Skrevet av Emne: Dilemma ang. Ban pga. hacket/"lånt" bruker.  (Lest 4991 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Dilemma ang. Ban pga. hacket/"lånt" bruker.
« på: 10. Mars 2012, 19:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • "Du har selv ansvaret over din egen minecraft-konto" er en begrunnelse for ban vi hører ganske ofte for permban. Jeg er uenig i dette. For det første syns jeg en permban for grief burde omgjøres til tempban (30->60 dager) hvis det viser seg at spilleren ble hacket/noen andre brukte konoten hans uten lov.
    Vi banner jo spillere fordi vi ikke ønsker å ha griefere på serveren. Hvis en spiller da har flere minecraft-kontoer, og blir hacket vil vi i følge reglene som er nå permbanne han, til tross for at selve spilleren ikke har griefet noe.

    Det er flere som hevder at alle kontoene til en spiller skal bannes hvis han griefer via én av dem. Dette er jeg enig i, hvis spilleren er en griefer. Men hvis han har blir hacket, så har han jo ikke gjort noe galt direkte, men må fortsatt ta ansvaret over sin egen bruker. Dvs. brukeren som ble hacket burde bannes (eller tempbannes, etter min mening). Spillerens andre brukere burde derimot ikke bannes hvis han ikke er den som griefet i utgangspunktet.

    PS. Beklager for kludrete innlegg..


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Dilemma ang. Ban pga. hacket/"lånt" bruker.
    « Svar #1 på: 10. Mars 2012, 20:30 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • "Kontoen min ble hacket" er allerede den suverent mest vanlige bortforklaringen vi hører. For det første så er det ikke "hacking" når man bruker et så erkeidiotisk passord at hvem som helst kan gjette det, eller deler passordet sitt med halve verden for å være "kul". For det andre så er det pussig at det bare er kontoene til vanlige spillere som blir "hacket", aldri til ops eller admins som faktisk har rettigheter.

    Jeg tror rett og slett ikke på det.

    Men greit, jeg skal se hva jeg kan gjøre med loggene på serveren. Jeg bør kunne få til en enkel plugin som lar ops få sjekke innloggingsmønsteret til spillere og avdekke avvik. Dersom det kommer opp påstander om hacking bør det være tydelige endringer i forhold til f.eks. hvor innloggingene til en bruker kommer fra.


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.