Forums.ATC.no

Ano-Tech Computers => Minecraft => Arkiv => Emne startet av: kvarpis på 02. Mai 2011, 15:43 pm

Tittel: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis02. Mai 2011, 15:43 pm
Jeg syntes vi skal lage en økonomi på serveren og ha en trade city for da kan man lettere få tak i ting uten å griefe osv
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Morder26902. Mai 2011, 15:47 pm
trade city va min ide  ::)

Men ja, vi burde ha iConomy.

Edit: Legg til POLL!
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: SpeedNinja02. Mai 2011, 15:48 pm
denne ideen liker jeg :D
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis02. Mai 2011, 15:49 pm
hva skal pollen gå ut på? om vi burde ha det eller ikke?
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis02. Mai 2011, 15:51 pm
https://sites.google.com/site/minecrafticonomy/
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Morder26902. Mai 2011, 18:01 pm
Ja/Nei poll
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC02. Mai 2011, 18:21 pm
KitPlugin støtter allerede iConomy så rent teknisk er det lett å innføre iConomy på serveren.

Det er to åpenbare problemer:
1. Folk har allerede kister fulle av diamanter og lignende
2. Folk er notorisk sløve med å beskytte byggene sine. LogBlock gjør det mulig å rulle tilbake griefing men grieferen beholder det han har hogget løs og det er ingenting vi kan gjøre med det annet enn å banne. Er "varene" allerede omsatt så er økonomien allerede påvirket.
3. Folk har tradisjonelt vært LITT bedre til å beskytte kistene sine men også her finnes det unntak.

Skal en gjøre dette 100% rettferdig så må altså iConomy innføres samtidig med en map reset...og det kommer ikke til å skje.

Men vil dere ha iConomy så er det altså lett å få til.

Neste avgjørelser da er:
1. Hvor mye penger skal man starte med?
2. Skal en få fast "inntekt" over tid eller må man trade fra første øyeblikk?
3. Skal en ha "renter" på kontoen sin?
4. Hvordan skal kits prises for å fortsatt oppmuntre til bygging?

Ops vil selvsagt måtte kunne omgå iConomy for å hjelpe spillere som rammes av tekniske problemer, griefing etc.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis02. Mai 2011, 18:36 pm
Jeg syntes ingen fast inntekt ettersom du bør grave etter tingene dine :D man kan godt ha renter for min del 2% eller noe. kits burde prises så billig som mulig
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Morder26902. Mai 2011, 20:23 pm
iConomy kan brukes til enkel byttehandel uten at folk må dra til hverandre også. Og lettere vite når andre har noe de ikke trenger når de har auksjoner.

Skjønner ikke vitsen i map reset da.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy02. Mai 2011, 21:59 pm
Give vil vel Ikke forsvinne?
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC02. Mai 2011, 22:24 pm
Skjønner ikke vitsen i map reset da.
Sitat
1. Folk har allerede kister fulle av diamanter og lignende
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC02. Mai 2011, 22:25 pm
Give vil vel Ikke forsvinne?
Nei.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy02. Mai 2011, 22:32 pm
Give vil vel Ikke forsvinne?
Nei.
Yay
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Lloyd-ATC02. Mai 2011, 22:33 pm
Jeg er redd iconomy vil skape problemer.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy02. Mai 2011, 22:34 pm
Jeg er redd iconomy vil skape problemer.
Jeg Tror det vil føre til økt stjeling
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Oys03. Mai 2011, 06:38 am
Vi har jo kit og viss noen selger ganske billig har vi jo et problem fra starten.Jeg liker personelig og grave etter tingene mine.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Myklebost03. Mai 2011, 21:30 pm
Det kan jo vær bra isteden for at du må være pålogga hver gang noen ska bytte
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Myklebost03. Mai 2011, 21:39 pm
Ka kan du gjør med Dæm pængan?
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Cybersyn03. Mai 2011, 22:13 pm
Kjøpe ting i iCShop
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Myklebost03. Mai 2011, 22:28 pm
Ah smart :)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy05. Mai 2011, 22:30 pm
Stargate virker også med iConomy, så man må (hvis Floyd vil) betale for å reise med Stargate.
Det har ikke vært så kult
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy05. Mai 2011, 22:41 pm
Stargate virker også med iConomy, så man må (hvis Floyd vil) betale for å reise med Stargate.
Det har ikke vært så kult
Nei, det var jo bare et eksempel på en av mange plugins som virker med iConomy.
Ok
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy06. Mai 2011, 11:22 am
Stargate virker også med iConomy, så man må (hvis Floyd vil) betale for å reise med Stargate.
Det har ikke vært så kult
Nei, det var jo bare et eksempel på en av mange plugins som virker med iConomy.
Ok
les mer her: Sv: WANTED! (http://forums.atc.no/index.php?topic=534.msg1661#msg1661)
oK
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy06. Mai 2011, 17:03 pm
SignCommands virker med iConomy, f. eks. :
Kode: [Velg]
PlayerDo:
$10; /time day;
Change to
daytime.

