KitPlugin støtter allerede iConomy så rent teknisk er det lett å innføre iConomy på serveren.
Det er to åpenbare problemer:
1. Folk har allerede kister fulle av diamanter og lignende
2. Folk er notorisk sløve med å beskytte byggene sine. LogBlock gjør det mulig å rulle tilbake griefing men grieferen beholder det han har hogget løs og det er ingenting vi kan gjøre med det annet enn å banne. Er "varene" allerede omsatt så er økonomien allerede påvirket.
3. Folk har tradisjonelt vært LITT bedre til å beskytte kistene sine men også her finnes det unntak.
Skal en gjøre dette 100% rettferdig så må altså iConomy innføres samtidig med en map reset...og det kommer ikke til å skje.
Men vil dere ha iConomy så er det altså lett å få til.
Neste avgjørelser da er:
1. Hvor mye penger skal man starte med?
2. Skal en få fast "inntekt" over tid eller må man trade fra første øyeblikk?
3. Skal en ha "renter" på kontoen sin?
4. Hvordan skal kits prises for å fortsatt oppmuntre til bygging?
Ops vil selvsagt måtte kunne omgå iConomy for å hjelpe spillere som rammes av tekniske problemer, griefing etc.