Skrevet av Emne: Abstinenser og strømbrudd.  (Lest 10003 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Minecraft-Operators
  • Guru
  • ***
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Abstinenser og strømbrudd.
« på: 08. April 2014, 22:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tenkte bare jeg skulle dele denne (litt) morsomme historien samtidig som jeg forklarer hvorfor jeg ikke har vært på i dag :D

    Natt til i dag da jeg i 3-tiden hadde kommet fram til at jeg skulle bygge galleon-skipet på nytt gikk strømmen. Det var rart, vi har nettopp fått oppgradert hele det elektiske nettet her i huset. Gikk ned i kjelleren der sikringskapet har blitt flyttet (med untak av to hovedsikringene som fortsatt er ved hoved-strøm-inntaket fram til de også ska bli flyttet ned i kjelleren til sommeren.
    Da jeg kom ned i kjelleren så jeg i det tipp-topp-fem-måneder gamle sikringsskapet, men ingen av automatsikringene pekte nedover.
    -Underlig...
    Jeg gikk opp og så ut av vinduene for å kiontrollere om det var et omfattende strømbrudd som inkluderte naboene, men nei.
    Har de kuttet strømmen til huset vårt?
    Så gikk det opp for meg at hovedsikringene kanskje hadde gått. Gikk opp, og så sant, så sant, den ene hadde røkket. HAdde vært greit nok om det var automatsikringer, men nå snakker vi om 50 år gamle siringsbokser og den gjeldene sikringene var sikkert over 30 år gamel sev. 50A og 500V.
    Vi har hatt elekriker her i dag og fått det fikset, men først etter at jeg hadde dratt på jobb i 17-tiden. Gikk hele morgenen/ettermiddagen uten noe strøm.
    Kan imidlertdid fortelle at jeg i mellomtiden plukket opp en bok og leste 30-40 sider før jeg begynte med litt husarbeid. -Strømbrudd er ikke sunt. Kan forøvrig klare meg uten strøm, men det er internett som virkelig har blitt en vanesak, og man trenger strøm til f.eks. kjøleskap/frysere.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Abstinenser og strømbrudd.
    « Svar #1 på: 09. April 2014, 16:23 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Strømmen gikk for oss på lørdagen. :P

    Så jeg og 2 av brødrenene mine bestemte oss for å ha et liv og bygge en snøborg. Muren på borgen ble litt lavere enn meg, men jeg er ikke så høy så den er litt lav. Så ble det varmt, og snøen ble vått. Så om kvelden så ble snøen til is nesten og muren er forsterket. Take that, wind :D


    DOO WEEE DOOOOOOOO