Da vil man kunne betale 10 iConomy-money, for at det skal bli dag.

Les mer om:
SignCommands (Canary hMod Forums) (http://www.canarymod.net/hmod/forum/showthreadd51b.html?tid=1312)
SignCommands (Canary Forums) (http://forums.canarymod.net/showthread.php?tid=245)
SignCommands (Hey0 Forums) (http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=1312) [Broken Link]
SignCommands (Minecraft Forums) (http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1012&t=91095)

leste det :D
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy07. Mai 2011, 13:28 pm
SignCommands virker med iConomy, f. eks. :
Kode: [Velg]
PlayerDo:
$10; /time day;
Change to
daytime.

Da vil man kunne betale 10 iConomy-money, for at det skal bli dag.

Les mer om:
SignCommands (Canary hMod Forums) (http://www.canarymod.net/hmod/forum/showthreadd51b.html?tid=1312)
SignCommands (Canary Forums) (http://forums.canarymod.net/showthread.php?tid=245)
SignCommands (Hey0 Forums) (http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=1312) [Broken Link]
SignCommands (Minecraft Forums) (http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1012&t=91095)

leste det :D
gadd du å lese alt!?  :o, gadd ikke jeg når jeg skulle bruke den på serveren min  ::). det gikk galt  :D
jeg er en nolifer
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy07. Mai 2011, 13:30 pm
SignCommands virker med iConomy, f. eks. :
Kode: [Velg]
PlayerDo:
$10; /time day;
Change to
daytime.

Da vil man kunne betale 10 iConomy-money, for at det skal bli dag.

Les mer om:
SignCommands (Canary hMod Forums) (http://www.canarymod.net/hmod/forum/showthreadd51b.html?tid=1312)
SignCommands (Canary Forums) (http://forums.canarymod.net/showthread.php?tid=245)
SignCommands (Hey0 Forums) (http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=1312) [Broken Link]
SignCommands (Minecraft Forums) (http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1012&t=91095)

leste det :D
gadd du å lese alt!?  :o, gadd ikke jeg når jeg skulle bruke den på serveren min  ::). det gikk galt  :D
jeg er en nolifer
hehe, akkurat det hadde jeg som achievement på serveren min, den het NoLifer og gikk ut på å spille på serveren i 48 timer :D
det hadde jeg nok klart
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy07. Mai 2011, 15:45 pm
Da er du psykopat
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Oys07. Mai 2011, 16:16 pm
...
Uansett Økomomi hvorfor trenger vi det? My bedre å bytte å med f.eks iConomy blir det sikkert mye korrupsjon
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy07. Mai 2011, 18:36 pm
...
Uansett Økomomi hvorfor trenger vi det? My bedre å bytte å med f.eks iConomy blir det sikkert mye korrupsjon
Korrupsjon :D
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy08. Mai 2011, 00:01 am
Iconomy skaper kaos.Done
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Lloyd-ATC08. Mai 2011, 10:55 am
Iconomy vil skape problemer både for spillere og server.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Cybersyn08. Mai 2011, 11:29 am
Iconomy vil skape problemer både for spillere og server.
Ja, tror jeg også. Synes serveren er bra sånn som den er nå, jeg ;)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy09. Mai 2011, 09:22 am
Awesome•
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Safew00d09. Mai 2011, 17:48 pm
vi får heller prøve og organisere det slik at ops starter opp en butikk der man kan handle, da vil det også selvfølgelig være dyrt slik at det ikke blir misbrukt.

Forslag til regler og priser:

15 Iron -> 1 Gull
    "-"   -> 5 redstones
10 Gull -> 1 diamond
    "-"   -> 5 stacks med valgfi block (ikke bedrock, TNT, obsidian)

Maks 6 diamond pr dag
maks 6 gull pr dag
man må ha hogget gull for og bruke det til og handle, det betyr at man ikke kan handle diamond mot iron.

Vi vil selvfølgelig ta oss "betalt" for og bytte andre vei også
1 diamond -> 6 gull
1 gull -> 10 iron

man kan ikke bytte inn annet materiale for iron gull eller diamond.


