Forums.ATC.no

Ano-Tech Computers => Minecraft => Emne startet av: Morder269 på 28. Desember 2011, 20:45 pm

Tittel: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Morder26928. Desember 2011, 20:45 pm
Floyd holder på å hoste en testserver nå. Han oppfordrer oss til å finne feil. Så gjerne rapporter feil her :)

Det vil si at dere skal.
- Forklare hva feilen er
- Hvordan den kan gjenskapes
- Hva dere har mistanke om at det kan være

NB: Ikke forklar hvordan man kan dupe items eller skaffe seg fordeler. Det kan du gjøre til en OP ved hjelp av å sende en privat melding.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ragmad28. Desember 2011, 21:14 pm
dynmap funker ikke
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur29. Desember 2011, 00:16 am
Det er feil med Spawn-protect-radius, den som følger med i Bukkit, ingen anelse om hvordan den kan gjenskapes og ingen mistanke hva det kan være.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Oys29. Desember 2011, 07:34 am
Det er feil med Spawn-protect-radius, den som følger med i Bukkit, ingen anelse om hvordan den kan gjenskapes og ingen mistanke hva det kan være.
Veldig irriterende for gravde uheldigvis inni der og nå er det et høl i gangveien min >:(
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur29. Desember 2011, 12:00 pm
Oioi, glemte litt av feilen :P

Feilen var at: Man kunne grave i spawn-protecten noen plasser. Men man kan ikke bygge der man akkurat  har ødelagt :s
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26929. Desember 2011, 15:06 pm
Sliter med det jeg også, det har vel med at spawn protection er litt kortere enn f eks kanskje en i WorldEdit/Guard om det eksisterer.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26931. Desember 2011, 01:06 am
Bump
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: haavardgj31. Desember 2011, 01:26 am
jeg får ikke /PE eller /kit til å virke

kommando: /pe (med eller uten parametre)
svar: /pe (use without parameters for detailed help)

kommando: /kit
(/kit) Permission denied
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: norwayguy31. Desember 2011, 09:35 am
Du er restricted Tror jeg. Promoter deg
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur31. Desember 2011, 11:08 am
Det er ikke tro på det. Han er det :P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: norwayguy31. Desember 2011, 12:42 pm
Bump
Bumping er det samme som postboosting :)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26931. Desember 2011, 12:48 pm
Bumpet så haavardgj skulle finne den :)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9931. Desember 2011, 16:49 pm
Skal det være pvp på i The End? så man kan drepe hverandre der?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika01. Januar 2012, 21:07 pm
Jeg har laget noen regionener (8, tror jeg) og jeg får beskjed om at jeg har laget maxgrensen for regioner, og må slette noen.
Så jeg kan max lage ti tinge på serveren, for det er jo påbudt å beskytte ting? (Begrensningen på regioner er jo på 30000, ikke særlig stort, så man må noen ganger lage flere regioner for å besklytte en base)
Jeg har heller ikke lov til å slette regioner...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur01. Januar 2012, 21:29 pm
Folk må få tilgang til og lage flere regioner, dette er bare noe og confige Emil ;)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26901. Januar 2012, 21:51 pm
Men det er en feil og nå er den rapportert og blir sikkert fikset på til 7 tiden i morgen
Max grensa for protects burde være på minst det dobbelte etter min menig.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC03. Januar 2012, 06:51 am
Jeg har laget noen regionener (8, tror jeg) og jeg får beskjed om at jeg har laget maxgrensen for regioner, og må slette noen.
Så jeg kan max lage ti tinge på serveren, for det er jo påbudt å beskytte ting? (Begrensningen på regioner er jo på 30000, ikke særlig stort, så man må noen ganger lage flere regioner for å besklytte en base)
Jeg har heller ikke lov til å slette regioner...
Dette skal nå være fikset.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC03. Januar 2012, 06:51 am
Skal det være pvp på i The End? så man kan drepe hverandre der?
Dette skal nå være fikset.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC03. Januar 2012, 06:56 am
Du er restricted Tror jeg. Promoter deg
Noen må lage skilter i spawn som forklarer hva RØDT navn betyr. Her er de eneste rettighetene for øyeblikket:

