Skrevet av Emne: NB. Du SKAL bruke regioner.  (Lest 8928 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
NB. Du SKAL bruke regioner.
« på: 15. ſeptember 2012, 18:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tok med meg et tresværd når jeg utførte petitioner i dag, og jeg er sjokkert over hvor lite folk bruker regioner for å beskytte husene. DEt ironiske er at det er disse som blir like sjokkert hver gang de blir griefet -.-
    Jeg fant flere byer med utrolig mange ubskyttede hus. NB. Jeg anbefaler by-eieren som måler opp tomter om å lage regionen som spillerne skal bygge i, ikke å lage en stor region over hele område ttil slutt og legge alle til.
    Hvis du har sett det bli plassert opp et slik skilt:

    -Så er det en klar beskjed om at bygget skiltet er plassert ved er ubeskyttet. (Og, ja. Jeg vet at det er skrivefiel på skiltet, men det er et bevisst valg jeg har gjort for å få plass til alt på skiltet)
    For de som har fulgt med i VIP-søknadene så har dere kanskje sett at vi kontrollerer at folk kan lage regioner før de får bli VIP.
    Hvis du er VIP, og ikke beskytter byggene dine, vil det si at du ikke har satt deg inn i reglene til serveren, noe man skal for å bli VIP.
    For de som har lest reglene (/rules), vet de at det er påbudt å beskytte det man bygger med regioner.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #1 på: 15. ſeptember 2012, 18:21 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • +1


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #2 på: 15. ſeptember 2012, 18:35 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nå kan jeg ikke lage flere regioner hvordan skal jeg klare det da? :P Floooooyd:3 kan du fikse feilen (Sry hvis det føler ut som mye mas.)


    DOO WEEE DOOOOOOOO

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #3 på: 15. ſeptember 2012, 19:12 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg vet ikke om det er tilfelle for deg, men jeg la merke til at argh99 med fordel kunne ha slettet noen av mikroregionene sine og erstattet dem med større regioner. Det er IKKE hensiktsmessig å beskytte et og et rom eller (i ekstreme tilfeller) en enkelt KNAPP med en egen region. Beskytt hele bygg og hele bydeler, så holder man seg fint under grensa som akkurat nå står til 999. Hvorfor WG protesterer LENGE før dette er en liten gåte som jeg kan gjøre absolutt null og niks med,

    Alle som noensinne har tittet på kildekoden til WG vil forstå hvorfor.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #4 på: 16. ſeptember 2012, 12:28 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Argh har 114 regioner.
    ramo242 har 112 regioner.

    Jeg blir å ta meg litt tid i dag til å sjekke regioner, og å rydde litt i forumet. Floyd, hva mener du om http://goo.gl/c4wwg ?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #5 på: 15. Januar 2013, 00:04 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Rydder litt rundt i forumet, og så denne. Vil nevne at det fortsatt er masse ubeskyttede bygg rundt om kring (ikke uventet).
    Det virker også som at begrunnelsen for dette er at "det var bare noe jeg bygde på noen minutter", "ikke så farlig om det blir griefet" osv. Men det er jo påbudt å beskytte byggene sine med region. Vil det si at VIPs som ikke beskytter husene sine lenge etter skiltet er plassert burde få sin VIP-status tilbaketrukket?

    Det verste er de som rett og slett ikke hører etter. Jeg skal ikke nevne navn, men i dag var det en som maste masse om at han/hun ikke var med i en region. Jeg ba personen om å lage petition, og sendte til og med en link til youtubevideoen der jeg viser hvordan man gjør det. Like vel påstår de at de ikke klarer det. Så viste det seg at personen som eide regionen var en person som (uten  å lage petition, tror jeg) hadde fått solve til å lage reion over byen sin, fordi personen ikke skjønte seg på regioner. -Til tross for at jeg hadde sendt tre forskjellige måter å lære seg å lage region på. Både /help region, /warp region og en youtubevideo der jeg viser hvordan man lager regionen. Så, når eieren av regionen logget inn begynte begge å mase om at personen har lov til å være med i regionen. Jeg la personen til i regionen, men de fortsatte å mase fordi det ikke kom melding opp i chatten om at petitionen var stengt, og fordi de ikke selv gadd å lese kommandoen for å legge personen til i regionen selv.

    Moralen er: Bare gjør det jeg ber om i chatten. Det gjør ikke vondt å lage en petition. Det tar mindre tid for alle, og er faktisk lettere også. Dette er et eksempel på hvorfor jeg nesten aldri gjør noe hvis folk ikke lager petition. Alle som etter å ha lest det jeg har skrevet eller sett videoen jeg har laget har klart å lage petition/region. -Med unntak av en, som jeg måtte hjelpe step by step.

    Moralen er egentlig:
    Den eneste grunnen til at folk ikke kan lage regionen er fordi de selv er for late til å lære seg selv det, og heller vil mase om det til alle andre, og da gidder de heller ikke bruke petition.