Dette er et forslag for og i hovedsak hjelpe folk med og få bedre crafting items, så derfor skal det ikke være salg av mat eller småting som bone osv.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy09. Mai 2011, 17:55 pm
Kult :)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy09. Mai 2011, 18:23 pm
"_" skal bety hva?
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Safew00d09. Mai 2011, 20:12 pm
mente -"-
-"- = gjentakelses tegn

:D
"_"
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy09. Mai 2011, 20:17 pm
Ok
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Cybersyn09. Mai 2011, 21:07 pm
Sounds great (http://www.phpfreaks.com/forums/Smileys/nrg_alpha/afro.gif), men
(...)
15 Iron -> 1 Gull
    "-"   -> 5 redstones
10 Gull -> 1 diamond
    "-"   -> 5 stacks med valgfi block (ikke bedrock, TNT, obsidian)
(...)
Da går det jo ann å bytte ti gull til 5 stacks med diamond blocks :-\ :P
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Safew00d09. Mai 2011, 21:23 pm
det skal selfølgelig ikke være mulig og få tak i diamond, gull, iron block :D

de reglene jeg satte opp var bare veldeg midlertidig og bare et enkelt forslag, skal dette igang må nok admin's og andre op's godkjenne prosjektet
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy09. Mai 2011, 21:47 pm
det skal selfølgelig ikke være mulig og få tak i diamond, gull, iron block :D

de reglene jeg satte opp var bare veldeg midlertidig og bare et enkelt forslag, skal dette igang må nok admin's og andre op's godkjenne prosjektet
Jeg godkjenner det :)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis10. Mai 2011, 16:08 pm
ja så blir det server restart da eller?
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy10. Mai 2011, 16:16 pm
ja så blir det server restart da eller?

Map restart*Nei
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Lloyd-ATC10. Mai 2011, 17:28 pm
Hadde vært litt kult og kunne bygget en automatisk veksleautomat. Men blir kanskje litt vanskelig å få til registrering av input-verdien med redstone duppeditter.
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy10. Mai 2011, 18:00 pm
Hadde vært litt kult og kunne bygget en automatisk veksleautomat. Men blir kanskje litt vanskelig å få til registrering av input-verdien med redstone duppeditter.
haha det orker ikke jeg å lage
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Safew00d10. Mai 2011, 21:47 pm
Hadde vært litt kult og kunne bygget en automatisk veksleautomat. Men blir kanskje litt vanskelig å få til registrering av input-verdien med redstone duppeditter.
haha det orker ikke jeg å lage

jeg skulle lett greid og lage en veksleautomat, jeg lager bare en bunker med to hull et for inn og et for ut. også putter jeg norway inni ;)

neida, ferdig med spøk.
vi kunne jo fått floyd til og programmere et system :D
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy10. Mai 2011, 22:23 pm
Eyyyy ikke putt meg i en veksle automat
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: kvarpis10. Mai 2011, 22:43 pm
Men jeg ser ikke vitsen i å diskutere det hvis det ikke skjer....
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 10:51 am
jeg sa at jeg ikke ville bli puttet i en bunker
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 15:57 pm
jeg bryr meg om det  :'(
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Myklebost11. Mai 2011, 21:43 pm
Min mening teller, Norway gjør en alt for god job som op for at han skal sitte i en bunker å syre en automat ;)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 21:48 pm
jeg bryr meg om det  :'(
Men hva du synes telles ikke :P
Nå skriker jeg  :'(
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 22:16 pm
Yay !!!
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 22:20 pm
Nei da ville jeg ha det men nok off-topic
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 22:29 pm
Nei da ville jeg ha det men nok off-topic
Greit, men da tar jeg skjokoladeautomaten, så kan du få "kaste-svamp-på-fastbundet-norwayguy-bonkeren" :P
Da sier jeg f*** br***Os* :P
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 22:33 pm
Damn mente deg da
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 22:53 pm
Fint at du likte det
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy11. Mai 2011, 23:07 pm
Hehe
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Myklebost12. Mai 2011, 22:03 pm
Du ekke akkurat mystisk :P navnet ditt står over alt i forumet xD
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy12. Mai 2011, 22:25 pm
539 plasser
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Lloyd-ATC15. Mai 2011, 10:33 am
men bare sånn for å komme tilbake til topic:

hadde det vært en idè å lage en kiste der man kan legge oppi noe, for å så ta noe som er verdt like mye? blir kanskje litt vanskelig uten iConomy, da :-/
En god tanke men totalt umulig å gjennomføre fordi: "Jeg putter inn en stone og tar ut en diamant fordi jeg ikke vet om ordningen og kista står som public".
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy15. Mai 2011, 19:55 pm
Uff
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: Lloyd-ATC15. Mai 2011, 21:24 pm
Uff
hehe, dere må huske en ting. Folk kommer ALLTID til å forsøke å lure systemet på en eller annen måte. Dere kan egentlig ikke stole på noen. :)
Tittel: Sv: Økonomi på serveren
Skrevet av: norwayguy15. Mai 2011, 23:30 pm
Kan ikke stole på meg selv :)