Skrevet av Emne: Liste over alle Guest/VIP-kommandoer  (Lest 4301 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Liste over alle Guest/VIP-kommandoer
« på: 05. Mai 2014, 01:12 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vi har på et tidspunkt laget en liste på OP forumet der vi listet en rekke av de kommandoene OPs bruker. Her er en liste over alle kommandoene de vanlige spillerne har tilgang til:

    /afk
    AFK er en forkortelse for den engelske talemåten "Away from Keyboard", som oversettes til "Borte fra tastaturet". Skriver du det kommer det opp i cahtten at du er "AFK (busy)". Hvis du ikke beveger minecraft-avataren din på spillet eller ikke skriver noe i chatten en stund blir det å komme fram at du er "AFK (idle)", som vil si at du er "på tomgang".
    Du kan også legge til en bergunnelse etter /afk og begrunne hva du er AFK for. f.eks. /afk Er på Kjøkkenet.
    Hvis jeg skriver /afk Er på forumet vil det komme opp:
    [who] Emilpoika is busy, Er på forumet
    NB. Du skriver /afk for å "komme tilbake" etter å ha brukt /afk-kommandoen. Dette skjer automatisk hvis du kun er "Idle", og du blir påminnet i chatten at du er afk.
    Skriver du /list, /online, /playerlist eller /who kan du også se hvem som er AFK. Sender du en melding til dem via /tell eller /msg kommer også afk-meldingen deres opp.

    /approve
    Hvis du eller en annen minecraft-spiller har registrert seg i forumet srkiver man /approve etterfulgt av minecraft-navnet deres i chatten for å få brukeren godtatt. JEg ville f.eks. ha skrevet
    /approve Emilpoika. Spilleren må ha registrert en forum-søknad og være pålogget på serveren for at dette skal fungere.

    /checkban
    Hvis du er usikker på om en annen bruker er bannet, tempbannet eller har mottatt advarsler kan du skrive /checkban etterfulgt av navnet deres.

    /cinv og /clearinventory
    Kommandoen tømmer hele, eller valgte deler av inventoryen din. Du kan fjerne alt, den nederste baren eller hovedlagrene ved å srkvie "all", "bar" eller "main" etter /cinv. Hvis jeg vil tømme hovedlageret mitt, men ikke resten, skriver jeg /cinv main

    /compass
    Hvis du skriver /compass får du info om hvilken retning du ser i. Skriver du "n", "s", "e" eller "w" blir du vent mot nord, sør, øst eller vest. Hvis jeg vil løpe en lang dtrekning uten å komme av kurs kan jeg f.eks. skrive /compass n

    /cp
    "CP" er kort for "ContainerProtect" og er måten vi beskytter kister på. Alt dette er forklart i hoved-INFO-tråden her på forumet.

    /help
    Den lister opp et sammendrag av de forskjellige kommandoene vi har på serveren og lar deg lese kort om  dem.

    /home
    Får deg til hjemmet ditt på det kartet du er på.

    /kit
    Gir deg pakker med ting. Dette er også forklart i hoved-INFO-tråden.

    /list, /online, /playerlist og /who
    Denne kommandoen lister opp alle spillerne som er pålogget med alle fargene for ranks og eventuelt om de er AFK eller ikke.

    /lb
    Serveren logger alt, og (i alle fall VIPS) har tilgang til å sjekke loggen ved å høyreklikke med en trehakke på blocken de vil undersøke endringer på. Man kan søke gjennom flere blocks samtidig og uten å bruke pickaxen ved å bruke /lb-kommadoene. Mer om det kan du lese på deres egne nettsider.

    /msg, /tell pg /whisper
    /msg etterfulgt av spillernavn og melding sender den valge spilleren et melding ingen andre kan lese.
    Hvis eg f.eks. vil si noe personlg til amypia kan jeg skrive /tell Amypia Warpen er "HurrDerpaKnerp"

    /none
    Hvis du har valgt en brush (OPs) eller endret på /lb-instillingene dine skruiver du bare /none  for å få de vanlige instillingene tilbake.

    /pe og /petition
    Lar deg få hjelp fra OPs/Admins på en effektiv måte uten bruk av chatten.
    Petitionplugninen er beskrevet i detalj i hoved-INFO-tråden her på forumet.

    /rg og /region
    Lar deg beskytte og regulere byggene dine på serveren.
    Region-pluginen er beskrevet i detalj i hoved-INFO-tråden her på forumet.