Kode: [Velg]
>pex group restricted list
06:54:07 [INFO] restricted are member of:
06:54:07 [INFO] Group restricted's permissions:
06:54:07 [INFO] 1) group.restricted (own)
06:54:07 [INFO] 2) stargate.use (own)
06:54:07 [INFO] 3) whoplugin.who (own)
06:54:07 [INFO] 4) modifyworld.chat (own)

1. Benyttes av multicast og regexfilter
2. Gir rett til å reise med portaler
3. Gir rett til å se hvem som er på (man kan uansett trykke TAB)
4. Gir rett til å prate

Merk at de inntil videre har mulighet til å bygge, dette kommer til å endres så snart vi har rutiner for /promote på plass.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur03. Januar 2012, 13:35 pm
Mhm, vi må få noen rutiner.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika04. Januar 2012, 00:28 am
[...]
Merk at de inntil videre har mulighet til å bygge, dette kommer til å endres så snart vi har rutiner for /promote på plass.

Hvor lenge er man begrenset?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC04. Januar 2012, 06:51 am
Er stuck i Nether, sitter fast i en portal eller noe sånt :S Fint om noen kunne fikse det, jeg kommer meg ikke inn på serveren i det hele tatt.. :'(
Får du ikke skrevet /spawn eller /home ?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26904. Januar 2012, 07:39 am
Du har alt for mye dritt, da går det ikke særlig bra. Er Aether en av de?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: norwayguy04. Januar 2012, 07:41 am
Brutal stopp å spam.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika04. Januar 2012, 18:51 pm
I The End og The Nether så kan du legge ut en seng så høyreklikke på den så sprenger den. Jeg bare lurte på om det er lov eller om det skal gå ann siden det ikke er lov med TNT og sprenging av det.

Så vidt jeg vet skal det være meningen i Nether og The End

Man kan legge senger ved siden av kister i The End.
Jeg anbefaler derfor at alle beskytter tingene de lager i the nether med regioner, og at de bygger tingene av sten (Eller lignende ikke-brennbare ting).
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Cybersyn04. Januar 2012, 19:53 pm
Men poenget med Nether, er vel rett og slett å drepe.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC04. Januar 2012, 20:47 pm
Jepp. Både Nether og The End er ment å være nådeløse. Derfor finnes heller ikke logblock eller backup av disse, og begreper som griefing og slikt eksisterer ikke der. Tusler du over dit så er det på egen regning og risiko. Jeg har dog skrudd av pvp som standard.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur04. Januar 2012, 21:34 pm
Den feilen har både jeg, norway og Oys gjort Floyd :S.. Alle glemte det ikke funka i The End.. så det er bedrock i The End nå..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika09. Februar 2012, 22:34 pm
Usernamebella1 Kan ikke lage flere regioner :s
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur10. Februar 2012, 11:26 am
Da har Usernamebella1 laget mange regions ;o

Såfall, h*n kan bare lage region i Normal-verden, no TheEnd or The hell x)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika10. Februar 2012, 11:48 am
Da har Usernamebella1 laget mange regions ;o

Såfall, h*n kan bare lage region i Normal-verden, no TheEnd or The hell x)

Hvis det er en regel om at man kun kan lage 10 regioner på serveren, og påbudt å beskytte det du bygger, så vil det si at man maks kan bygge ti ting på serveren, og det blir ikke riktig.
Tror floyd sa han hadde fikset det.. I alle fall for VIP.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur11. Februar 2012, 00:28 am
Han fiksa det i 1.0, så oppdaterte han WorldGuard (Regioner, svarteliste av items etc.) Og da må han fikse det igjen nå som det er 1.1.. :P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika27. April 2012, 13:29 pm
Tror dette er en feil: Default brukere kan ikke sjekke block history med wooden picaxe.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24227. April 2012, 23:23 pm
Ingen som bryr seg om at VIP kan remove regioner med f.eks /region remove Didileui?


