Skrevet av Emne: Hvorfor ATC  (Lest 13441 ganger)

Utlogget Safew00d

  • Moderator
  • Knowitall
  • *****
  • Innlegg: 112
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • E-post
Hvorfor ATC
« på: 07. Juni 2011, 10:29 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har lenge sittet og lurt litt på hvorfor hver enkelt har havnet nettop inn på ATC sin minecraft server. Så jeg vil gjerne høre historien om hvordan du ble kjent med serveren, hvilken serveren du har spilt på / spiller på. Og hva du syntes er bra med ATC.

    Jeg personlig ble kjent med ATC sin server igjennom freak.no. ATC var den første serveren jeg gik inn på og den har jeg holdt meg til etterpå. Jeg har vært innom flere forskjellige andre servere, men har alldrig opplevd samme kvalitet som ATC har.
    Det som har holdt meg her er brae plugins som hindrer folk i og griefe. admins, ops og medspillere som er hyggelige og gjør det di skal. Og ikke minst det at Floyd gidder og holde oppe en så god server, og gjør alt han kan for at serveren skal tilfredstiller spillernes behov.



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #1 på: 07. Juni 2011, 14:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • JEg oppdaget serveren helt tilfeldig.Da den andre minecraft serveren jeg spilte på ble noe dritt bestemte jeg meg for å begynne her.Det som har holdt emg her er bare at alt er awesome.det er egentlig alt



    Utlogget MarQsDH

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 6
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #2 på: 07. Juni 2011, 15:17 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg så at broren, Oozziizz, min spilte på denne servern. Så ganske så bra ut, og jammen tok jeg ikke feil heller!


    - MarQsDH

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #3 på: 07. Juni 2011, 16:47 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg fikk en mail fra Floyd med spørsmål om jeg kunne bli admin på minecraft.atc.no og den svarte jeg "ja takk" på.

    Vel, var ikke helt sånn det startet men neimen ikke langt unna.

    Det begynte med at jeg sendte en mail til Floyd og spurte om han hadde testet ut Minecraft. Da fikk jeg en mail tilbake om at jeg burde logge meg inn på minecraft.atc.no. Og det gjorde jeg.

    Litt mailing fram og tilbake og så kom spørsmålet om adminrolle på ATC serveren.

    ATC er en av Norges eldste datagrupper som startet opp i 1986 med 2 medlemmer (Floyd og en snodig, men trivelig skrue fra Finmark). Jeg ble medlem i gruppa i 1991 da jeg ble kjent med Floyd under militærtjenesten på Banak Flystasjon i Lakselv (Finmark). Og det er jo mer enn 19 år siden (/help admin).

    Btw.: Lloyd-ATC (forumet) og Svuppe (MC) er samme person.


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #4 på: 07. Juni 2011, 17:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg oppdaget serveren på MC Classic serveren: 0! Ocean Liners hvor norwayguy spiller. Og da sa han han var op på en side som het minecraft.atc.no da måtte jeg sjekke ut å fant ut IP-en og oi! Hvor nice server det var! Men før jeg begynt på ATC så spilte jeg på en server som het: Mathsterk og Online_i's server!" Altså IP-en: Mathsterk.net . Jeg er Admin der. Og det var nice, men så når jeg så ATC så sa jeg inni meg selv, OI AWESOME!" Da begynte jeg på ATC til slutt men kan si jeg spiller LITT på den enda. Men vil begynne på denne men klarer liksom ikke HELT. Men skal prøve. Håper denne serveren varer lenge. =)
    « Siste redigering: 17. August 2011, 20:44 pm av Oozziizz »



    Utlogget TheToast97

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 11
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - nittisju@live.com
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #5 på: 08. Juni 2011, 15:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • søkte på norsk minecraft server dagen eg kjøpte minecraft og så snubbla eg over mangen elendige servers men så fant eg atc og etter det har eg vert her har vert innom noen andre servere men har bare funnet 2 pvp servere som er brukende men kommer alltid til å holde meg på atc :D



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #6 på: 10. Juni 2011, 17:35 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Så litt rundt på Mcbans over folk som var banna. Så så jeg at en som het "Anders" og noe hadde blitt bannet fra en server som hadde .no i seg. Så gikk jeg på den og så begynte en merkelig skrue (Kvarpis) å starte en by. Og der startet ferden min rundt på Minecraft Atc :)



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #7 på: 10. Juni 2011, 20:57 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Så litt rundt på Mcbans over folk som var banna. Så så jeg at en som het "Anders" og noe hadde blitt bannet fra en server som hadde .no i seg. Så gikk jeg på den og så begynte en merkelig skrue (Kvarpis) å starte en by. Og der startet ferden min rundt på Minecraft Atc :)
    Kvarpis er da ikke en skrue  ;D



    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #8 på: 17. August 2011, 20:45 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Så litt rundt på Mcbans over folk som var banna. Så så jeg at en som het "Anders" og noe hadde blitt bannet fra en server som hadde .no i seg. Så gikk jeg på den og så begynte en merkelig skrue (Kvarpis) å starte en by. Og der startet ferden min rundt på Minecraft Atc :)
    Kvarpis er da ikke en skrue  ;D
    Off-topic Norwayguy



    Utlogget Safew00d

    • Moderator
    • Knowitall
    • *****
    • Innlegg: 112
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #9 på: 17. August 2011, 22:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • noen fler som vil dele sin historie???


    burde nesten gjøre det som et krav at man poster sin historie her før man får bli VIP.



    Utlogget Trident

    • ATC Member
    • n00b
    • ****
    • Innlegg: 35
    • Karma: +1/-0
      • MSN Messenger - spam@microsoft.com
      • AOL Instant Messenger - Nevner+used
      • Yahoo Instant Messenger - What?
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #10 på: 18. August 2011, 07:53 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Har vært med i ATC siden ca 97 (i forbindelse med Dreamhack og Gathering).  Skriver ikke mye på forumet, men leser de fleste postene.

