Skrevet av Emne: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst  (Lest 6787 ganger)

Utlogget Cybersyn

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 2
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
    • localhost
Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
« på: 30. August 2015, 15:49 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er nå 100% i sync med github igjen... omsider.
    Misforstår jeg, eller har du glemt git push? Har ikke skjedd noe der siden 14. mai...



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #1 på: 30. August 2015, 18:15 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er nå 100% i sync med github igjen... omsider.
    Misforstår jeg, eller har du glemt git push? Har ikke skjedd noe der siden 14. mai...

    ..? Jeg har commit'et tre ganger i dag? Jeg skjønner bare mindre og mindre av git.

    Prøvde en "push to branch 'master'" nå. Bedre?
    « Siste redigering: 30. August 2015, 20:01 pm av Floyd-ATC »


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #2 på: 30. August 2015, 21:30 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • ..? Jeg har commit'et tre ganger i dag? Jeg skjønner bare mindre og mindre av git.

    Prøvde en "push to branch 'master'" nå. Bedre?
    det var bedre :) git er desentralisert, alle jobber med en kopi av repoet (med all metadata, ikke bare filene). Når du commit'er endrer du bare din egen kopi. For å synkronisere din kopi med en annen (remote), må du gjøre git push.

    Som om git ikke er nok, bruker mange av repoene Maven. Det fungerer litt som make. plugin.yml ligger i src/resources. "mvn build" laster ned alle dependencies, kompilerer prosjektet og pakker det inn i en jar. Versjonen endres i pom.xml, så endres den automatisk i plugin.yml.
    « Siste redigering: 30. August 2015, 21:37 pm av BrutalOst »



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #3 på: 31. August 2015, 06:23 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • det var bedre :) git er desentralisert, alle jobber med en kopi av repoet (med all metadata, ikke bare filene). Når du commit'er endrer du bare din egen kopi. For å synkronisere din kopi med en annen (remote), må du gjøre git push.
    Greit nok, bare veldig uvant. Kanskje du kan forklare hva forskjellen er på "push to branch" og "push to upstream" er for noe også?

    Som om git ikke er nok, bruker mange av repoene Maven. Det fungerer litt som make. plugin.yml ligger i src/resources. "mvn build" laster ned alle dependencies, kompilerer prosjektet og pakker det inn i en jar. Versjonen endres i pom.xml, så endres den automatisk i plugin.yml.
    Dette funker definitivt ikke. Jeg skjønte at Maven var involvert og konverterte derfor prosjektet til "maven project" lokalt men plugin.yml ble ikke generert og førte til ugyldige plugins før jeg droppet den manuelt.

    Når jeg brukte "import" fra git til å begynne med så burde Eclipse ha forstått dette selv, men det er ikke tilfelle til tross for at .project var en del av pakka og det skapte sine egne problemer siden vi ikke har samme build path (ikke engang samme OS) og derfor måtte jeg inn og fikse på det også. Passet på å ikke commit'e min egen .project men gudene vet hvor mange andre småting som også rotes til på denne måten... kanskje det er derfor plugin.yml ikke ble generert, hva vet jeg :-|


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #4 på: 01. ſeptember 2015, 15:52 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Greit nok, bare veldig uvant. Kanskje du kan forklare hva forskjellen er på "push to branch" og "push to upstream" er for noe også?
    Hvor ser du dette? EGit? Selv foretrekker jeg git fra kommandolinje siden det har mye bedre dokumentasjon. Jeg kan bare gjette at 'push to upstream' laster opp alle lokale grener,, mens 'push to branch' laster opp én gren. De fleste repoene har bare en gren master, så det burde ikke være noen forskjell. Merker du noen forskjell?
    Prøv msysgit for git fra kommandolinje på windows.



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #5 på: 01. ſeptember 2015, 19:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg bruker Eclipse med "egit", en integrert git-klient. Veldig praktisk, hvis man bare finner ut hva alle de rare menyvalgene faktisk gjør. På den måten er den akkurat like brukeru/vennlig som kommandolinjen -- begge deler gir deg en drøss med muligheter uten egentlig å forklare hvordan de bør brukes i praksis:



    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #6 på: 01. ſeptember 2015, 20:13 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dette funker definitivt ikke. Jeg skjønte at Maven var involvert og konverterte derfor prosjektet til "maven project" lokalt men plugin.yml ble ikke generert og førte til ugyldige plugins før jeg droppet den manuelt.
    Kan hende du ikke har sett det, men jeg skrev noe for en stund siden som kan være nyttig. Workflowen er ikke så viktig, men måten jeg viste for å importere prosjektet i Eclipse virket for meg.

    Når jeg brukte "import" fra git til å begynne med så burde Eclipse ha forstått dette selv, men det er ikke tilfelle til tross for at .project var en del av pakka og det skapte sine egne problemer siden vi ikke har samme build path (ikke engang samme OS) og derfor måtte jeg inn og fikse på det også. Passet på å ikke commit'e min egen .project men gudene vet hvor mange andre småting som også rotes til på denne måten... kanskje det er derfor plugin.yml ikke ble generert, hva vet jeg :-|
    Det var derfor jeg begynte å bruke Maven. Maven erstatter build path ved å automatisk laste ned alle dependencies som er oppført i POMen. .classpath og .project genereres automatisk ved import, og trenger ikke å ligge i repoet. Det er faktisk en fancy .gitignore som sørger for at de ikke havner der, så du ikke trenger å tenke på dem.

    plugin.yml og alt annet som ligger i src/main/resources "filtreres". Når du kompilerer sørger Maven for å bytte ut bestemte plassholdere med informasjon fra POMen, f. eks. versjon.

    Hvis pluginen trenger noen bibliotek som ikke er selvstendige plugins og dermed ikke lastes inn av Bukkit, legger Maven dem til i JARen.

    I tillegg kan man bruke 'mvn deploy' for å laste opp JAR og POM til varehus 14. Da kan andre Maven-baserte prosjekter som trenger det laste det ned fra varehuset. Det er også en fin plass å få tak i gamle versjoner uten å bygge dem selv.

    Jeg har ikke brukt Maven på alle pluginsene, siden noen av dem trenger bibliotek og plugins som ikke bruker Maven, mens andre har pakker som heter com.floyd som det hadde vært fint å fått gjort om til no.atc elns først.
    « Siste redigering: 01. ſeptember 2015, 20:22 pm av BrutalOst »



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst
    « Svar #7 på: 28. Oktober 2015, 16:55 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis m2e-egit fremdeles ikke virker, kan du prøve å klone repoet fra kommandolinje
    Kode: [Velg]
    git clone https://github.com/Ano-Tech-Computers/TipsPlugin.gitog velge importere det med Import -> Existing Maven Project i Eclipse. Når M2E har importert det, skal du kunne bruke EGit med det.

    Hvis du finner ut at du vil fortsette å bruke Git fra kommandolinje, bør du se http://git-scm.com/doc
    Mye bedre dokumentasjon enn EGit
    « Siste redigering: 28. Oktober 2015, 16:57 pm av BrutalOst »