[EDIT] Eller skal man si at f.eks jeg,lagde en region for å trolle noen,men så ble en OP sint og ville ikke slette den,så har jo ikke VIP tilgang  til /region remove didilui...
Da Vil det bli kaos...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika27. April 2012, 23:33 pm
Ingen som bryr seg om at VIP kan remove regioner med f.eks /region remove Didileui?
Så lenge de bare kan slette sine egne regioner, så er det jo ikke problem.
-Derimot er det et problem om man ikke kan slette regioner man har laget.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26927. April 2012, 23:52 pm
No problem with that.
(http://i.imgur.com/cbINK.png)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24229. April 2012, 17:43 pm
En til feil/bug:

En person lager en kake,setter region på den,så kommer jeg og er veldig sulten,og venstre trykker på kaka flere gang,så forsvinner den,det kan Emilpoika være enig med...(Jeg spiste ikke opp kaka hannes ::) )
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika29. April 2012, 17:51 pm
En til feil/bug:

En person lager en kake,setter region på den,så kommer jeg og er veldig sulten,og venstre trykker på kaka flere gang,så forsvinner den,det kan Emilpoika være enig med...(Jeg spiste ikke opp kaka hannes ::) )


NB. Det funker kun hvis man spiser hele kaka på en gang, tror jeg.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9929. April 2012, 18:30 pm
Nei det funker uansett :P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24202. Mai 2012, 11:33 am
En til feil:
Det går ikke ann å gi kit til andre,eller ops kan gi kit til folk...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika02. Mai 2012, 12:25 pm
En til feil:
Det går ikke ann å gi kit til andre,eller ops kan gi kit til folk...
-Det er ikke helt riktig. Man kan gi noen kits, men andre epicfailer
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24202. Mai 2012, 12:50 pm
Akkallabom1998 prøvde å skrive /kit food ramo242,men gikk ikke:P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Ethors02. Mai 2012, 22:11 pm
Jeg får ikke til å logge på serveren... :(

Står bare "Logger inn" for evig og alltid og evig.

Jeg aner ikke om dette er en server feil eller noe annet.
Ville bare rapportere det for sikkerhetens skyld.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26902. Mai 2012, 22:36 pm
Du må nedgradere Minecraft til 1.1. Jar finner du på forumet.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: mrthewil200003. Mai 2012, 15:11 pm
DL til Minecraft.jar 1.1 ligger i posten: Minecraft 1.2 ute! elns
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika22. Mai 2012, 00:11 am
Bare en liten detalj; Nå er big ben ferdig, men det ser ikke ut til at høyt plasserte block kommer med på det dynamiske kartet :P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika10. Juni 2012, 19:08 pm
/help restricted sier at man skal skrive /help rules. Men for å få fram reglene må man skrive /rules. Kan dette endres?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur11. Juni 2012, 22:21 pm
Var så snill at jeg gjorde denne sticky/prioritert! :)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja14. Juni 2012, 18:25 pm
Dette er en liten sak som irriterer meg ofte, men jeg vet ikke om jeg er den eneste eller ei.
Hvis jeg er den eneste er det nok ikke stor sjanse for at noe kan gjøres med det, men om det er flere vil jeg gjerne at noe gjøres med denne lille saken :)
Irriterer meg at jeg ikke får sett ordentlig hvor mange som er pålogget...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika14. Juni 2012, 18:46 pm
Ja, det er slik for alle. Kanskje server-beskrivelsen burde endres slik at den blir kortere?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja14. Juni 2012, 19:54 pm
Ja, det er slik for alle. Kanskje server-beskrivelsen burde endres slik at den blir kortere?

Ja, det hadde vært deilig, men hva skal den liksom forkortes til da?

Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika14. Juni 2012, 20:30 pm
Hva med å fjerne "norsk", det sier deg jo selv når det står "byggeserver med beskyttelse"
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja15. Juni 2012, 12:51 pm
Det gir mening ja x)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9912. Juli 2012, 21:27 pm

