Skrevet av Emne: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?  (Lest 15110 ganger)

Morder269

  • Gjest
Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
« på: 25. Juli 2012, 00:07 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Trodde ikke jobben til OPs var å gå rundt i creative for å bygge kjapt og fly 24/7 imens vi andre spillere ikke kan det.

    Har et spørsmål, hva er jobben til OPs? Fly rundt og bygge fortere enn alle andre eller å ta et lite avbrekk fra byggingen sin for å hjelpe de som trenger hjelp?



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #1 på: 25. Juli 2012, 00:17 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Sprøsmålet er om dette er noe som hindrer operatorer i å hjelpe spillere. Og det gjør det jo ikke. Det virker mer som en frynsegode med å være op. Personlig mener jeg at den er unødvendig, og at creative skal være forbeholdt admins. Operatorer skal hjelpe spillere, og det er derfor vi har tilgang til /give, vi har tilgang til fixwater, rollbakc, jumpto, og en rekke andre kommandoer. Spesielt i forbindelse med regioner. Alt dette kan forsvares med at vi kan bruke kommanoden efor å hjelpe andre spillere. Vi har /god, som gjør oss udødelige, og det er lov å fly på serveren nå også. Sprøsmålet blir derfor om det egentlig er noen stor forskjell mellom operatorer meg og uten creative.
    Grunnen til at operatorer er i creative nå er fordi limitedcreative testes, noe som kanskje senere vil gi andre spillere mulgiheten til å spille som creative, med visse regioner av kartet. Vi driver å tester dette nå, før vi kan lag VIP/default spillere være med.
    Meningene dine er notert, og hvem vet, kanskje idéen om creative-deler på serveren bare skal gis opp.
    Kort sagt; GRunnen til at ops kan "bygge kjapt og fly 24/7 " er for å forsikre seg om at dere også skal få muligheten til å gjøre dette, uten at noen missbruker det. Foreløpig har vi funnet 2-3 (milde) mugs bugs.
    « Siste redigering: 25. Juli 2012, 19:14 pm av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #2 på: 25. Juli 2012, 18:04 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg lurer på hva type mugs det er.


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #3 på: 25. Juli 2012, 18:07 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Dette er en mug.



    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #4 på: 25. Juli 2012, 19:20 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vi har creativ for å teste ut virkningen å lukke bort feil så får vip det å etter hva jeg har skjønt på floyd, men trur ikke at det har godt noe ut over hvor mye vi hjelper andre spillere. Folk masser fært i stede for å lage pe som dem egentlig skal gjøre, har vi et pe system for de floyd hadde det kjedlig en kveld eller for de det er fornuftig?
    det spørmålet der er like dumt som det du kom med morder, selvfølgelig fikk vi ikke creative for funn. Vi fikk det for at vi skal få letre tilgang til å hjelpe folk å det skal creative inn på serveren etter vært.



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #5 på: 25. Juli 2012, 19:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • det spørmålet der er like dumt som det du kom med morder, selvfølgelig fikk vi ikke creative for funn. Vi fikk det for at vi skal få letre tilgang til å hjelpe folk å det skal creative inn på serveren etter vært.
    Er spørsmålet mitt dumt? Synes sånt burde bli annonsert på forumet så vi andre vet det, men nå står det på forumet så alle kan lese det. Det er litt av grunnen til at jeg spør på forumet og ikke i chatten.
    Du ville selv blitt misunnelig og forvirret når andre kan holde på i creative og ikke du.

    Svaret ditt er nok heller dumt da du kaller andre dumme fordi de lurer på om noe.



    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #6 på: 25. Juli 2012, 20:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Du kan si opp når som helst.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #7 på: 25. Juli 2012, 22:12 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • "Hadde" blitt misunnelige. Dere er begge klar over at admins har hatt tilgang til creative (og WE, for den saks skyld). Jeg syns det er like logisk å klage over det, som å klage over at ops har tilgang til creative.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Yay, OPs bygger 90% med World Edit
    « Svar #8 på: 15. August 2012, 21:18 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Veldig morsomt for oss andre spillere når OPs bare bruker World Edit for å bygge!




    Det gir jo mening...

    Sitat
    [21:32:20] Smurfe: Hvorfor skal jeg gidde, du kan heller vente på et svar fra Floyd
    [21:32:54] Smurfe: Du er bare misunnelig. :)
    [21:32:58] Morder269: Nope
    [21:33:00] Smurfe: Jo.
    [21:33:08] Morder269: Å bygg med WE e crap
    [21:33:21] Smurfe: For deg, ja. Men ikke for oss
    « Siste redigering: 15. August 2012, 21:33 pm av Morder269 »



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #9 på: 15. August 2012, 21:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Fra nå av er det altså tillatt å gi VIP creative-flagg på regioner. Det er viktig at når/hvis flagget skal FJERNES igjen så SKAL regionen sjekkes for blokker som kan misbrukes. Til dette formålet har Ops nå fått tilgang til WorldEdit, og jeg forutsetter at dere setter dere inn i hvordan "/region pick", "/count" og "//replace" fungerer.
    Ops har med andre ord fått tilgang til world edit forbindelse med å endre creative-regioner om til vanlige regioner. Dette er selvfølgelig utdatert nå som vi ikke har creative-pluginen overhode.

