Nyeste innlegg

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Floyd-ATC 10. November 2017, 22:24 pm »
*urk* sikringen gikk for noen dager siden og jeg glemte å starte opp serveren etterpå :-|
72
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 09. November 2017, 16:23 pm »
Nå har serveren vært nede noen dager :/
Ikke det at det har vært noe særlig med aktivitet der, den er jo ganske utdatert :P
73
Google Chrome will complain loudly if run as root, telling you to add --no-sandbox manually and then showing you a warning that this is a really bad idea. Imagine if you could have Gnome solve the problem for you?

Well, you can. First of all, understand that running a web browser as root IS a bad idea, because there will always be security vulnerabilities. However, since Linux is a modern operating system, it's quite possible to be logged in as root and still run the web browser as a less privileged process:

First, create a separate user account that will be used for web browsing. For example: "anonymous".
Make sure you give this user a really REALLY strong password. You will never need to actually use it.

Now copy the file "/usr/share/applications/google-chrome.desktop" to "/root/.local/share/applications/google-chrome.desktop"

Edit all the lines starting with "Exec=" by inserting "gksu -wu anonymous". For example:
Kode: [Velg]
Exec=gksu -wu anonymous /usr/bin/google-chrome-stable %U

Now log out and log back in to restart the Gnome shell, and you should be able to start Chrome without any hassle. Use the command "ps auxfw | grep chrome" to verify that the processes run as "anonymous" and not as "root". Remember that any manual changes to the browser settings etc. must be made under "/home/anonymous".
74
Minecraft / Sv: Ny minecraft-update (1.4.2,[...] og 1.10)
« Nyeste innlegg av krepsfinn 22. Juni 2017, 15:21 pm »
Lenge siden jeg har vært her nå, var en stund serveren og forumet var nede :P var redd ATC var gone
75
Minecraft / Sv: Ny minecraft-update (1.4.2,[...] og 1.10)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 20. Juni 2017, 18:09 pm »
Jepp nå har 1.12 også kommet. Linken til argh sier at 1.12 allerede kan settes opp.
Kanskje det skjer  noe snart:
;)
76
Minecraft / Sv: Ny minecraft-update (1.4.2,[...] og 1.10)
« Nyeste innlegg av Hebelub 12. Juni 2017, 12:54 pm »
Jepp nå har 1.12 også kommet. Linken til argh sier at 1.12 allerede kan settes opp.
77
Minecraft / Sv: 17 Mai!
« Nyeste innlegg av Emilpoika 17. Mai 2017, 09:19 am »
Bump bigtime! :D
Gratulerer med dagen!
78
Spent several weeks banging my head against the wall with this problem. When trying to start "atom" it just never appeared. When trying with "atom -f" (to run in the foreground) I would get the following error messages:
Kode: [Velg]
[ERROR:browser_main_loop.cc(231)] Running without the SUID sandbox! See https:
[WARNING:audio_manager.cc(314)] Multiple instances of AudioManager detected
[WARNING:audio_manager.cc(314)] Multiple instances of AudioManager detected
[ERROR:browser_main_parts.cc(126)] X IO error received (X server probably went away)

I focused on the first error message for a long time and found all sorts of red herrings, closed bug reports and no actual solutions. Finally it dawned on me that the actual problem was the LAST error message. I access my desktop via X2GO and therefore have a pretty special DISPLAY environment variable. Maybe that had something to do with it?

https://github.com/atom/atom/issues/4360

Kode: [Velg]
# cp /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libxcb.so.1 /opt/atom
# sed -i 's/BIG-REQUESTS/_IG-REQUESTS/' /opt/atom/libxcb.so.1

...and suddenly atom worked.
79
Minecraft / Sv: Ny minecraft-update (1.4.2,[...] og 1.10)
« Nyeste innlegg av Hebelub 11. Mars 2017, 23:53 pm »
Dessuten har 1.11 også kommet ut, for 117 dager siden. Det er nok ikke lenge til før 1.12 også kommer. At serveren fortsatt er på 1.8 er nok en veldig stor grunn til at folk ikke er på den lengere. (Har ikke sett folk på den på måneder...) :/
Stemmer nok det du sier, ja.
Er som vi duskuterte i fjord:

Oi! Lenge siden sist det har skjedd noe i denne tråden nå :o

Ja, men det er jo ikke mye aktivitet på serveren heller ;)
Selv har jeg alltid forumet åpent i en fane på maskinen. -Til og med nå! Gamle vaner er vond å vende.
Men da er jeg vel en av de få (eneste?) som fortsatt får med seg at noen poster i forumet rett etter de har gjort det?
Floyd er vel kansje en av de som er oftest innne, regner jeg med?

La oss ta en liten test, og se hvem som svarer først (etter meg) :D
Meg :P

Jeg tror faktisk det er mulig til å sette opp spigot-1.9 servere allerede :o
https://www.spigotmc.org/wiki/buildtools/
I følge linken til argh99, skal det vel være mulig og sette opp 1.11 servere også? Kan ikke noe om det, men det  står i hvert fall 1.11 flere forskjellige steder der.
80
Minecraft / Sv: Ny minecraft-update (1.4.2,[...] og 1.10)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 11. Mars 2017, 20:28 pm »
Dessuten har 1.11 også kommet ut, for 117 dager siden. Det er nok ikke lenge til før 1.12 også kommer. At serveren fortsatt er på 1.8 er nok en veldig stor grunn til at folk ikke er på den lengere. (Har ikke sett folk på den på måneder...) :/
Stemmer nok det du sier, ja.
Er som vi duskuterte i fjord:

Oi! Lenge siden sist det har skjedd noe i denne tråden nå :o

Ja, men det er jo ikke mye aktivitet på serveren heller ;)
Selv har jeg alltid forumet åpent i en fane på maskinen. -Til og med nå! Gamle vaner er vond å vende.
Men da er jeg vel en av de få (eneste?) som fortsatt får med seg at noen poster i forumet rett etter de har gjort det?
Floyd er vel kansje en av de som er oftest innne, regner jeg med?

La oss ta en liten test, og se hvem som svarer først (etter meg) :D
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10