Jeg har heller ikke lov til å slette regioner...
Dette skal nå være fikset.
Jeg prøver og slette en region (bare for og teste)
You don't have permission.
Jeg har også fått max grensen for regions :( (jeg vet ikke hvor mange jeg har laget)
og jeg har fått sletta to (med hjelp av /pe) meg jeg har fortsatt maxgrensa -.- :(
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9917. Juli 2012, 17:09 pm
Dynmap virker ikke. :(
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika30. Juli 2012, 06:25 am
Hva med å fjerne "norsk", det sier deg jo selv når det står "byggeserver med beskyttelse"
Det er på sin plass og takke Floyd for at han tok seg tid til å fikse en slik pertentlig detalj. *Applaus*
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26905. August 2012, 20:37 pm
Så flink jeg er til å finne bugs!
(http://i.imgur.com/z0QVM.png)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur05. August 2012, 21:15 pm
Javisst en bug..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26905. August 2012, 21:21 pm
Vet ikke om du var seriøs eller ikke, men jeg var i creative område og satte fyr på utsiden av området.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: DJdur05. August 2012, 22:14 pm
Vet ikke om du var seriøs eller ikke, men jeg var i creative område og satte fyr på utsiden av området.
Var seriøs ja, skjønte hva du gjorde. :)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC05. August 2012, 23:10 pm
Ikke bare er det en bug, men en stygg bug. Lighter er nemlig på UseBlackList i LimitedCreative så jeg undres hvorfor den ikke ble blokkert. En helt annen ting er at Ops har streng beskjed om å ikke sette creative mode på regioner der andre enn Ops har tilgang, nettopp fordi jeg ønsker å avdekke (og rette hvis det er mulig) slike feil før de slippes løs på vip-spillerne. Men det er ikke Morder269 sin feil.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika05. August 2012, 23:13 pm
Morder, det er lenge siden folk sa at vanlige spillere kan bruke fire-charge. Husker ikke du at ramo242 klaget på at noen hadde slukket ilden hun hadde plassert ut?
Så, ikke nødvendig vis en ny bug bug, men et unødvendig smutthull.

Hvorfor kan du bruke crative, det er jo kun for ops?
Edit: Ser at floyd har skrevet om det allerede.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26905. August 2012, 23:28 pm
Ikke bare er det en bug, men en stygg bug. Lighter er nemlig på UseBlackList i LimitedCreative så jeg undres hvorfor den ikke ble blokkert. En helt annen ting er at Ops har streng beskjed om å ikke sette creative mode på regioner der andre enn Ops har tilgang, nettopp fordi jeg ønsker å avdekke (og rette hvis det er mulig) slike feil før de slippes løs på vip-spillerne. Men det er ikke Morder269 sin feil.

Prøvde nå med vanlig flint and steel, det funker ikke. Fire Charge er det jeg brukte i stad, bruker sikkert noe annet enn lighter funksjonen?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika05. August 2012, 23:32 pm
Ja, for man kan bruke fire charge utenfor creative-områder også. Sånt sett trenger er det jo ikke vit å blokkere flint and steel hvis alt man trenger å gjøre er å lage et annet redskap.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC06. August 2012, 13:12 pm
Aha! Fire charge skal nå være korrekt blokkert, både i creative og survival.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24209. August 2012, 13:12 pm
Trur dette er en feil,brukte 18 egg,men ingen chickens kom..Håper dette blir fiksetD:
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika09. August 2012, 13:18 pm
Det er vel 1/8 sjanse for at det kommer en kylling, så det kan godt hende du bare har hatt uflaks.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC09. August 2012, 14:23 pm
Jeg har i alle fall ikke blokkert egg, men det finnes en øvre grense for hvor mange "entities" (i denne sammenghengen dyr) som kan "leve" i aktive chunks på serveren samtidig. Det vil si at hvis du eller noen andre allerede har samlet en haug med dyr i en innhegning så kan det i teorien hindre at nye dyr kan spawne.

Jeg skal ikke her og nå slå fast at dette er grunnen, og jeg har ikke grenseverdiene i hodet men det er i alle fall en mulig årsak.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24210. August 2012, 14:15 pm
Jeg har i alle fall ikke blokkert egg, men det finnes en øvre grense for hvor mange "entities" (i denne sammenghengen dyr) som kan "leve" i aktive chunks på serveren samtidig. Det vil si at hvis du eller noen andre allerede har samlet en haug med dyr i en innhegning så kan det i teorien hindre at nye dyr kan spawne.

Jeg skal ikke her og nå slå fast at dette er grunnen, og jeg har ikke grenseverdiene i hodet men det er i alle fall en mulig årsak.


Jeg spawner dem i et badekar med kyllinger..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika10. August 2012, 16:59 pm
Jeg spawner dem i et badekar med kyllinger..
Vel, da tror jeg det er best å bruke hvete. Det tar ikke lang tid å lage en fantastik hvete-hage, men det har du kanskje allerede?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika11. August 2012, 19:08 pm
/give-kommandoen er litt merkelig. Prøver å gi meg items med damage-values som f.eks. farget ull, men jeg får bare den vanlige faren på ull. Hva kommer dette av?

Edit: DEtte er nåp fikset.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9921. August 2012, 14:44 pm
Vi kan ikke bruke /me
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2012, 15:41 pm
Tviler på at det er en feil.