    /rules
    Lister de fire første reglene en spiller må vite før de får lov til å røre noe på serveren.

    /searchitem og //searchitem
    Hvis du lurer på hva ID-en på en block er kan du søke. Hvis jeg f.eks. lurer på hvilken ID dirt har kan jeg skrive /searchitem dirt og alle blocks med ordet "dirt" i seg kommer opp. Skriver du redstone får du opp en liste med alle redstone-items/blocks og listen avbrytes automatisk etter ca 10 treff.

    /seen
    Skriver du /seen etterfulgt av et spillernavn får du vite når de ble med på serveren, og når (og hvor lenge) de var på sist.
    NB. /Seen fungerer ikke alltid så nøyaktig på spillerne som har vært her i flere år

    /sethome
    Lager et personlig punkt i det kartet du er på som du kan komme tilbake til med å bruke /home. Du kan ha et hjem på hvert kart (Hovedkartet, BETA, creative, The Nether og The End).
    NB. Bruker du /sethome på et kart du allerede har et hjem så blir hjemmet ditt flyttet.

    /setwarp (For VIPS)
    Lager et offentlig punkt i det kartet du er på som du kan komme tilbake til med å bruke /warp.
    Man skriver /warp etterfulgt av navnet man ønsker for å lage warpen. Så skriver man /warp etterfulgt av navnet på warpen for å komme tilbake. Warpen kan kun ha et ord som navn, altså ingen mellomrom.
    Skriver du "." i begynnelsen av navnet, som f.eks. /setwarp .Emilshule er det kun du som kan bruke warpen.
    NB. Du kan ikke få fram en liste over personlige eller offentlige warps


    /tip
    Det finns en rekke tips som kommer i chatten med gjevne mellomrom. Skriver du /tip kommer et tilfeldig utvalgt tips opp i din chat.

    /tpa, /tphelp, /tpn og /tpy
    Hvis du ønsker å tp til noen kan du bruke /tpa etterfulgt av navnet deres for å be om tillatelse. Da kan så skrive /tpy (ja) eller /tpn (nei) etterfulgt av navn for å tillate/nekte deg å tp til dem.
    Tillatelsen varer i 24 timer, og man kan ombestemme seg å skrive /tpn etterfulgt av navn.
    Du  kan tillate folk å Tp til deg også uten å ha blitt spurt. Skriv /tpy spillernavn, så får de meldign om det i chatten.

    /tpback
    Du kan tp tilbake til en tidlgiere possisjon hvis du ønsker det. Denne er eksperimentell, og funker ikke alltid som den skal.
    Skriver du /tpback 1 kommer du dit serveren registrerte at du var for 1 inutt siden.

    /vote op
    Du kan stemme på folk for at de skal/ikke skal bli OP.
    Du skriver baare /vote op etterfulgt av  spillernavn og stemme (yes/no/clear)
    Hvis jeg vil stemme på Amypia som OP skriver jeg bare /vote OP amypia yes

    /warp
    /warp ettefulgt av warpnavn transporterer deg til det warp-punktet på serveren.


    Noen kommandoer om område-markering:

    //contract
    Hvis du vil formiske et valgt område ser du i retningen du vil forkorte den og skriver hvor mye du vil forkorte den. Man kan også skrive inn regningen man vil forkorte (n,s,w,q)

    //desel og //deselect
    Hvis du vil fjerne markeringen over et område skriver du //deselect

    //expand
    Hvis du vil forlenge et valgt område ser du i retningen du vil forlenge den og skriver hvor mye du vil forlenge den. Man kan også skrive inn regningen man vil forkorte (n,s,w,q)

    //hpos1 og //hpos2
    Hvis du ikke vil markere området med en treøks kan du se på blocken du vil markere p bruke //hpos1 eller //hpos2 for å plassere punktene.
    NB. Alle blocks, inkludert levers og torches, tells som blocks og blir ikke set igjennom av //hpos

    //pos1 og //pos2
    Hvis du vil markere uten øks eller //hpos kan du skrive //pos1 eller //pos2 og da lager den et punkt ved knærne dine.

    //shift
    Hvis du vil flytte et valgt område ser du i retningen du vil flytte den og skriver hvor mye du vil flytteden. Man kan også skrive inn regningen man vil forkorte (n,s,w,q)

    //size
    Da får du opp type markering (man kan bruke andre former enn bokser, som kuler), størreslen i antall blocks, dimensjonene, og hvor de forskjllige punktene er.



    Ingen av /help **** er nevnt. Si ifra om noe annet mangler.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?