Skrevet av Emne: Automatisk crafting  (Lest 6786 ganger)

Utlogget Cybersyn

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 2
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
    • localhost
Automatisk crafting
« på: 29. Januar 2016, 20:30 pm »
  • [applaud]1
  • [smite]0
  • Her om dagen drømte Hebelub og jeg litt om hvordan arbeidsbenk burde fungert med hoppers. Etter å ha bladd litt i javadocs ser det ikke så vanskelig ut å få til automatisk crafting med en plugin jeg er mer enn villig til å utvikle.

    Men først og fremst, er dette ønsket? Passer det inn på serveren?
    Hvis ja, hvordan skal den oppføre seg?



    Utlogget Hebelub

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 55
    • Karma: +4/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Automatisk crafting
    « Svar #1 på: 30. Januar 2016, 18:56 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg stemmer for ja. Dette vil åpne en helt ny verden for ting man kan lage i redstone. :P

    Hva med at det virker på den enkle måten at det er ett item som ikke brukes i noen crafting (for eksempel "iron bars") som legges i crafting tabelet slik at kun de andre rutene blir fyllt inn men ikke de med det "spesielle" itemet. Så hvis du skal lage for eksempel jernhakke må man fylle inn ironbars på de nederste hjørnene. Og rett over der igjen. Deretter slipper hopperene(/droppere) inn 3x iron så etterpå 2x stick.
    Så må man ha en hopper under craftingtabelet. Men at den ikke mottar itemene som ligger i 3x3 plassen, kun de i 1x1 plassen. (litt slik som furnace fungerer.)

    Det eneste problemet med denne metoden er at man må legge 63 items i hver stack fra før, slik at om man hiver inn nye items, så blir de lagt på forskjellig sted. Derfor er det best om itemene kun blir lagt i steder det ikke er item i om de blir lagt til med hoppers :P. (eller litt som beacon at det kun kan være 1 om gangen i den men dette vil ødelegge manuel crafting om man for eksempel vil lage 20 ting om gangen.)

    En annen metode kunne vert at crafting tabelet reagerte på analoge signaler, slik at om den hadde kraft 4 i seg, så la itemene seg i rute 4, om den hadde kraft 9 (eller kanskje høyere) så ble det lagt i rute 9. (Da har men også muligheten til å lage flere på likt og man slipper å ha ett item som blokerer.) Denne metoden er bedere også fordi man kan lage en slags redstone ting som kan lage flere forskjellige ting i samme table. xD (det kan man ikke med den andre metoden, siden man må jo erstatte "ironbarene" manuelt.) Jeg lagde en liten test på hvordan man kan styre de analoge signalene ved /warp craft. (den sender signal 9 inn i minnet om du klikker på knappen til høyre, og trekker i fra en hver gang du klikker på den venstre knappen.) De beste måtene vil selfølgelig variere fra ting til ting alt ettersom hva du skal crafte.

    Rett til høyre for warpen /warp craft er det ett eksempel på en ting som gjør at når x items er i så legger den item inn i plass nr y.
    « Siste redigering: 30. Januar 2016, 19:45 pm av Hebelub »


    Hebelub

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Automatisk crafting
    « Svar #2 på: 31. Januar 2016, 10:58 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • "Arbeidsbenken" må være en container. En vanlig arbeidsbenk er ikke en container - inventaret lagres ikke når man lukker det. Det er mulig å bruke en annen type container, som dropper eller dispenser. Da går det fortsatt an å gi den et GUI som en vanlig arbeidsbenk.

    Jeg foreslår at man åpner GUIet og legger items i den oppskriften man vil ha, og så vil hopperne (ved plugin-magi) legge kun de riktige materialene i "arbeidsbenken". Etter en bestemt forsinkelse kan hopperen under "arbeidsbenken" hente resultatet (ved plugin-magi) ut av den, men passe på at det alltid er materialer igjen sånn at hopperne som legger dem i "arbeidsbenken" vet hvilke materialer som er riktig.