    Forøvrig har jeg brukt WE i dag for å fjerne etterlatte halvbygde ting fra spawn-regionen. Før det brukte jeg (som dere kanskje har fått med dere) WE for å bygge på muren og for å teste //replace og lignende. (JEg har ikke brukt WE før jeg fikk tilgang på ATC)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget solve94

    • Minecraft-Operators
    • Knowitall
    • ***
    • Innlegg: 115
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #10 på: 15. August 2012, 21:51 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vis det er sutring over at opene ikke skall ha fordeller fram for vip på bygging og for hjelping, synnes jeg verden er veldig uretferdig. hvorfor får vi har det bra når 90 prosent av verden lever dåligre? hvorfor har røke rå til stor bått når jeg ikke har det?? Hvorfor får er ikke jeg konge i norge? sånn kan man forsette med, verden er uretferdig uanset hvor du går. At vi oper har fordeler når deg gjelder å bygge har ikke noe sælig å si med tanke på tiden vi bruker til å hjelpe folk osv. litt fordeler må vi få.

    husk at vip har flerre mulligheter enn en som er gjest. Jo høyre man er i systemer jo bedre blir det med enkelte ting å jo mer ansvar må man ta. sånn er  bare verden bygd opp dessvere morder.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #11 på: 15. August 2012, 22:20 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vis det er sutring over at opene ikke skall ha fordeller fram for vip på bygging og for hjelping, synnes jeg verden er veldig uretferdig. hvorfor får vi har det bra når 90 prosent av verden lever dåligre? hvorfor har røke rå til stor bått når jeg ikke har det?? Hvorfor får er ikke jeg konge i norge? sånn kan man forsette med, verden er uretferdig uanset hvor du går. At vi oper har fordeler når deg gjelder å bygge har ikke noe sælig å si med tanke på tiden vi bruker til å hjelpe folk osv. litt fordeler må vi få.

    husk at vip har flerre mulligheter enn en som er gjest. Jo høyre man er i systemer jo bedre blir det med enkelte ting å jo mer ansvar må man ta. sånn er  bare verden bygd opp dessvere morder.
    Men så har alle rettighetene som er lagt til for ops et formål: P hjelpe de andre spillerne. Selvfølgerlig er det flere ting som ops bruker, som de vanlige (og med det mener jeg default og VIP i dette tilfellet) spillere ikke har tilgang til. F.esk jumpto-kommandoen. Den bruker jeg mye mer når jeg trenger det, enn for å hjelpe spillere/fjerne 1x1-blocks tårn osv. Poenget er at WE er noe annet. Her kan man kopiere store deler uten å bruke spesiellt mye med krefter. Dette er urettferdig på et høyere nivå, fordi det er en stor forskjell mellom å ha noe man kan hjelpe VIPs til, og det å bruke WE til å bygge sp mye man kan.

    Når det kommer til din "Verden er urettferdig, get used to it. Noen har det værre enn deg, så ikke klag"-retorikk vil jeg si at det er en billig, urettferdig og ulogisk begrunnelse. La meg bruke din retorikk mot deg: Det finns folk som er mye lykkeligere enn deg, så du har ingen grunn til å være lykkerlig. Vi må jo prøve å gjøre serveren rettferdig. Noen kommandoer og lignende på serveren reserveres de med høyere rang, og dette burde tilpasses slik at folk ikke skal trenge å klage over ting som dette.
    Min mening er at OPs burde prøve å begrense bruken av WE, og ikke la seg rive meg så mye som det påstås at vi har gjort her.

    Edit: Nå som jeg leser igjennom innlegget ser jeg at det virker veldig strengt. JEg mener ikke dette som et personangrep. Sorry hvis det virker slik.
    « Siste redigering: 15. August 2012, 22:27 pm av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Floyd-ATC

    • Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 542
    • Karma: +12/-0
      • MSN Messenger - floyd@atc.no
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #12 på: 16. August 2012, 17:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Rettigheter til ops er en vanskelig balansegang. Ideellt skulle alle spillere hatt tilgang til alle slags kommandoer som gjør ting enkelt når de ønsker å bygge, færrest mulig når de ønsker å spille, og vært pålitelige nok til ikke å misbruke noen av delene.

    Dette er umulig.

    Løsningen er å gi håndplukkede spillere et nøye utvalgt sett med verktøy, nok til at de kan hjelpe resten av spillerne med å ha det gøy. Noen ops vil aldri bli fornøyd så lenge det finnes en kunstig begrensning som de opplever hemmende, noen spillere vil aldri bli fornøyd så lenge det finnes kommandoer til å begynne med. (Hei mrthewil, jeg tenker på deg ja :-)

    Meningen med WE er først og fremst å kunne løse konkrete problemer med Creative, rydde vekk søppel og kanskje kjøre restore i liten skala, men det ville være latterlig firkantet om de ikke samtidig fikk fylle vanndammer eller kopiere småområder også når de har vist at de ikke misbruker tilliten ved å ødelegge for andre.

    Jeg må samtidig være ærlig og si til deg morder: hvis du ikke hadde vært så glad i å krangle så hadde du sannsynligvis vært op selv for lenge siden, du har nemlig mange gode poeng. Er det meningen ops (eller jeg selv for den saks skyld) skal bruke WE til å bygge med? Nei. Er det forståelig at man av og til bruker det når man først har det? Jeg forstår det i alle fall, for jeg (mis)bruker det selv når det er kjedelige, repeterende oppgaver som ellers ikke hadde blitt gjort.

    Katedralen tok tre uker MED worldedit. Uten hadde den nok aldri blitt bygget. Selvsagt er det da urettferdig at ikke alle andre gis muligheten til å bygge i samme skala, derfor er jeg stadig på jakt etter måter å gi spillerne på serveren bedre verktøy. LimitedCreative var et forsøk på dette, og jeg har ikke gitt opp. På en eller annen måte skal vi få det til, men jeg må hele tiden tenke på de idiotene som på død og liv MÅ misbruke hvert eneste bittelille smutthull som finnes. Noen ganger får man bare lyst til å gå amok med ban-hammeren, andre ganger stenge hele serveren.

    Og så kommer de gode ideene snikende... :-)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #13 på: 16. August 2012, 20:24 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Meningen med WE er først og fremst å kunne løse konkrete problemer med Creative, rydde vekk søppel og kanskje kjøre restore i liten skala, men det ville være latterlig firkantet om de ikke samtidig fikk fylle vanndammer eller kopiere småområder også når de har vist at de ikke misbruker tilliten ved å ødelegge for andre.
    Når jeg skrev det lille, dårlige innlegget mitt så tenkte jeg spesifikt på et bygg. Det var en stor firkant som mest sannsynlig er gravd ut ved hjelp av WE, alt er bygd ved hjelp av WE og items er ofte items som andre spillere (som meg) vil slite med å få tak i hvis du sammenligner med en operator som bare kan spawne seg alt.
    Så vidt jeg vet så er meningen med at de kan spawne items at de skal bruke det til å ordne opp i grief, erstatte items som er tapt pga andre spillere osv.

    Er det meningen ops (eller jeg selv for den saks skyld) skal bruke WE til å bygge med? Nei. Er det forståelig at man av og til bruker det når man først har det? Jeg forstår det i alle fall, for jeg (mis)bruker det selv når det er kjedelige, repeterende oppgaver som ellers ikke hadde blitt gjort.
    Når solve94 tydelig går fram med at han har brukt WE til så og si alt av bygging siden han fikk tilgang til flere kommandoer i WE enn tidligere så hadde jeg ikke blitt irritert. Han var også tydelig på at så lenge han ikke blir nektet til å bruke kommandoer til å bygge med så kommer han ikke til å slutte.

    Selvsagt er det da urettferdig at ikke alle andre gis muligheten til å bygge i samme skala, derfor er jeg stadig på jakt etter måter å gi spillerne på serveren bedre verktøy. LimitedCreative var et forsøk på dette, og jeg har ikke gitt opp. På en eller annen måte skal vi få det til.
    LimitedCreative var et veldig godt forsøk, men er det mye annet enn Ender Chest som må legges til som en container? Hvis det er lite så kunne du jo ha tatt en dag hvor du har testet LimitedCreative på nytt og dagen etter så har alt blitt tilbake som det var dagen før LimitedCreative ble testet. Da ville smutthull enkelt kunne bli oppdaget.

    Det var alt for nå :).



    Utlogget larschristian

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Hvorfor går OPs rundt i creative mode?
    « Svar #14 på: 17. August 2012, 02:50 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vil bare kort poengtere noe jeg satt og tenkte da jeg leste denne tråden. Det ble nevnt at Morder antakeligvis hadde vært OP dersom han ikke hadde vært "så glad i å krangle". Jeg er ikke kjent med hva "krangle" innebærer i dette tilfellet, men jeg mener det er viktig å stille spørsmål og dermed bygge opp til diskusjoner som bidrar positivt, nettopp slik som denne tråden. Dersom man "krangler" ved å stille spørsmål, mener jeg krangling er positivt, men som sagt er ikke jeg oppmerksom på hva ordet innebærer i denne settingen. Jeg vil avslutte innlegget ved å poengtere viktigheten av forumet for å få stilt disse spørsmålene.


    Rettferdigheten seirer alltid til slutt!