Skrevet av Emne: Nye OP  (Lest 14462 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Sv: Nye OP
« Svar #15 på: 29. Juni 2012, 23:55 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har ikke nevndt noen aldergrense :s Man kan være 80 og fortsatt ikke voksen.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Nye OP
    « Svar #16 på: 02. Juli 2012, 15:04 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • syns dere skall slutte å krangle om hem som er voksen, når det trengs flere oper finner vi oper sammen med adminene om det skall oppgraderes flerre personer, vi kan ikke gå ut fra at det er så mange oper på i sommerferien i og med at folk er på ferie å lingnene. Å det er ikke noe vits å si masse om op status (Brøv heller bevis at dere er en brukbar spiller og retferdig. Krangling og grifing er ikke ope verdige folk.



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nye OP
    « Svar #17 på: 02. Juli 2012, 21:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Griefing = ban, så da blir du ikke vurdert engang.



    Utlogget larschristian

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Nye OP
    « Svar #18 på: 25. Juli 2012, 18:23 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det å avvise et ærlig spørsmål som utelukket handler om forbedring, mener jeg feil. Man har et forum for slikt, og det skal benyttes. Det ble ytret at serveren ikke har behov for flere operatorer, noe jeg personlig mener er en avgjørelse som burde bli tatt av en kombinasjon av hele forumet + administrator. Jeg er sikker på at ATC kunne hatt nytte av flere operatorer, og jeg skal si hvorfor: Når jeg spiller Minecraft har jeg en tendens til å surre rundt, og ikke egentlig gjøre mye, bortsett fra å bygge litt nå og da. Jeg virrer rundt i den uendelige minecraft verdenen, og utretter lite. Jeg spør med jevne mellomrom om noen trenger hjelp til noe, men som VIP er det ikke mange verktøy man kan benytte seg av for å hjelpe, som andre kan benytte seg av. Hadde jeg vært OP, kunne jeg utrettet mye mer, og i all helhet vært en ressurs for ATC.


    Rettferdigheten seirer alltid til slutt!

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Nye OP
    « Svar #19 på: 25. Juli 2012, 18:44 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det kunne de fleste andre også gjort. Jeg surrer også veldig mye rundt (det kan de aller fleste som er aktive på forumet bekrefte).



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Nye OP
    « Svar #20 på: 25. Juli 2012, 19:18 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Alle surrer rundt på serveren, og en god del av de kan sikker være kandidater til å hjelpe til med ting kun operatorer kan gjøre. Derimot er ikke dette et spørsmål om å gi folk op hvis de er rastløse, men om det trengs flere operatorer. Da kommer vi til det operatorer skal gjøre: Hjelpe spillere. Med mindre det er spillere som føler de ikke får hjelp, eller at det er for få operatorer på serveren, trenger vi ikke flere operatorer.

    Kort sagt: Operatorer velges etter behov, ikke kvantitet.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Nye OP
    « Svar #21 på: 25. Juli 2012, 21:37 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De fleste sier "Hadde jeg vært OP hadde jeg gjort alle Pe-ene og hjulpet folk" Som jeg gjør også,men jeg sier ikke at jeg vil bli OP.Poenget er at folk må først vise seg verdig,og ikke en ego drit unge som bruker op "Kraften" til å gjøre ting bedre for seg selv,som jeg har merket hos en del ops,nevner ikke navn.


    DOO WEEE DOOOOOOOO

    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Nye OP
    « Svar #22 på: 25. Juli 2012, 21:40 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dere hadde gjort alle pe-ene og hjulpet folk?
    Dere aner ikke hvor stress det er og gjøre alle pe'ene, og du kan ikke alltid gjøre noe med alle pe'ene, kanskje noen andre har ansvar for en pe for eksempel?

    Dere kan jo hjelpe folk nå. :)



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Nye OP
    « Svar #23 på: 25. Juli 2012, 22:21 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • -Det er faktisk ikke så mange petitioner som blir laget på serveren, det som er verst når det kommer til å hjelpåe spillerne, er å få de til å hjelpe seg selv. Det er nermest ingen som leser svarene de får av ops når de stiller et spørsmålog begynner å gnåle to minutter senere. Jeg har mange eksempler på dette. Folk som sier de trenger hjelp med petition, og får beskjeden "For å få hjelp av en OP eller Admin, se /help pe" og som på et eller anet vis ignorerer at den meldingen er en del av deres virkelgihet. Det samme gjelder alle ting man hjelper folk med på serveren. 15 fiolk kan se "Røde spillere: Skriv /help resticted, og kontakt så en op" - Men spilleren legger ikke merke til det av grunner bare spilleren selv kan forklare i ettertid.
    Poenget mitt er at folk som spør om hjelp, via petition, får hjelp hvis det er noe vi kan hjelpe dem med. -Derimot er det værre å hjelpe noen som ikke klarer å lese en enkelt beskjed du gir dem, og det er her andre enn ops kommer inn. Vi trenger folk som kan forklare spillere regler og kommandoer, like mye (om ikke mer) som vi trenger spillere som kan plassere lava/endre regioner osv...


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget larschristian

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Nye OP
    « Svar #24 på: 26. Juli 2012, 01:09 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Alle surrer rundt på serveren, og en god del av de kan sikker være kandidater til å hjelpe til med ting kun operatorer kan gjøre. Derimot er ikke dette et spørsmål om å gi folk op hvis de er rastløse, men om det trengs flere operatorer. Da kommer vi til det operatorer skal gjøre: Hjelpe spillere. Med mindre det er spillere som føler de ikke får hjelp, eller at det er for få operatorer på serveren, trenger vi ikke flere operatorer.

    Kort sagt: Operatorer velges etter behov, ikke kvantitet.
    Vil bare poengtere at du motstrider deg selv. Denne tråden handlet om en spiller som ikke fikk hjelp da han trengte det, og dermed fremmer et konstruktivt forslag som kan bidra til å bedre serveren. Denne spilleren fikk ikke hjelp, ergo har man et behov for flere OP's? Utifra hva jeg har sett, og dette er ikke for å henge ut noen, så virker det som flere av operatorene mener man ikke behøver flere OP's på serveren, mens mange "vanlige" spillere mener de kunne trenge hjelp, og at mengden OP's online er begrenset til tider. Ergo, det er et behov. Vil også understreke at hvem som utpekes til å bli operator, kan kun administrator bestemme.


    Rettferdigheten seirer alltid til slutt!

    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Nye OP
    « Svar #25 på: 26. Juli 2012, 01:40 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • I det siste er det nesten op'er på hele tiden av døgnet.


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Nye OP
    « Svar #26 på: 26. Juli 2012, 06:06 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Denne tråden handlet om en spiller som ikke fikk hjelp da han trengte det [...]
    Denne spilleren fikk ikke hjelp, ergo har man et behov for flere OP's?
    [...]mens mange "vanlige" spillere mener de kunne trenge hjelp, og at mengden OP's online er begrenset til tider.
    Ergo, det er et behov.
    Vil også understreke at hvem som utpekes til å bli operator, kan kun administrator bestemme.

    Jeg motsir ikke meg selv. Når jeg sier det er nok operatorer på serveren til å utføre petitions, er det fordi det faktisk er nok operatorer på serveren for å utføre petitions. Selv om vi ikke kan utføre petitions i sanntid, så få folk hjelp innen rimelighetens grenser. Påstanden din om at dette er en spiller som ikke fikk hjelp er feil, det spilleren faktisk sier er:
    flere spillere i servern trenger hjelp av og til.
    Eg. idag (17:30) så var det ingen OPs logget inn, og det var kankje et par spillerer som trengte hjelp.
    Det var med andre ord kanskje et par spillere, som kanskjemåtte vente noen minutter før en operator kom inn på serveren, fordi forfatteren av innlegget (joyjoy98) mente de kanskje kunne trenge hjelp med f.eks. lave/locked chest. -To ting man kan lage petition om for å få hjelp så snart en operator logger på.
    Nå for tiden trenger vi ikke flere moderatorer.
    En av oss er på nesten hele tiden, om dere ikke får hjelp med en gang, betyr ikke det at vi trenger flere ops.
    Dere klarer fint og vente 1-2 timer føre dere får hjelp.

    Sitat
    Spillere for hjelp, med ting eg. lock chest.......
    Der kan jo dere vip's være med og hjelpe.

    [...]så virker det som flere av operatorene mener man ikke behøver flere OP's på serveren, mens mange "vanlige" spillere mener de kunne trenge hjelp, og at mengden OP's online er begrenset til tider. Ergo, det er et behov.

    Hvor mange "vanlige" spillere mener at fordi de ikke får hjelp umiddelbart, er det et behov for flere OPs. Vi vil aldri ha nok spillere på serveren til at det blir å være operatorer på hele tiden. Når skolen begynner er det nermest ingen spillere på tidlig om morgenen.

    Vil bare understreke at det ikke er noen som har påstått at noen andre enn admins som velger ut ops.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Nye OP
    « Svar #27 på: 26. Juli 2012, 06:46 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei. Selv om jeg ikke alltid er pålogget så har jeg nesten alltid konsollet oppe når jeg sitter ved PC'en, både hjemme og på jobb. Med to skjermer går det an å holde et lite øye med tingenes tilstand selv om man holder på med noe helt annet. Her er mitt subjektive inntrykk av tingenes tilstand:
    • Det er ikke lenge av gangen serveren er tom for Ops. Det at en Op er (afk) betyr som regel at vedkommende har bevilget seg en pause for å spille eller de holder på med en vanskelig sak og bruker forum, mail eller andre ressurser. Eller de må ha mat som alle andre. De er først og fremst mennesker, dernest spillere som har blitt utnevnt til å ta imot mas og kjeft fra utålmodige verdensmestere.
    • De eneste "hengesakene" som blir liggende i /pe er tyngre saker som ligger på undertegnede. Disse gjelder mer grunnleggende ting som feil i 3.part plugins eller policy vedrørende vanskelige konflikter. Alt annet blir løst av ops innen kort tid. Det er altså IKKE slik at ops svinser rundt i creative mode mens spillerne ikke får hjelp, slik mange ser ut til å ha for seg.
    • 90% av det ops driver med for å hjelpe spillere er eksakt det samme de gjorde når de var VIP; rettlede folk, gi informasjon, løse konflikter og henvise til ulike verktøy som /cp, /region, /help og så videre. Grunnen til at de fikk Op-status er nesten uten unntak at de fungerte som ops før de ble det. Da hagler nemlig anbefalingene inn. Ting som krever op powers utgjør altså bare ca. 10% av det det spillere trenger hjelp med. Dette skyldes selvsagt at alle MC-servere er forskjellige og selv voksne, erfarne spillere har spørsmål når de kommer inn på en ny.

    Når Ops etter hva jeg oppfatter for øyeblikket deler mitt inntrykk av at de stort sett får ting gjort så er det nok ikke fordi de ønsker å ha op powers for seg selv sånn at de er bedre enn alle andre, men rett og slett fordi de stort sett får ting gjort. Når de blinker seg ut en spiller som de mener kunne egne seg som op bruker de "/vote op" sånn som alle andre.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.