Skrevet av Emne: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg  (Lest 6216 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
« på: 10. August 2012, 23:47 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg utlyser med dette en offisiell byggekonkurranse på minecraft.atc.no med følgende regler:

    1. Bygget kan være maksimalt 25 blokker bredt og 31 blokker langt i hele byggets høyde.
    2. Bygget kan ikke gå nedover i bakken, det må kunne stå på helt flatt underlag.
    3. Bygget bør ikke være høyere enn ca. 40-50 blokker.
    4. Bygget må ha hovedutgang mot nord og kan eventuelt ha en valgfri utgang mot sør.
    4. Bidrag meldes inn med screenshot og warp i denne tråden.
    5. Det er fullt lovlig for samme spiller å melde inn flere bidrag.
    6. Siste dato for innsending av bidrag er 31.august
    7. Vinnerbygget vil erstatte dagens spawn-bygning, eventuelt med tilpasninger
    8. Alle bidrag av en viss kvalitet premieres etter skjønn. Dette vil si at hvis nivået er høyt kan det bli mange premier så det er bare å bruke fantasien og bygge i vei!

    Hensikten med å begrense størrelsen er å fremme kreativitet og sikre at alle spillere har samme mulighet til å delta. Brudd på reglene medfører automatisk diskvalifisering. Eventuelle spørsmål stilles i denne tråden. Svar vil da bli lagt til i OP og innleggene slettet.

    Q: Kan du lage en plass for oss, om er flat og der det er lagt opp eiendommer, der vi kan starte å bygge?
    A: Et område på 25 x 31 blokker tar to minutter å lage, bare bygg der du vil og lag en warp.

    Q: Hvor mye veggplass må det være til skilter med informasjon?
    A: Minimalt, eneste informasjon skal være at nye brukere bør gå til informasjonsbygget som ligger rett ved siden av.

    Q: Hvor skal det nye bygget stå?
    A: Spawn-bygget skal erstatte dagens spawn-bygg som vil bli revet i et eget prosjekt som vil gå over ca. 10 millisekunder.
    « Siste redigering: 13. August 2012, 17:42 pm av Floyd-ATC »


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #1 på: 13. August 2012, 17:10 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Mitt første innslag, warpen er Em_s2. Bygget er 24 blocks langt, 25 blocks bredt, og kun 15 blocks høyt.
    Oversiktsbilde:

    Bildet fra warp-plasseringen:


    NB. Jeg vil minne alle om det floyd sa, fordi jeg selv glemte det i begynnelsen:
    4. Bygget må ha hovedutgang mot nord og kan eventuelt ha en valgfri utgang mot sør.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #2 på: 30. ſeptember 2012, 18:49 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nå er det en måned siden den siste innsendingen av innslag, konkuransen er med andre ord over for leeenge siden.
    -Så da vant jeg?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #3 på: 30. ſeptember 2012, 22:31 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Sitat
    6. Siste dato for innsending av bidrag er 31.august

    Ja, du har vell vunnet, gratulerer!  ;D


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #4 på: 19. Mars 2014, 03:09 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • VEl, det var ingen som hadde bygd noe på det faktiske spawningspunktet på serveren, så jeg tok meg friheten.
    Så speed hadde laget et bygg dit /spawn går til, men plassert et skilt med teksten:
    "Jeg er vel misfornøyd med denne :(
    Vil du lage?"
    Tenker vi kan gjøre det på samme måte som forrige gang, at vi har en konkurranse.
    Har satt inn mitt forslag midlertidig. Warpen er Em_s, som ligger der det faktiske spawningspunktet er.

    Bygget  jeg har laget er 29 Blocks i lengde, 27 i bredden og 26 i høyden (teller med gulvet)
    Edit: Har ikke skrevet opp reglene, det gidder jeg ikke før vi blir endige. Men jeg har satt opp skilt som peker dem i retning venstre (Engelsk) eller høyre (norsk), og når de gå i en av retningene kommer linken til forumet (på engelsk eller norsk, alt etter hvilken retning man går i)
    Kan senke taket hvis det virker unaturlig høyt, og vurderte også å gjøre noe i denne duren (?) :
    (Første bildet er "før" og andre bildet er "etter")
    « Siste redigering: 19. Mars 2014, 03:17 am av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #5 på: 19. Mars 2014, 17:43 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Størelse og standar er som floyd forklarer?



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #6 på: 19. Mars 2014, 18:30 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nei, den standarden var slik fordi den måtte passe der forrige spawn-bygg lå.
    Jeg har bygd i noen lunde samme størrelse som det som er der nå.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Byggekonkurranse: Nytt spawn ankomstbygg
    « Svar #7 på: 28. Mars 2014, 11:28 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Snakket med Speed, han sa han ikke har tenkt å sende inn det nåværende bygget som forslag. Tenker vi kan sette fristen til 1. april.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?