Skrevet av Emne: Teststatus, oppdatering  (Lest 4620 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Teststatus, oppdatering
« på: 24. Januar 2011, 17:29 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei,

    Tenkte bare jeg skulle informere litt siden det begynner å bli lenge siden serveren gikk fra å være en trivelig byggeserver til en kaotisk testserver med branner og griefing overalt. Det er selvsagt ikke meningen at dette skal vare, spørsmålet alle stiller seg er såklart: hvor lang vil dette ta??

    Kort svar: Vi vet ennå ikke eksakt.

    Langt svar: Vi nærmer oss! Idag fikk jeg omsider mcbans til å fungere, dette er et distribuert ban-system med en sentral database der servere og spillere opptjener et omdømme ("reputation") og server-admins kan benytte dette til å blokkere kjente griefere. I klartekst: Lager du bøll på andre mcbans-servere, så kommer du ikke inn på vår server i det hele tatt. Og hvis du blir bannet her så risikerer du å ikke komme inn på andre servere heller. Dette gir to fordeler: 1) Vi slipper enkelte notoriske griefere, og 2) Enkelte potensielle griefere tenker seg kanskje om en gang til.

    For våre ops/admins så er alt som før: Hvis noen ikke kan oppføre seg så bruker vi /ban, plugin'en ordner resten i bakgrunnen.

    Videre, idag fikk jeg ENDELIG en versjon av WorldEdit og WorldGuard til å fungere. Det er fortsatt en god del som ikke fungerer, f.eks. TNT og Creepers, samt at kister og ovner atter engang skaper krøll. Denne gangen kommer det imidlertid litt mer nyttige feilmeldinger, så dette kommer nok ikke til å ta like lang tid som sist. Alt i alt, det kan hende vi nærmer oss normal "drift" førstkommende helg, men jeg tør ikke å love noe 100%.



    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Fiweman

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 31
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Teststatus, oppdatering
    « Svar #1 på: 24. Januar 2011, 22:05 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • *liker*



    Utlogget Safew00d

    • Moderator
    • Knowitall
    • *****
    • Innlegg: 112
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Teststatus, oppdatering
    « Svar #2 på: 25. Januar 2011, 11:57 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0



  •