Er det bare jeg som ikke kommer inn?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC21. August 2012, 20:13 pm
Lurer på om det er SimpleCronClone som er problemet, kastet den ut nå og forsøker ScheduledShutdown i stedet.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2012, 21:02 pm
Ser at LimitedCreative er tilbake. Vil bare påpeke at hvis dere finner bugs så ikke post de her da de kan utnyttes av alle. Send heller en mail til floyd@atc.no.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika21. August 2012, 23:11 pm
Ser at LimitedCreative er tilbake. Vil bare påpeke at hvis dere finner bugs så ikke post de her da de kan utnyttes av alle. Send heller en mail til floyd@atc.no.
Og hvis det er en mulighet til å utnytte som alle blir å snuble over, så send en sms eller noe. Vi vil ikke ha noen reprise av at serveren går lengre tid før ting blir rollbacket.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2012, 23:19 pm
Få her som har nummeret, har det ikke selv lenger.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika22. August 2012, 06:21 am
Det skader ikke å bruke internet for å finne det.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Floyd-ATC22. August 2012, 06:36 am
Det skader ikke å bruke internet for å finne det.
Mange som finner ut av det på egen hånd ja, jeg har ikke hemmelig nummer og de fleste vet etterhvert at jeg heter Andreas og bor på Gan.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26922. August 2012, 15:21 pm
Tror dette er nummeret: 900 77 162

Her er et lite bilde av han "alle sammen ser opp til", altså Floyd :)
(https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/41763_551761639_7896_n.jpg)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika24. August 2012, 11:50 am
Jeg bannet nettopp to brukere, men det kom ingen melding om det opp i chatten.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26924. August 2012, 21:17 pm
Det er veldig vanskelig å ødelegge minecarts og båter. Det ender opp i store ødeleggelser.
http://gyazo.kennethd.net/i/b0da82ebffb142e734b0.png
http://gyazo.kennethd.net/i/a14c73a5c30f769fa9ed.png
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika02. ſeptember 2012, 11:48 am
"You should stay on ground, when leaving a creative-area"
Kan denne fjernes, vi har jo ikke falldamage uansett.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26902. ſeptember 2012, 16:38 pm
Kan jo være noe annet han prøver å forhindre, men ja. Litt vel irriterende.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika04. ſeptember 2012, 15:27 pm
Når jeg tp-er etter kordinater kan jeg ikke bruke negative tall. "/tp 400 345" funker, men ikke "/tp 400 -345". Kan vi få lagt til høyde også?

Edit: En annen ting, jeg skrev. "/tempban mrthewil 15 Ikke warp meg" men på http://minecraft.atc.no/ban.html står det at han ble permbanna med begrunnelsen "warp meg". :s

Edit-edit: Det står fortsatt at han er permbanna, tempbannen skulle vært over, og han kan logge inn.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: mrthewil200004. ſeptember 2012, 17:35 pm
:P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9904. ſeptember 2012, 18:43 pm
Jeg kjempet mot dragen i The End :)
jeg vant, jeg fikk masse XP, men når jeg tok portalen tilbake til den normale verden, da hadde jeg mista all XP jeg hadde fått??

Mhm, tror den bare ikke kom opp med en gang xD har fått de nå XD
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24215. ſeptember 2012, 09:57 am
Man kan ikke ha så mange regioner: (Bildr.no failet, har ikke bilde) det sto: You have too many regions, please delete one. (Eller noe)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: mrthewil200015. ſeptember 2012, 15:00 pm
Argh99, kansje oppdatere nicket ditt?
Snufs... :'( Minecraften min fungerer ikke D;
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika15. ſeptember 2012, 15:30 pm
Man kan ikke ha så mange regioner: (Bildr.no failet, har ikke bilde) det sto: You have too many regions, please delete one. (Eller noe)
argh99 Har samme problem, tror jeg.
Forhåpentlig vis får Floyd tid/mulighet til å fikse dette.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24223. ſeptember 2012, 18:46 pm
Når jeg gikk inn i sykehuset mitt i spiongecity så sto det "Survival is locked in this region" og jeg mista full dia armor untatt boots og effencity III,unbreaking III og Fortune I pickaxe.

