..



    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #11 på: 21. Juli 2012, 14:48 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nytt map.
    ALT for mange nye plugins som bare er noe drit.
    Cooldown på kits.
    Mye mer server lagg pga. retarda plugins som er adda...

    Kan du utdype deg noe mer på "plugins"?


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #12 på: 21. Juli 2012, 15:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Den eneste grunnen til at jeg ikke liker serveren like godt som når jeg startet er at da var alle sammen hyggelige med hverandre, holdt noen på med et stort prosjekt som innebar mye graving så var det alltid hjelp å få.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #13 på: 21. Juli 2012, 19:28 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • nye plugins som er helt retarda
    Vil gjerne ha eksempler her. Tar gjerne imot konstruktiv kritikk fordi ting som ikke funker etter hensikten bør endres.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
    « Svar #14 på: 21. Juli 2012, 19:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Personlig så liker jeg ikke Citizens, det gjelder også mange andre. NPC's skaper forvirring og krever mere for server og klient.