Ano-Tech Computers > Minecraft

Hvordan lage et godt passord

(1/1)

Safew00d:
Nå har det kommet for mange som har klaget på at de har blitt hacket på serveren, så jeg legger ut en post der jeg gir en liten brukerveiledning til hvordan du lager et brukbart passord

Først begynner jeg med noen enkle regler man må ha tenkeover når man lager passord:
1. Ingen andre en deg skal utenvidere se en "mening" i passordet ditt, for andre skal det helst oppfattest som en haug med tull
2. Man skal bruke både tall og bokstaver i passordet, for og skape et enda kraftigere passord kan man bruke små og store bokstaver og div. tegn. HUSK jo lengre passordet ditt er, jo kraftigere blir det. OBS for og få mest mulig sikkerhet er det en fordel og bytte passord en gang i blandt
3.ikke fortell passordet ditt til noen, hvis du MÅ dele ut passordet ditt til noen er det en fordel og sette et midlertidig passord.

Så er vi kommet til den delen der du skal lære deg og lage et passord.
Som utgangspunkt for dette vil jeg bruke et ord, jeg vil ikke anbefale dette men bruker det for og hvise hvordan man går frem for og skape et godt passord.

Ordet jeg vil gå utifra er appelsinen

Steg 1. Jeg bytter ut allt som kan settes i forbindelese med et tall.
Passord etter operasjonen er da: appe15in1

Steg 2. Setter store og små bokstaver, samt trekker sammen ordet. F.eks pp = P
Passord etter operasjonen er da: APe15in1

Nå er passordet allerede en fin blanding av små og stor bokstaver samt noen tall, for og rote det enda mere til kan man bytte plass på bokstaver og tall eller skrive det baklengs.

passord jeg kan få ut av ordet appelsinen på 2 sekunder:
APe15in1
aPx2LsN1
1in15Pa
OSV.

Takk for meg, nå har jeg gitt dere en god guide så heretter er det en veldig dårlig grunn og påstå at dere er hacket.

DJdur:
Fin passord guide  ;)

DJdur:

--- Sitat fra: BrutalOst på 17. Juni 2011, 23:08 pm ---Den bør ikke være et lett forståelig ord, bare masse bokstaver i random rekkefølge, med både lowercase, UPPERCASE, !te@gn&, under_streker, binde-streker, flersifret og ensifret tall (ikke 123, 321 etc.), fremmedbokstaver (Æ, Ø, Å, etc.)
F. Eks.
AbR61-i723_qwBfG
Hsv?)-)>|?£]£|>\$_$|$.?)162716)/€:€-jsjdjskskdjdbwkUquJvvhHkskkdb.:/yjf

Og lage et passord er like lett som å spamme :D



--- Slutt sitat ---
De som er god til og spamme er god til og lage passord :P Vet om noen kjente men nevner ingen :P

DJdur:
Dette er jo hvordan lage et bra passord, men på et annet forum det KLAGET jeg for at man måtte ha så vanskelig passord  :D :D :D

Navigering

[0] Oversikt

Skift til full visning