+masse seeds
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika23. ſeptember 2012, 18:48 pm
Surt.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26923. ſeptember 2012, 21:19 pm
Det samme skjedde med meg, var i samme region.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika23. Januar 2013, 20:12 pm
Hadde helt glemt av dette:
Når du kommer inn på serveren for første gang spawner du i regel-bygget, ikke spawn-bygget. Men når man spawner står det ikke noe om hvor man er.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9917. Februar 2013, 15:12 pm
Usikker.. men jeg blir disconnecta av serveren av en java feil... og etter det er det blitt et liten rollback :(
Tror det er pga. WorldEdit... vet ikke.
EDIT: Det er ikke WE :P
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika17. Februar 2013, 15:24 pm
Hvilke tegn er det på at det er world edit? HVilke ops var på når den klikket?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika18. Februar 2013, 20:03 pm
Gud, man kan jo ikke være på i mer en noen minutter før alt krasjer. Det er sikkert en eller annen kommando som har klikket.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24210. August 2013, 15:07 pm
Jeg vet ikke om det er en feil, men The End resettes ikke.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika15. August 2013, 14:00 pm
Skrev kommandoen "/promote EVEN123Ekre", men fikk meldingen "Error in command syntax. Check command help"
Edit: Jeg er en idiot. Den egentlige kommandoen er jo "/pex promote navn"
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24215. August 2013, 15:24 pm
Zalo har funnet noen bugs:
Reeds blir ikke skyvet av pistons
Man får ikke  f.eks potetene sine hvis man farmer det med vann.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika16. August 2013, 12:35 pm
OPs har ikke tilgang til NPC-kommandoer, men Thuum-kommandoen fus ro har det :/
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24216. August 2013, 15:16 pm
Nether Og End vises ikke på kartet.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Zaloultrasitron16. August 2013, 18:54 pm
Vi har ikke tilgang til kommandoen /me. Vet ikke om dette er meningen eller om det er en feil.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika20. August 2013, 00:03 am
Har ikke tilganger til "nedlastninger" (http://minecraft.atc.no/bin/)

Vet ikke hvorfor, men nå når jeg går til Em_1 i spawn eller warper dit så klikker hele serveren :s Den har gjort det 4-5 ganger på rad de siste 7 minuttene..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika21. August 2013, 14:23 pm
Det er ikke bare meg. "hermanlo" logget inn på serveren (ser det på det dynamiske kartet) og serveren er nede.
Dette er et alvorlig problem. Hva er det i spawn som får alt til å klikke?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2013, 16:15 pm
Spørs om mapet er korrupt og må byttes ASAP?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja21. August 2013, 16:43 pm
Spørs om mapet er korrupt og må byttes ASAP?

Det er jo både positivt og negativt, selvom fler vil synes det er negativt.. Forhåpentligvis kan vel mappet legges ut og lastes ned i senere tid om det så byttes ut..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2013, 18:56 pm
Problemet er jo at hvis det er korrupt så er det ganske ubrukelig og derfor ikke nødvendig å legge ut.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika21. August 2013, 19:09 pm
Hva skulle gjort akkurat denne delen av kartet korrupt? Tror ingen endringer er gjort i chunksene. Dessuten fins det jo alltid muligheter for å finne det ut, ikke verre enn at Floy restarter kartet og prøver å logge inn lokalt?
La oss ikke være så pessemistisk.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Morder26921. August 2013, 21:07 pm
Harddisken holder på å si hade, chunk ble ikke lagret riktig osv...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika23. August 2013, 00:27 am
/tpback-funksjonen når man skal teleportere seg til der andre har vært funker ikke når personen har logget seg av.
Er det mulig at hvis man skrive f.eks. "/tpback chatterboxen", uten minutter, så kommer man på det sist registrerte stedet?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika23. August 2013, 14:47 pm
Dette må fikses. Her har vi nettopp fått inn ny spiller, men serveren blir bare å klikke hver gang personen fer i feil retning fra spawn.
Edit: dEt gjorde ramo242 også i dag.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja29. August 2013, 16:41 pm
Det ser ut til å være en glitch på serveren akkurat nå hvor spillere kan legge fra seg ting i kistene sine, logge av, logge på igjen og selve spilleren vil da ha fått en liten rollback hvor tingene som ble lagt i kista blir duplikert og havner i inventorien dems igjen samtidig som de blir forflyttet tilbake til ca. 5 min siden (den tiden de hadde items før de plasserte det i kista)

Jeg er ikke flink til å forklare, men dette er det jeg kan..
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika29. August 2013, 17:07 pm
Feilen er nok at inventoryen (profile data) lagres senere enn innholdet i kistene (blocks). Høres det logisk ut?
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: SpeedNinja29. August 2013, 17:20 pm
Feilen er nok at inventoryen (profile data) lagres senere enn innholdet i kistene (blocks). Høres det logisk ut?

