Skrevet av Emne: Hva skjer med server???  (Lest 6251 ganger)

Utlogget skyer6

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • E-post
Hva skjer med server???
« på: 23. Juli 2014, 17:49 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei, eg lurer på ka som skjer med serveren. Er den nede for godt eller noe sånt eller bare midlertidig???



    Utlogget argh99

    • Minecraft-Operators
    • Wizard
    • ***
    • Innlegg: 360
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • 42
    Sv: Hva skjer med server???
    « Svar #1 på: 23. Juli 2014, 17:57 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nei, den er oppe nå. Sikker på at du bruker riktig IP? Kanskje en skrivefeil i IPen du bruker?
    Hva står det når du prøver å logge inn?


    mc.atc.no ;)
    « Siste redigering: 23. Juli 2014, 18:02 pm av argh99 »


    42
    -

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hva skjer med server???
    « Svar #2 på: 23. Juli 2014, 21:40 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Den har ikke vært nede overhode på lenge nå, men den er fortsatt 1.7.5. Så ikke bruk den nyeste (1.7.10), men 1.7.5, og da kommer du inn ;)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget skyer6

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 10
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hva skjer med server???
    « Svar #3 på: 24. Juli 2014, 22:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Eg har et forslag, ka om vi gjør alt vanilla og holder oss på de nyeste og de mest stabile versjonene, sånn som 1.7.9. Eg tror flere folk vill spille på server hvis den ble vanilla :)



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hva skjer med server???
    « Svar #4 på: 13. November 2014, 12:31 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg vil ikke engang bruke tid på å forklare enda en gang hvorfor jeg ikke er interessert i å forsøke å drifte en public vanilla server.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hva skjer med server???
    « Svar #5 på: 16. November 2014, 01:41 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg vil ikke engang bruke tid på å forklare enda en gang hvorfor jeg ikke er interessert i å forsøke å drifte en public vanilla server.

    Allow me:

    Det er umulig å gjøre absolutt alle til lags med en og samme server. Noen vil ha Creative, noen vil ha permadeath instakill hardcore survival. Sånn er det bare. Etterhvert som flere og flere plugins er hjemmelaget og resten er "mainstream" så er egentlig ikke oppgraderingen så fryktelig mye jobb; bare Bukkit får ut finger'n og slipper nye versjoner er det bare snakk om å ha en time til overs egentlig.

    Problemet med fullstendig frislipp (i.e. en server uten /region) er at du grovt sett kan dele minecraft-spillere inn i tre:
    1) Folk totalt ribbet for estetisk sans. Disse vil bygge i vei på ting som ser helt håpløst ut og bli dødelig fornærmet når noen påpeker at det ikke passer inn med bebyggelsen rundt.
    2) Folk med gigantomaniske visjoner om byggverk som skal overgå alt annet. Disse starter som regel med å bulldoze flere kvadratkilometer før de starter med et grunnriss og 1/7 av veggen før de finner på noe annet.
    3) Drittsekker som bare er ute etter å lage kvalm og finne måter å rappe diamanter.

    Før ferien åpnet vi en Creative-verden hvor de to førstnevnte kan eksperimentere. De fine tingene kan deretter kopieres inn i den vanlige verdenen mens de stygge/halvferdige tingene kan stå igjen. Samtidig tweaker vi den vanlige verdenen til gradvis å bli en mer ordinær survival-verden, men med artige features som heiser og annet som gjør verdenen litt mer troverdig. Helst skal disse være "usynlige" sånn at du ikke tenker over at det egentlig er plugins som driver dem.

    Problemet med en ubegrenset verden er at det ALLTID, UTEN UNNTAK er en eller annen knott som skal "utforske" flere kvadratkilometer ut i ødemarka og dette koster faktisk plass på disk og ikke minst backup. Det er derfor en veldig praktisk grunn til at kartet er begrenset til 100 kvadratkilometer.

    Som sagt innledningsvis, ikke alle liker løsningene for serveren og det er helt greit. Hvis du har funnet en annen server som passer deg bedre så er det kjempefint! Thor Arne spiller også på flere andre servere, bl.a en med minigames og en annen som er 100% PVP. En enkelt server kan aldri bli alle disse tingene fullt ut så man må rett og slett "shoppe rundt". Samtidig gjør jeg justeringer og tilpasninger basert på feedback fra ops og spillere. F.eks. er det nå cooldowns på en god del kits som tidligere var ubegrensede, og diamanthakker er ikke lenger gratis. Det er ikke sikkert du har lagt merke til det engang :-) Jeg foretrekker nemlig en liten justering nå og da fremfor en blodig revolusjon der man plutselig slakter ned for fote alle som er så frekke å ha gjort det bra. (Du vet, den andre, litt mindre attraktive siden av kommunisme)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?