Skrevet av Emne: Registrering i forumet  (Lest 6759 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Registrering i forumet
« på: 13. Juni 2011, 22:39 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei,

    På grunn av ekstremt mye spam i det siste har jeg nå midlertidig innført krav om manuell godkjenning av alle nye brukere i forumet. Dette er noe skikkelig DRITT og vil bli fjernet igjen så snart ting roer seg ned.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #1 på: 13. Juni 2011, 22:48 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er det ikke en "Newly Registered User"-funksjon som gjør at den første posten til en bruker må bli godkjent av administrator eller forum-moderator? Som i phpBB :)

    Btw, hva har dette med "Minecraft" å gjøre?? Nå er det ikke bare oss vanlige brukere som må skjerpe oss med å putte postene riktig :P
    « Siste redigering: 13. Juni 2011, 22:50 pm av BrutalOst »



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #2 på: 14. Juni 2011, 14:07 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hei,

    På grunn av ekstremt mye spam i det siste har jeg nå midlertidig innført krav om manuell godkjenning av alle nye brukere i forumet. Dette er noe skikkelig DRITT og vil bli fjernet igjen så snart ting roer seg ned.
    Du mener de botsene?



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #3 på: 14. Juni 2011, 17:06 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ja

    Grunnen til at jeg nevner det spesielt her er at 1 av 10 som registrerer seg er spillere på minecraft.atc.no som ønsker å bli VIP. De resterende 9 av 10 er spambots  :-\


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #4 på: 14. Juni 2011, 17:10 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De siste 12 timene har det blitt registrert 33 "brukere" på forumet. Jeg regner med at meste parten av disse er bot'er. Men hvilke av dem er det?


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #5 på: 14. Juni 2011, 21:30 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De siste 12 timene har det blitt registrert 33 "brukere" på forumet. Jeg regner med at meste parten av disse er bot'er. Men hvilke av dem er det?
    En ide er jo og skaffe litt moderAtors (har lAga forum selv og har erfaring)



    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #6 på: 14. Juni 2011, 22:17 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De siste 12 timene har det blitt registrert 33 "brukere" på forumet. Jeg regner med at meste parten av disse er bot'er. Men hvilke av dem er det?
    En ide er jo og skaffe litt moderAtors (har lAga forum selv og har erfaring)
    Jeg kan godt bli en av de Moderator'ene :P



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #7 på: 14. Juni 2011, 23:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De siste 12 timene har det blitt registrert 33 "brukere" på forumet. Jeg regner med at meste parten av disse er bot'er. Men hvilke av dem er det?
    En ide er jo og skaffe litt moderAtors (har lAga forum selv og har erfaring)
    O.o, hvor har du laga forum??
    Må jo nesten innrømme at jeg er litt proff på PHP, Forum, FTP, databaser, SCP, SFTP, domener, webdesign etc. Bare gå til NpsCraft Forums eller Mathsterk Forums og se, da vel ;). På Mathsterk Forum var det bare noen (3-4) forums før jeg ble admin. Nå er det vel rundt 10 elns (men fortsatt litt spam - men det fikser vi adminsa (OOZZIIZZ, Mathsterk og meg) hver dag for å inspisere forumet daglig. NpsCraft Forums er det jeg som har satt opp fra bunnen av - med FTP, database-konfigurering, PHP-konfigurering, phpBB3-innstallering - og nå har jeg tenkt til å sette opp et SMF-forum for NpsCraft også - bare fordi jeg synes det er morsomt :D
    Sååå... Ja, jeg griper sjanser - når jeg først får dem ;)



    Utlogget DJdur

    • Moderator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 94
    • Karma: +0/-0
    • #swag
      • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
      • Vis profil
      • My twitter!
      • E-post
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #8 på: 15. Juni 2011, 13:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • De siste 12 timene har det blitt registrert 33 "brukere" på forumet. Jeg regner med at meste parten av disse er bot'er. Men hvilke av dem er det?
    En ide er jo og skaffe litt moderAtors (har lAga forum selv og har erfaring)
    O.o, hvor har du laga forum??
    Må jo nesten innrømme at jeg er litt proff på PHP, Forum, FTP, databaser, SCP, SFTP, domener, webdesign etc. Bare gå til NpsCraft Forums eller Mathsterk Forums og se, da vel ;). På Mathsterk Forum var det bare noen (3-4) forums før jeg ble admin. Nå er det vel rundt 10 elns (men fortsatt litt spam - men det fikser vi adminsa (OOZZIIZZ, Mathsterk og meg) hver dag for å inspisere forumet daglig. NpsCraft Forums er det jeg som har satt opp fra bunnen av - med FTP, database-konfigurering, PHP-konfigurering, phpBB3-innstallering - og nå har jeg tenkt til å sette opp et SMF-forum for NpsCraft også - bare fordi jeg synes det er morsomt :D
    Sååå... Ja, jeg griper sjanser - når jeg først får dem ;)
    Begynn og kall meg Oozziizz. Men FloydATC, kunne du kansje endret navnet mitt på forumet til Oozziizz? :)



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Registrering i forumet
    « Svar #9 på: 17. Juni 2011, 23:12 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvis det hadde gått an å lage en slags Newly Registered User-restriction som gjorde at den aller første posten til en bruker må bli godkjent av administrator eller moderator for at brukeren skal kunne få mer tilgang og lov til å poste videre uten godkjenning.