Det kan være det jeg prøvde å si, men igjen så er jeg ikke flink til å forklare ting...
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24206. ſeptember 2013, 22:48 pm
Man kan ikke ha så mange regioner: (Bildr.no failet, har ikke bilde) det sto: You have too many regions, please delete one. (Eller noe)
argh99 Har samme problem, tror jeg.
Forhåpentlig vis får Floyd tid/mulighet til å fikse dette.
(http://0o2471.net//55536.jpg) (http://0o2471.net/55536)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika11. ſeptember 2013, 13:22 pm
Viktig: Logblock går imot oss, og kister blir stadig plutslig public. NB: En kiste er også beskyttet hvis du lager region over den, eller plasserer den i en region.
Tittel: Sv: Hey Hey Hey
Skrevet av: kris0821. ſeptember 2013, 07:15 am
I det jeg har forstått så er servern i test?

Går det ann å få joine den eller?

Håper det.

Fordi det hadde vert drit kult  :o ::)
Tittel: Sv: Hey Hey Hey
Skrevet av: SpeedNinja21. ſeptember 2013, 16:54 pm
I det jeg har forstått så er servern i test?

Går det ann å få joine den eller?

Håper det.

Fordi det hadde vert drit kult  :o ::)

Serveren er 1.5.2 nå så det er bare å nedgradere i den nye minecraft launcheren og komme inn :)
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: ramo24202. Oktober 2013, 23:33 pm
/setwarp og /sethome fungerer ikke.
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: argh9922. Februar 2014, 16:53 pm
Resetting av The End fungerer ikke :(
Tittel: Sv: RAPPORTERING AV FEIL PÅ SERVEREN
Skrevet av: Emilpoika22. Februar 2014, 17:51 pm
Tror den aldri har fungert skikkelig, faktisk.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: SpeedNinja01. April 2014, 20:06 pm
Serveren er virkelig dårlig nå, veldig mye lagg og ofte rollback med ting
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9905. April 2014, 21:08 pm
Tilbake til gamle krasj+rollback-problemer :(
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: SpeedNinja06. April 2014, 04:12 am
Tilbake til gamle krasj+rollback-problemer :(

Dette er litt av et gjentagene problem er det ikke? :/
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika06. April 2014, 14:56 pm
Ja, det er vel ikke mer å forvente når vi kjører en BETA-versjon av bukkit. Hvis vi hadde kjørt bukkit-versjonen som er mest skuddsikker ville vi fortsatt spillt 1.6.4...
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC07. April 2014, 09:46 am
Jeg tror mye av ustabiliteten forrige uke kan spores tilbake til to enkeltårsaker:

1. Ryddejobben for gamle backupdata fungerte ikke som den skulle. Dette førte til at disken der kartet ligger gikk full og førte til en eller flere korrupte chunks. Når en slik chunk lastes inn gir det en Exception som får serveren til å henge. Så lenge den ikke stopper helt så blir den heller ikke restartet automatisk, og reagerer heller ikke normalt på signaler. Det som derimot funker er "save-all" og "stop", som ser ut til å fikse chunkene. Serveren er nå ganske brutalt satt til å kjøre en "save-all" hvert 15.minutt. Dette kan være litt irriterende men ikke like irriterende som å miste hele dager med bygging.

2. Java. Minecraft er skrevet i et språk som ikke egner seg for programmer som skal stå og kjøre over tid. Garbage collection fungerer ikke som det skal og over tid blir ting tregt og ustabilt. Nattlig restart fungerte ikke pålitelig og dermed trynet serveren sporadisk. Etter reboot av hele serveren ser ting ut til å ha bedret seg betraktelig, automatisk restart kl.05:00 har nå fungert som det skal.

