Skrevet av Emne: Plugin som lar spillere slukke lava med vann?  (Lest 4469 ganger)

Utlogget Zaloultrasitron

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Plugin som lar spillere slukke lava med vann?
« på: 17. Juli 2014, 15:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei!

    Det er kun OPs som kan plassere vann på serveren, dette er for å forhindre griefing. Dette syns jeg er bra, men det er et problem med dette: jeg (og sikkert flere andre) bruker vann nede i huler for å slukke lava/lage Obsidian. Slik som det er nå må vi som ha hjelp av en OP for å gjøre dette. Dette er tungvindt for både spillere og OPer.

     Dette fikk meg til å tenke: De store lavainnsjøene er på z=10. Dermed plasserer man vann på z=11 for å gjøre om lava til Obsidian. Så ideen min er en pluging som gjør det mulig for vanlige spillere å plassere vann på z=11, for å slukke lava. Jeg tror ikke det er så mange som bygger så lavt, og dermed er det ikke så mye å griefe der nede. Dette vil gjøre livet enklere for både spillere og OPer, som har nok å gjøre uansett :)

     Jeg har ingen erfaring med å lage pluginer, så jeg vet ikke om ideen min er gjenomførbar, men jeg er sikker på at noen her kan svare på dette.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Plugin som lar spillere slukke lava med vann?
    « Svar #1 på: 18. Juli 2014, 06:44 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dette er en veldig interessant ide og jeg forstår godt behovet.

    Jeg vet ikke hva slags Priority event-handleren til WorldGuard er definert med, men med mindre den benytter aller laveste prioritet bør det være fullt mulig å skrive en plugin som håndterer akkurat denne typen events etter WorldGuard og overstyrer akkurat dette basert på dybde. Det burde ikke engang ta mer enn etpar minutter å gjøre det.

    Jeg kan ikke love noe men jeg skal forsøke å få dette på plass allerede i løpet av helgen.

    Dersom det skulle vise seg at WorldGuard benytter aller laveste prioritet så må problemet snus på hodet ved at beskyttelsen mot vann skrus av i WorldGuard og deretter håndteres kun av en egen plugin. Forsåvidt er dette ikke noe vanskeligere å få til men det innebærer at en hjemmesnekret plugin blir en vesentlig del av griefing protection og det stiller litt høyere krav til robusthet f.eks. ved oppgraderinger :-)

    PS. Dybde angis langs y-aksen, ikke z-aksen. http://minecraft.gamepedia.com/Coordinates

    Oppdatering:
    Fikset. Jeg måtte gå den litt lengre veien siden WorldGuard som forventet legger seg til helt til slutt sånn at den overstyrer andre event handlers. Jeg har derfor skrudd av blacklist for vannbøtter (og lavabøtter), sperrer dem selv ved z>=16 og tillater dem ved z<16. Unntak for ops/admins som før. Den nye pluginen heter SafetyPlugin og kan eventuelt også utvides til andre relaterte ting.
    « Siste redigering: 18. Juli 2014, 21:50 pm av Floyd-ATC »


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Plugin som lar spillere slukke lava med vann?
    « Svar #2 på: 19. Juli 2014, 20:12 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Så rask du er :D


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Plugin som lar spillere slukke lava med vann?
    « Svar #3 på: 20. Juli 2014, 13:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Så rask du er :D

    That's what she said  ;)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.