Ano-Tech Computers > Minecraft

Sv: Ny protection.

(1/2) > >>

Cybersyn:
Her er litt mer info om protect og regions.

SetParent:
Hvis du har en by med en region som heter "kardemommeby" og du vil at "kasper, jesper og johnatann" kun kan bygge på en tomt eller en del av byen, kan du merke av tomten deres med treøks og skrive

--- Kode: ---/region define fengsel kasper jesper johnatann
--- Slutt kode ---
og så

--- Kode: ---/region setparent fengsel kardemommeby
--- Slutt kode ---
Nå vil kasper jesper og johnatann kun bygge i (ødelegge) fengselet

Expand Selection:
Hvis du har merket av for lite område, kan du utvide det med

--- Kode: ---//expand
--- Slutt kode ---
Hvis du skriver

--- Kode: ---//expand 20 up
--- Slutt kode ---
vil selection'en din "vokse" 20 blocks opp, og hvis du skriver

--- Kode: ---//expand 10 15 up
--- Slutt kode ---
vokser den 10 blocks opp og 15 blocks ned.
For å få den til å vokse til siden, må du bruke kompassretninger, men nå som /compass ikke virker kan det bli litt vanskelig, men uansett:

--- Kode: ---//expand 10 n
--- Slutt kode ---

--- Kode: ---//expand 10 s
--- Slutt kode ---

--- Kode: ---//expand 10 w
--- Slutt kode ---

--- Kode: ---//expand 10 e
--- Slutt kode ---
Da vokser den 10 blocks nor, sør, vest eller øst.
n=nor, s=sør, w=vest, e=øst.

Hvis du ikke gidder å grave deg helt ned til bedrock og bygge deg til max høyde for å protecte helt sikkert, kan du skrive

--- Kode: ---//expand vert
--- Slutt kode ---
etter at du har merket av et område, for å utvide den til bedrock og max høyde.

Cybersyn:
...
Men angående WorldGuard, burde VIP's fått /locate? Ser ingen grunn til at det kan bli misbrukt. :-\

norwayguy:

--- Sitat fra: BrutalOst på 07. Mai 2011, 20:15 pm ---...
Men angående WorldGuard, burde VIP's fått /locate? Ser ingen grunn til at det kan bli misbrukt. :-\

--- Slutt sitat ---
Litt enig i at de burde få det

Safew00d:
Hei.

Velkommen til minecraft.atc.no

i denne tråden vil alt av informasjon som jeg mener er nødvendig og formidle legges ut. Jeg vil begynne med et par regler på serveren. Og for hvert forskjellig emne vil jeg lage en ny post i denne tråden.

Safew00d:
Jeg vil bygge by :D:D:D:D:D:D:D og helst en nye en hver uke.

Det er nå blitt litt mangel på plass på mappet, så nå må man bruke hue. Man kan ikke bygge som om hele verden har gått under og trenger og igjenno oppbygges. Ta dere heller tid til og lage hvert enkelt hus unikt, med kjeller, 2 etasjer og skikkelig tak. Gjør det slik at du har byen din som et stor prosjekt. Ta dere gjerne litt tid på youtube.com og sjekk ut videoer for og hente inspirasjon.

Ett annet tips jeg også har for og få ting dere bygger til og bli bra er at dere lager f.eks automatisk togstasjon, automatisk lysstyring, eller automatisk innhøsting. en farm kan alle bygge, men til nå har jeg sett få av dem som ser bra ut.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning