avstemning

Dersom det blir aktuelt, ville du bidratt med penger?

Ja, 250 kroner
3 (27.3%)
Ja, 100 kroner
3 (27.3%)
Ja, 50 kroner
0 (0%)
Kanskje
4 (36.4%)
Nei
1 (9.1%)

Stemmer totalt: 9

Avstemning er avsluttet: 16. ſeptember 2011, 06:46 am

Skrevet av Emne: Kunne du tenke deg å bidra anonymt til en SSD-disk eller mer RAM?  (Lest 22646 ganger)

Utlogget kvarpis

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 41
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kunne du tenke deg å bidra anonymt til en SSD-disk eller mer RAM?
« Svar #30 på: 16. ſeptember 2011, 20:22 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hmm floyd høres bra ut jeg har stipend så vil kanskje hjelpe litt med det(fokuserer på egen server først da) må se ann hvor mye jeg kan bruke


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Få se bilde av "barnet" ditt da :)


    Hadde ikke skadet med et bilde, bare for å kunne ha et bilde fram i sitt indre øye.
    Hva har vi kommet fram til? -Bedre CPU? -Fordi mere RAM ikke nødvendigvis hjelper hvis prosessoren ikke er god nok?
    (BTW, jeg kan fortsatt ikke noe om hardware, så jeg bare later som at jeg vet hva jeg snakker om)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Går utifra at det vil bli dyrt å oppgradere uten å kjøpe noe helt nytt da socketen serveren kjører på sikkert er utdatert. Må nok sponses en helt ny dedikert maskin for å få noe utbytte, det vil koste noen tusenlapper om ingen har en grei Pc de ikke bruker.



    mrthewil2000

    • Gjest
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Gjør som BuildNorge da.
    Opprett en ny rank som "Sponsor" eller noe.
    De tjener jævli med penger på det, så klart går pengene til server pcen. Det er ganske effektivt :P



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Gjør som BuildNorge da.
    Opprett en ny rank som "Sponsor" eller noe.
    De tjener jævli med penger på det, så klart går pengene til server pcen. Det er ganske effektivt :P
    SOm sagt, det er ikke løsningen. En egen rank vil ikke funke i forhold til rang-stigen. Man skal ikke kunne kjøpe seg oppover på serveren. Derfor anbefaler jeg stjerne forran navnet i stedet.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ingen status på donører.
    • Innsamlingen må avholdes anonymt



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ingen status på donører.
    • Innsamlingen må avholdes anonymt

    Det er jo det jeg nettop har argumert mot. Kanskje floyd endrer mening.
    Ingen status/rank på donører -Ingen faktisk forskjell mellom de som har donert eller ikke, untatt en stjerne i navnet.
    Innsamlingen trenger ikke væra anonym hvis vi gjør det på denne måten, fordi det ikke er noe grunnlag til forskjellsbehandling.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Trident

    • ATC Member
    • n00b
    • ****
    • Innlegg: 35
    • Karma: +1/-0
      • MSN Messenger - spam@microsoft.com
      • AOL Instant Messenger - Nevner+used
      • Yahoo Instant Messenger - What?
      • Vis profil
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Gå nå ikke bort å kjøp noen deler  til dell 2850.  Det er en definitivt utgående modell.  Finn i såfall en ny/brukt rackmoterbar pizza boks fra Dell/HP/IBM og finn en grom cpu, 8-16Gb ram og to disker.  F.eks en Dell r210 til noen laken.  Det er noe jeg kan stappe inn i et rack for dere.

    -= Trident =-


    -= Trident =-
    (unable to locate coffee - operator halted)

    Morder269

    • Gjest
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • 95% av de som er på ATC vet nok ikke hva et rack er, men går utifra at styrtrike Trident har råa til å kjøpe en Dell R210 uten å få noen glede av den.



    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Her er bilde av et typsisk skap for rack PC'er og annet lekkert som kan monteres i slike skap. Bredden er 19".



    Meste av det som står i dette spesifikke skapet er nok disker.
    Jeg tror at den dingsebumsen som det står DELL på er selve serveren.


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Morder269

    • Gjest
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Etttersom I/O er der så har du nok riktig, men serveren er jo egentlig hele pakka?