Nyeste innlegg

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Generelt teknisk / C++ unix timestamp in seconds as a double with millisecond precision
« Nyeste innlegg av Floyd-ATC 30. Desember 2019, 12:15 pm »
This question seems to be a FAQ that nobody seems to understand or answer correctly, instead answering a lot of other questions dealing with clock irregularity and loss of precision when dealing with nanoseconds. Neither of which matter when you're using double precision and only want milliseconds for moving a game object on the screen or whatever and the occasional jitter or skew from a timesync event isn't going to bring about the end of civilization as we know it.

So here's how I finally managed to solve it with my fairly limited C++ skill:
Kode: [Velg]
double now() {
  auto time = std::chrono::system_clock::now().time_since_epoch();
  std::chrono::seconds seconds = std::chrono::duration_cast< std::chrono::seconds >(time);
  std::chrono::milliseconds ms = std::chrono::duration_cast< std::chrono::milliseconds >(time);
  return (double) seconds.count() + ((double) (ms.count() % 1000)/1000.0);
}

Sample output:
Kode: [Velg]
1577703729.406= Unix timestamp in seconds as a double with millisecond precision.

There you have it.

Useful in pretty much any formula that deals with time in seconds, yet somehow not documented anywhere and unbelievably verbose for a modern library supposedly written specifically to deal exclusively with time.
52
Minecraft / Sv: Minecraft Pjatt
« Nyeste innlegg av Emilpoika 24. Desember 2019, 00:56 am »
God jul i år óg!
Bumping ftw!
God jul, og godt nytt år!

Jeg gir meg aldri ;God Jul!
53
Minecraft / Sv: 17 Mai!
« Nyeste innlegg av Emilpoika 17. Mai 2019, 08:22 am »
Fjerde år på rad, men noe forsinket: Gratulerere med gårsdagen ;)
Femte år nå, gratulerer med dagen!
Bump bigtime! :D
Gratulerer med dagen!

Jeg gir meg stadig ikke; Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!
54
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 31. Mars 2019, 12:10 pm »
minecraft.atc.no har visst problemer:
Kode: [Velg]
System error

error: mkdir /: File exists at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Compiler/ToObject.pm line 112.
context:
unable to open file
code stack: /usr/share/perl5/vendor_perl/Carp.pm:100
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:156
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:114
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Compiler/ToObject.pm:112
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Interp.pm:437
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1127
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1041
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1239
/home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/autohandler:28
raw error


55
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 04. Februar 2019, 12:41 pm »
Har hatt en del problemer med internettleveransen de siste ukene [...]

Håper det ordner seg. Har selv hatt (heldig vis mindre enn andre) min andel krangler med internettleverandører.
Håper det ordner seg :)

Og da ser jeg at det dynamiske kartet er oppe igjen ;)

Aaaand it's down..
56
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 02. Januar 2019, 05:56 am »
Har hatt en del problemer med internettleveransen de siste ukene [...]

Håper det ordner seg. Har selv hatt (heldig vis mindre enn andre) min andel krangler med internettleverandører.
Håper det ordner seg :)

Og da ser jeg at det dynamiske kartet er oppe igjen ;)
57
Minecraft / Sv: Minecraft Pjatt
« Nyeste innlegg av Emilpoika 24. Desember 2018, 16:24 pm »
God jul i år óg!
Bumping ftw!
God jul, og godt nytt år!
58
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 13. November 2018, 21:54 pm »
Har hatt en del problemer med internettleveransen de siste ukene [...]

Håper det ordner seg. Har selv hatt (heldig vis mindre enn andre) min andel krangler med internettleverandører.
Håper det ordner seg :)
59
Generelt teknisk / intermittent dhclient bad udp checksum
« Nyeste innlegg av Floyd-ATC 12. November 2018, 08:01 am »
Running a CentOS 7.3 router with DHCP address from my ISP, I would sometimes get an IP address, sometimes not. Sometimes the IP address would get assigned but then fail to renew, causing seemingly random loss of connectivity. Rebooting would sometimes fix it, sometimes not. Very annoying.

Studying the problem over time, tcpdump revealed that the UDP checksum on outgoing packets from dhclient would periodically have bad checksums. Not empty, just incorrect. Why this happens only sometimes and not all the time is beyond me, it's probably just a stupid bug in dhclient but I found the following workaround:

Kode: [Velg]
firewall-cmd --permanent --direct --add-rule ipv4 mangle POSTROUTING 0 -p udp -m udp --dport 68 -j CHECKSUM --checksum-fill
This will recalculate the UDP checksum on all outgoing UDP/68 traffic and not touch anything else. Reload firewalld with "systemctl reload firewalld" or reboot for the change to take effect, then verify with tcpdump.

Kode: [Velg]
tcpdump -i ens160 -nn -vv port 68(Substitute ens160 with your external interface, obviously)

It's also possible to activate the change by repeating the firewall-cmd without the "--permanent" clause ofcourse, but I usually just reboot to make absolutely sure I didn't break anything while experimenting --  this may not be feasible in your environment BUT on the other hand, if you are reading this then chances are you are already experiencing random service interruptions so.... You decide.
60
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Floyd-ATC 08. November 2018, 09:55 am »
Har hatt en del problemer med internettleveransen de siste ukene, senest i går. Når jeg sniffer på routeren så ser jeg at det kommer DHCP-offers på en 192.168-adresse i stedet for den offisielle IP'en jeg skal ha, men når jeg forklarte dette til leverandør så pratet de om at de ikke fikk kontakt med kabelmodemet. Skrur av og på flere ganger, rebooter routeren flere ganger, ingen bedring... og så plutselig får jeg riktig IP og ting funker igjen. Lurer på om det kan være en eller annen apekatt som gjør noe rart i nettet her.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10