    WOW, dette ble mye lengre og mer off-topic enn jeg hadde trodd. (Overtrøtt)
    « Siste redigering: 15. Januar 2013, 00:07 am av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #6 på: 15. Januar 2013, 07:56 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Trussel om inndragning av VIP-status bør kunne gi effekt ja. Selv en seksåring klarer å forstå hvordan regioner fungerer og det er stort sett likt på alle servere så det er bare snakk om å gidde. Det kunne dessuten være en ide å la VIP-kandidater gjennomgå en "hinderløype" med praktiske oppgaver som /region og /cp før de blir VIP?


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #7 på: 15. Januar 2013, 14:49 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Lykke til sier eg da. Masse småunger som dere skal guide gjennom dette, de bruker 5 minutter på å skrive 1 setning..
    Kos dere!



    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #8 på: 15. Januar 2013, 17:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei.
    Når dere har dette emne opp så tar jeg å gir minne meninger.
    Angående dette med at folk ikke gidder å lagge region og pe, Jeg har godt lei av å prøve å forklare folk det fordi det virker som dem ikke lesser forklaringen min på ting. Så det tar kortere tid for meg å lage regionen på ting en å prøve å forklare til noen som ikke vil høre. Så jeg prøver å lære dem det men gir dem opp av og til. Har vært på en server der man må klare en "hinder løype" for å komme inn, forslage mitt er at vi kan ha en hinder løype for vært nivå du skal til. Det vil si at vi må ha en for de røde og hvite når dem skal til neste nivå. Så hunder løypa bør gå automatisk. Du få info om hvordan du gjør ting, så går du over til neste rom der du må gjøre det. Når du har fullført utfordringen så kommer du videre til neste ting. Når du har godt igjenom helle så havner du i spawn.

    Lønsomt og ha et map som har to hinder løyper(en for vip og en for gjest), Så når en op promoter lesser den av hvilken grad du går til å warper deg rett til hinder løypen du skal igjenom. Så setter må premisjon være sånn at du ikke har lov til å warpe tilbake/tp (veit ikke om det går ann og si at vis dem warper ut blir dem demota tilbake det hadde vært best). Men når du har kommet igjenom blir du auto satt til spawn.

    Veit ikke om derre kjønnte hva jeg menner, men dette er lønsomt å få en god ordning på.

    Å får å spare resurser på serveren kan Oper få tilgang til å lovde ut og inn dette mapet etter nødvendig(det vil si at vis ingen skal oppgraderes til neste nivå lastet det ut.

    Hilsen
    Solve94



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #9 på: 16. Januar 2013, 08:13 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Veit ikke om derre kjønnte hva jeg menner, men dette er lønsomt å få en god ordning på.

    Jeg skjønner, og det er ingen dårlig ide... dette burde ikke være helt håpløst å få til med en liten spesialplugin. Jeg skal gruble litt på denne. Eget map burde egentlig ikke være nødvendig for å få det til å fungere engang.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #10 på: 18. Januar 2013, 14:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvem sa eg mente akuratt deg? Tenker helst unger på alder med ThorArne, 6-8 alderen..



    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #11 på: 18. Januar 2013, 16:06 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det er ikke noe problem. Det er som regel ikke slikke som irriterer. De som irriterer mest er dem som alltid skal utale seg om ting dem ikke har noe med å gjøre på en negativ måtte.
    Hilsen solve94



    mrthewil2000

    • Gjest
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #12 på: 19. Januar 2013, 20:05 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tenker at du mener meg Solve.
    Eg starta bare med å si lykke til for eg vet hvordan det er med det å guide unger gjennom noe som de såvidt kan forstå..



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #13 på: 19. Januar 2013, 20:15 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nok om det. Å lage en slags hinderløype av et slag vil nok ikke være det vanskligste av verden, men det er betydelig mengder mer arbeid for ops å kontrollere at de kommer seg igjennom den. Det må vi også tenkte på.
    I det siste har jeg selv kontrollert at folk vet hvordan de lager regioner før jeg gjør dem VIP. Det står også i VIP-søknadstråden. Da har jeg bare fått dem til å lage region over hva enn de drev å bygget på for øyeblikket.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget argh99

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 360
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • 42
    Sv: NB. Du SKAL bruke regioner.
    « Svar #14 på: 20. Januar 2013, 13:25 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Man trenger bare en plugin som gjør deg til en spiller som kan bygger så du høyreklikker på skiltet (hvis dere skjønner hav jeg mener)
    f. eks: Pluginen har en kommando som kan være /commandblock. for å aktivere den må du ta en treøks å markere skiltet. så skriver du /cb (som da kan være en alias til /commandblock) /cb pex promote <spiller som høyreklikker på skiltet> <gjest> (det spør hvilken kommando dere bruker for å få en spiller fra redstricted til gjest) :D


    42
    -