    -= Trident =-

    Unable to locate coffee - operator halted


    -= Trident =-
    (unable to locate coffee - operator halted)

    Utlogget Oys

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Når jeg blir stor vil jeg bli dinosaur.
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #11 på: 18. August 2011, 09:22 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vel dette er mer en historie om servere jeg har vært på,men ender med ATC(!)
    Den første serveren jeg var på  var en server med,hMod,jeg og norwayguy likte oss der,men adminen var aldri på.Så fant norwayguy DoritosMan sin server,der spilte vi noen måneder,vi hadde det artig og  koste oss,til...Pluselig en dag så vi en fyr som het AHidingHobo som ble admin,etter å ha snakket med Owneren,da gikk jeg til opprør mot owneren,for vi hadde bare fått vip,og vi hadde vært på mye lengre enn han!Det førte til at jeg ble demota til guest og da mista jeg interessen for serveren.Da en dag fortalte norwayguy om minecraft.atc.no,det var litt nytt for meg det for hittil hadde vi bare spilt på servere med engelske folk,så her begynte jeg og norwayguy og bygge en by(Seaside paradise),og det var da jeg "slo" meg ned her!Og nå er jeg her Op og hele pakka.Det var min historie!



    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #12 på: 18. August 2011, 10:12 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Min Historie.

    Det startet med at jeg sov hos Søskenbarnet mitt. Han spilte Minecraft og jeg satt der og så på det "kjedelige" spillet mens jeg spillte Css. Når jeg tenker på det nå, hvorfor syntes jeg det var kjedelig den gang. Jeg gikk med på en avtale med han at jeg skulle kjøpe spillet den kvelden. Det gjorde jeg. Vi satt og spilte SingelPlayer den kvelden. Jeg gikk rundt på mappet og prøvde og skjønne meningen med spillet. Når vi våknet neste morgen, satt han og spilte MultiPlayer - Thorcraft.no

    Jeg slo på pc og fikk startet Minecraft. Jeg joinet og der ble jeg i noen månder.
    Etterhvert ble jeg mer og mer irritert på Administartorene.
    Og etterhvert fikk jeg meg selv PermBanned noe jeg ikke har angret på.
    Så ble det mye SingelPlayer med Commands osv, det ble bare kjedelig etterhvert.

    Så startet jeg opp min egen Server, bare for venner. Noe som var veldig artig.
    Jeg prøvde en masse med plugins og andre ting. Jeg fikk 4-5 venner innpå den.

    Så fant jeg Minecraft.atc.no som jeg begynte og spille på hver dag.
    Nå har dette blitt den servern jeg spiller pånesten daglig. :)
    Den beste norske servern jeg har værtpå noen gang.

    Dette var minHistorie. =)


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Utlogget haakon94

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 54
    • Karma: +0/-0
    • I dare you!
      • Vis profil
      • My Youtube
      • E-post
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #13 på: 18. August 2011, 17:08 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvorfor jeg begynte med minecraft og ATC i det hele er vel på grunn av en klassekamerat. Altså Solve94. Vi dreiv av med no automasjon i timen også viste han meg en server som han spilte på. Men jeg hadde minecraft på pc`n fra før av men "host hark hark" fikk det av en kompis... og det var kanskje ikke så.. uhm.... Wanna join my pirate ship?
    Men uansett, jeg sa: greit jeg skal skaffe meg minecraft. Men så skeptisk som jeg er så betaler ikke jeg for hva som helst med bank-kort på Internett, så jeg ba han betale for gebyret på et spend-on gavekort så skulle jeg betale for spillet.
    Og siden da har jeg hvert en trofast spiller på ATC it tykt og tynt. Aldri angret på kjøpet og takker Solve94 for å ha vist meg dette :) (snart 1 års jubileum snart! YAY!)

    Det som er litt morsomt med dette er at jeg kjøpte dette spillet tilbake i Alpha når gebyren på spend-on kortet var større enn selve spillet. Så... Profit?




    - Haakon94
    « Siste redigering: 18. August 2011, 19:47 pm av haakon94 »


    Minecraft? Et spill? Nei, en livsstil ;)
    Youtube? Yes, that`s my thing.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvorfor ATC
    « Svar #14 på: 22. Februar 2014, 19:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • BUMP!
    Går igjennom forumet og rydder. Dette er derimot en tråd jeg syns burde få mer oppmerksomhet.
    Som OP syns jeg det er bra at folk er nødt til å bekrefte at de godtar reglene før de kan begynne å spille. Derimot husker jeg at man kunne bygge med en gang, var en av grunnene til at jeg begynte å spille på serveren.
    En annen ting, jeg kan ikke huske at serveren har lagget noe spesielt?
    At man kunne bygge uten å måtte vente på godkjenning og lignende er grunnen til at jeg valgte å spille på denne serveren, så jeg ble litt skuffet over at man nå ikke kan gjøre noe spesielt. Da kan man jo ikke se hvor bra serveren eventuelt er før man går lei å logger av..
    ATC er også en politelig server: Den har riktig nok nedetider, men har aldri blitt lagt ned. Kartet har kun vært resettet en eneste gang, og det er et kjmpepluss.

    Er jo OP på serveren, og det endrer vel mitt synspunkt, kanskje?
    ATC er den aller første serveren jeg logget meg inn på, desember 2010. Jeg vra virkelig så n00b i minecraft at jeg ikke en gang visste om "/" :P

    Creds til floyd!
    « Siste redigering: 22. Februar 2014, 19:57 pm av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?