avstemning

Hvordan fjerner man en avstemning?

-
0 (0%)
-
0 (0%)

Stemmer totalt: 0

Skrevet av Emne: Hvordan lage en Minecraft mod - NY LEKSJON nesten HVER SOLFORMØRKELSE  (Lest 27323 ganger)

Utlogget DJdur

  • Minecraft-Operators
  • Wannabe
  • ***
  • Innlegg: 94
  • Karma: +0/-0
  • #swag
    • MSN Messenger - oozziizz@hotmail.com
    • Vis profil
    • My twitter!
    • E-post
Sv: Hvordan lage en Minecraft mod - IKKE NY LEKSJON HVER FREDAG
« Svar #30 på: 23. Juli 2012, 22:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Yes :D



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Hvordan lage en Minecraft mod - NY LEKSJON nesten HVER FREDAG
    « Svar #31 på: 28. Juli 2012, 19:39 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ny leksjon sluppet nå

    (Neste leksjon blir forhåpentligvis neste fredag, uke 31)



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg kan godt bidra med etpar tips:

    1) Istedet for å opprette din egen logger med server.getLogger(), bruk this.getLogger(). Meldinger vil da automatisk bli prefikset med [PluginNavn] hentet fra plugin.yml

    2) I command-handleren (f.eks. onCommand()), IKKE returner false dersom commandsender ikke er en Player, med mindre det er meningen at kommandoen ikke skal kunne kjøres fra konsollet. De nyeste versjonene av Bukkit garanterer at commandsender-objektet har en .sendMessage() metode og .hasPermission() skal normalt returnere true dersom commandsender er konsollet. I det aller minste, returner en melding som sier at "denne kommandoen kan ikke brukes fra konsollet".

    3) Hvis en operasjon tar mer enn etpar millisekunder (f.eks. er avhengig av å kontakte en 3.part eller kjøre et ekstern script), sett deg inn hvordan getScheduler() fungerer.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ehh, Floyd - litt hjelp?



    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hvordan lage en Minecraft mod - NY LEKSJON HVER FREDAG
    « Svar #34 på: 26. August 2012, 15:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Huff, jeg husker slitet med å manuelt skrive inn databaser inn i MySQL/Dreamviewer for å få vist fram statistikk på en php-nettside. Det er nesten 3 år siden jeg hadde litt om dette i IT, så jeg tror ikke jeg gidder å ta det opp igjen nå.
    Jeg anbefaler like vel folk med interesse å prøve, det er ganske greit når du først har begynt å forstå grunntrekkene. (Nå snakker jeg generelt, ikke nødvendigvis om minecraft-mods)
    Jeg kan ikke understreke tydelig nok hvor verdifullt grunnleggende SQL-kunnskap er i IT-bransjen! Kombinert med grunnleggende ferdigheter i ett eller annet scriptspråk så er det kun fantasien som setter grenser for hva slags SYKE problemer du kan løse med SQL+scripting.

    Store mengder data som ingen riktig forstår eller som skal oversettes fra et format til et annet? Lag et script for å skyfle dataene inn i en database, bruk SQL til å få hodet ditt rundt dataene og lag evt. et nytt script for å spytte ut alt fra HTML, XML, CSV eller hva som helst annet oppgaven krever. Ingen IT-avdeling klarer seg uten minst en person som behersker slik magi og kan løse tilsynelatende umulige oppgaver på etpar timer.

    SQL er en av de få teknologiene du kan ta med deg hele veien fra gutterommet og inn i de aller største driftsmiljøene. Sørg for virkelig å forstå hva indeksering og normalisering innebærer for ytelse og skalerbarhet. Sørg for virkelig å forstå når du må bruke en-til-en, en-til-mange og mange-til-mange relasjoner når data skal modelleres i en relasjonsdatabase. Og når noen kommer og prøver å prakke på deg NoSQL, MongoDB og denslags fanteri så husk at ja, det finnes sære tilfeller der schema-løs lagring er fordelaktig. De kommer likevel ikke til å erstatte MySQL, PostgreSQL, SQL-Server, DB2 eller Oracle i løpet av de neste ti årene, bare supplere dem.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.