Skrevet av Emne: Macro/keybind-utveksling  (Lest 4246 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Macro/keybind-utveksling
« på: 14. Januar 2013, 22:43 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Mange som igjennom tiden har prøvd å bruke kreative meldinger som "!kit", "!unban" og lignende etter å ha sett mine hurtige meldingene. Grunnen til at jeg kan skrive dem i farger er fordi jeg er OP. (Edit: Derfor er det også mange "&6" for at ting skal komme i forskillige farger.)
    Grunnen til at jeg skriver dem så hurtig er fordi jeg ruker noe som kalles en macro/keybind mod. (Mumfrey sin, for å være spesefik)
    Her er noen av de macroene jeg bruker, bare for å utveksle ideer om hvilke macros som er lure å ha, og hvor det er lurt å ha dem.

    Noen få generelle retningslinjer:
    | = Skiller en kommandoe fra en annen
    $$! = Sender ikke meldingen umiddelbart, men skriver den klar inn i chatten for deg, så du selv bare trykker enter. Dette er lurt, for da gjør du ikke feil.


    Praktiske macros
    Den aller beste macroen noen sinne:
    Plassering : "C"
    Hva den gjør: Så lenge du holder den inne så blir du å sprinte så lenge du holder "w" nede. På den måten slipper man å uendelig dobbeltklikke på "w"
    Macrotype: Key State Macro
    Key down: $${sprint}$$
    Key Held: $${sprint}$$
    Key Up: $${unsprint}$$

    På V:
    /warp $$!

    På B:
    -Ikke noe problem ;)$$!

    På F:
    /warp Em_$$! (Det er samme plass som jeg har "/home", men det er best å bruke warps når man er VIP fordi det ikke er en cooldown)

    På G:
    /give $$!

    På H hadde jeg tidligere "/god|/heal", men dette kommer nå automatisk når jeg logger inn.

    Num 6 - Kjempesmart måte å plassere forhåndsskrevne skilt!
    $${PLACESIGN(Lag region som,dekker bygget/,området, -Emilpoika)}$$

    Num 7/8
    "//hpos1"/"//hpos2"
    -Veldig raskt og effektivt for de som bruker World Edit. Vanlige brukere kan også bruke disse når de markerer områder.

    "-" på numLK
    lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|lok vah|$${wait(10)}$$|
    Stanser regnet en stund for hver gang. (Edit: Skal snart lage en loop for den)

    Piltast "opp"
    //replace 1234$$!

    Høgre piltast:
    /spawn $$!

    På scroll-knappen og "J"
    /jumpto

    T
    /tp $$!

    U
    /lb rb selection since 0 player$$!

    I
    /afk (idle)$$!
    (Hysj, den er hemmelig)¨

    O
    /o $$!

    P
    /vanish

    '
    //drain $$!

    W
    /butcher





    Lærerike macros:
    På Z:
    &4Røde &bspillere: skriv "&6/rules&b", og fortell &2meg&b (eller en annen &2OP&b) regel nummer 2.$$!

    På X:
    &bFor info om &eVIP&b status, se &6http://goo.gl/X9RtD&b .$$!

    Hadde egentlig macroen for OP på C, men har med et uhell slettet ATC-dokumentet. Dermed har jeg mistet masse av informasjoenen jeg har skrevet ned fra/om ATC.

    På ","
    &b For å lære deg om regioner se &6/help region&b, &6/warp region&b eller &6http://goo.gl/2PSr6$$!

    På "BACK"
    &b Hvis noen er bannet og ønsker å klage, må de gjøre dette i forumet,&c ikke på serveren.$$!

    På "-":
    &bWelcome to the ATC server. For english rules, type &6/warp engrules&b. Read them, and contact me;)$$!

    På "Num 1"
    &bSkriv "&6/cp 2&b" før du plasserer en kiste. Da blir den privat$$!

    Num 2
    &bFor å få byggetillatelse, (å gå fra &4restricted&b til &fGuest&b) må du lese &6/rules$$!

    Num 3
    &bFor å få hjelp av en &2OP&b eller &9Admin&b, se &6/help pe&b. For video, se &6http://goo.gl/dNREx$$!

    Num4
    &bSe &6/kit&b for en liste med mulige kits. Man kan f.eks. skrive &6/kit tree&b for å få oak wood$$!

    Num 5
    &bKanskje du får svar på spørsmålene dine, hvis du leser svarene du har fått på spørsmålene dine?$$!

    Num 9
    &bHer er mer info om petitions, da forstår du systemet bedre: http://goo.gl/qwLnu$$!

    *
    &bSkriv &6/who&b for å se en liste med påloggede spillere.$$!

    +
    &bHvordan bli med i forumet med tre enkle steg: Klikk deg inn på &ehttp://goo.gl/Tn8dm$$!

    Num 0
    &bBruk &6/seen <Spillernavn>&b for å se når spillere sist var innlogget, og når de joinet ATC$$!

    VEnstre piltast
    &bNår du skal registrere deg på forumet, bruk instruksjonene her: &6http://goo.gl/Tn8dm$$!

    0
    &bVi har 5 ranker på serveren: &4Restricted&b, &fStandard&b, &eVIP&b, &2OP&b og &9Admin&b.$$!



    Noen egne idéer?
    « Siste redigering: 20. Januar 2013, 15:01 pm av Emilpoika »


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Macro/keybind-utveksling
    « Svar #1 på: 09. Oktober 2013, 20:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • I min macro.txt-fil ser man det meste:


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Macro/keybind-utveksling
    « Svar #2 på: 21. Oktober 2013, 20:57 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvordan.. Hvordan husker du alt dette?


    DOO WEEE DOOOOOOOO

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Macro/keybind-utveksling
    « Svar #3 på: 21. Oktober 2013, 23:00 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Hvordan.. Hvordan husker du alt dette?
    Vel,nå har jeg jo faktisk flere macroer enn disse som er nevnt i den første tråden. Til og med filen jeg lastet opp er koblet til filer som er egne macros.
    Det har nok noe å gjøre med at jeg satt dem opp selv ;)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?