Skrevet av Emne: Gjør alt til vanilla!  (Lest 4476 ganger)

Utlogget skyer6

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • E-post
Gjør alt til vanilla!
« på: 24. Juli 2014, 22:39 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei!
    Jeg stoppet og spille på serveren for mange updates siden for jeg ble lei av og /kit'e alt mulig av byggnings blokker. Det var ikke vits i og gå og mine for du kunne bare overleve med et stone sword og /kit starterkit og /kit food. Etter da begynte jeg og spille på 100% vanilla servere. Der var d et samfunn, d samfunnet som ATC hadde d opplevde jeg igjen. Folk snakket sammen på skype, hadde gøyt. Og bygde ting sammen. Dette har eg lyst til å oppleve igjen, bare på ATC.

    Hvsit vi fjerner alle pluginsene og holder oss til de nyeste versjonene slevom bukkiten ikke er stabil, mange server som hypixel.net går ikke undet bare fordi det er den nyeste bukkiten. Men det er lirt å beholde 2 plugins: en auoy save plugin og en plugin some heter core protect. Med core protect så kan du sjekke hvem som griefer. Hvist de har griefet så rollbacker du den personen, da vil alt den personen har gjort på server forsvinne eller d den har gjort de siste timene, dagene, månedene og årene. Disse 2 pluginse vill ikke gi effekt på vanillaen. Men selvom det er vanilla så betyr det ikke at du kan ha regler som: Bruk sunn fornuft og ikke grief eller loot.

    Hvis dette blir gjort så er jeg sikker på at eg godt samfunn vil komme. For da vil folk spille her for det er på den nyeste versjonen, og det er en utfordring siden det er vanilla. Essentials gjør minecraft enekelt som teleport. Jeg tipper at 85% av dere vet ikke hvorfor nether ble lagt inn i spillet. Nether ble lagt inn i spillet for og reise fort, det samme med hester, minecarts og griser med gullrot på en fiske stang. Mne teleport forsvinner mange gode elementer av spille. For de survival serverene eg har spilt på der lager vi en nether hub der hele server kobles sammen. Vi lager forskejllige XP farmer sammen og kjemper ender dragon sammen. Men på denne serveren er vi redd for å ha et stort map og exploring. Og folk vil ikke spille på et super gammelt kart sånn som det forrige, der stoppet de fleste å spiller her for vi hadde ikke de nye oppdateringene eller på det gamle mappet var alt oppdaget du kunne ikke finne steder hvor du ikke kan se folk sine bygg. Og folk på serveren får ikke en ting å si i spawn, hva med at alle er med å bygge spawnen sammen. Hvor folk kan lage butikker og selge de'es egne produkter.

    Floyd du sliter deg sikkert ihjel med og sette sammen plugins hver oppdatering, dette kan slutte hvis du tar denne belsutiningen som jeg ber deg ta. Hvis du gjør dette vil det komme nye og gamle spiller til serveren og serveren kan komme tilbake til glans dagene sine i 1.0 og i betaen. Du må gjøre endringer for få interessen tilbake. Jeg håper at du leser denne meldingen til deg og jeg håper at andre spillere på serveren har lyst på dette. For her vil det ikkje bare bli floyd og operatorene som bestemmer, det vil bli alle sammen. Hvis du synnes dette ligner litt på kommunisme så kan din politikk og historie :)



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Gjør alt til vanilla!
    « Svar #1 på: 25. Juli 2014, 06:55 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det er umulig å gjøre absolutt alle til lags med en og samme server. Noen vil ha Creative, noen vil ha permadeath instakill hardcore survival. Sånn er det bare. Etterhvert som flere og flere plugins er hjemmelaget og resten er "mainstream" så er egentlig ikke oppgraderingen så fryktelig mye jobb; bare Bukkit får ut finger'n og slipper nye versjoner er det bare snakk om å ha en time til overs egentlig.

    Problemet med fullstendig frislipp (i.e. en server uten /region) er at du grovt sett kan dele minecraft-spillere inn i tre:
    1) Folk totalt ribbet for estetisk sans. Disse vil bygge i vei på ting som ser helt håpløst ut og bli dødelig fornærmet når noen påpeker at det ikke passer inn med bebyggelsen rundt.
    2) Folk med gigantomaniske visjoner om byggverk som skal overgå alt annet. Disse starter som regel med å bulldoze flere kvadratkilometer før de starter med et grunnriss og 1/7 av veggen før de finner på noe annet.
    3) Drittsekker som bare er ute etter å lage kvalm og finne måter å rappe diamanter.

    Før ferien åpnet vi en Creative-verden hvor de to førstnevnte kan eksperimentere. De fine tingene kan deretter kopieres inn i den vanlige verdenen mens de stygge/halvferdige tingene kan stå igjen. Samtidig tweaker vi den vanlige verdenen til gradvis å bli en mer ordinær survival-verden, men med artige features som heiser og annet som gjør verdenen litt mer troverdig. Helst skal disse være "usynlige" sånn at du ikke tenker over at det egentlig er plugins som driver dem.

    Problemet med en ubegrenset verden er at det ALLTID, UTEN UNNTAK er en eller annen knott som skal "utforske" flere kvadratkilometer ut i ødemarka og dette koster faktisk plass på disk og ikke minst backup. Det er derfor en veldig praktisk grunn til at kartet er begrenset til 100 kvadratkilometer.

    Som sagt innledningsvis, ikke alle liker løsningene for serveren og det er helt greit. Hvis du har funnet en annen server som passer deg bedre så er det kjempefint! Thor Arne spiller også på flere andre servere, bl.a en med minigames og en annen som er 100% PVP. En enkelt server kan aldri bli alle disse tingene fullt ut så man må rett og slett "shoppe rundt". Samtidig gjør jeg justeringer og tilpasninger basert på feedback fra ops og spillere. F.eks. er det nå cooldowns på en god del kits som tidligere var ubegrensede, og diamanthakker er ikke lenger gratis. Det er ikke sikkert du har lagt merke til det engang :-) Jeg foretrekker nemlig en liten justering nå og da fremfor en blodig revolusjon der man plutselig slakter ned for fote alle som er så frekke å ha gjort det bra. (Du vet, den andre, litt mindre attraktive siden av kommunisme)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Gjør alt til vanilla!
    « Svar #2 på: 25. Juli 2014, 07:20 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • ATC er en survival/byggeserver med beskyttelse. Blandingen mellom creative/survival er noe de fleste liker ATC for. Og som Floyd pekte ut, det fins jo vanilla servere der ute også ;)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?