En mulig tredje faktor er Beta + teoretisk mulighet for exploits, men jeg har ingen konkrete holdepunkter for dette.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9921. Februar 2015, 14:10 pm
"Chatfilteret kan ikke æ, ø og å" -BrutalOst (Pe#396)
Noen setninger som ikke skal bli sensurert, f. eks "[...]på ikke[...]" blir oppfattet feil av systemet.
Vi har heller ikke tilgang til /cinv
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika21. Februar 2015, 17:11 pm
Har ikke tilgang til /cinv
/me er ikke sensurert

Edit:
Kode: [Velg]
/me er ikke sensurert
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn26. Februar 2015, 16:39 pm
Trakter oppfører seg rart. Antall ticks trakten bruker på å flytte gjenstander fra seg varierer, selv om det alltid er 4 ticks i singleplayer.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub01. Mars 2015, 21:33 pm
Hvis du plasserer en "bed" på en grass block, så vill blocken foran bli replaca, for bed er to blocker lang. Hvis du gjør dette med kister, så vill alt inni droppe ut. Burde ikke dette blit fikset. (vet ikke om dette har noe å si men det er ikke serveren som feilen er på, det skjer det samme på "singelplayer" også.) "Ps:funker også på bedrock"  :)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub01. Mars 2015, 21:44 pm
Hvis du får dyttet en hopper minecart under en "chest", så vil itemsene i chesten legge seg oppi hopper minecarten. Men det går ikke an og logge hvem som satte ut minacarten, for minecart er en entity. Er det mulig og fikse dette?  ???
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub01. Mars 2015, 21:59 pm
Det er mulig å plassere ut "ice", men det går ikke an å knuse det igjen. Da er det veldig dumt å bygge feil, for da må man vente på en "op" for å fjerne det igjen. Eller du kan smelte det, men da er det jo plutselig mulig og plassere vann. Så egentlig burde det vel ikke vert låv å plassere "ice", eller?   :o
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub01. Mars 2015, 22:38 pm
Hvis du bruker dispenser, så kan du plassere ut flamme ved å putte in flint and steel i den. eller er ikke dette et stort problem, siden firespreadning er slåt av?  :P
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub01. Mars 2015, 22:50 pm
Du kan ikke klikke på knapper etc i andres regioner. Er det meningen? (De fleste tingene jeg bygger med knapper i, vill jeg at andre skal kunne trykke på den, ellers hadde jeg ikke plassert en knapp der.) Er det mulig at vi kunne skrevet en lignende command som på '/cp', bare at det virker på buttos doors noteblocks etc? ;)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika01. Mars 2015, 23:31 pm
Du kan ikke klikke på knapper etc i andres regioner. Er det meningen? (De fleste tingene jeg bygger med knapper i, vill jeg at andre skal kunne trykke på den, ellers hadde jeg ikke plassert en knapp der.) Er det mulig at vi kunne skrevet en lignende command som på '/cp', bare at det virker på buttos doors noteblocks etc? ;)
Denne tror jeg er midlertidig.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC02. Mars 2015, 11:39 am
Denne tror jeg er midlertidig.

Hvorfor tror den at du er midlertidig?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika02. Mars 2015, 12:33 pm
Denne tror jeg er midlertidig.

Hvorfor tror den at du er midlertidig?
Fordi /rg f regionnavn use deny ikke funker som den skal etter endringene, men jeg tror noen allerede har nevnt det. Og hvis det allerede er i listen over ting som må fikses, så går vel dette probleme bort samtidig. (Gjettet jeg, derfor skrev jeg at feilen "tror jeg er midlertidig")
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub02. Mars 2015, 16:16 pm
Hvis du plasserer en "dropper" eller en "dispenser" mot deg, og det er en block forran den, så vil den snu seg runt 180 grader. Det er ganske irriterende når du bygger med droppere, for da vill du at de skal peke mot hverandre for å frakte items ved å gi dem redstone signal.  :-\
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika04. Mars 2015, 01:47 am
Setter BrutalOst sin petition hit:
"Svamper funker ikke helt som de skal"
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn04. Mars 2015, 08:01 am
Setter BrutalOst sin petition hit:
"Svamper funker ikke helt som de skal"
Jeg glemte å presisere:
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub05. Mars 2015, 21:40 pm
Mobs spawner i creative verdenen selv om mob spawning er sat på deny.   :-\
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika06. Mars 2015, 13:14 pm
Kanskje det bare tells for regioner? (Altså alt annet enn __global__-regionen)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn07. Mars 2015, 12:52 pm
Kanskje det bare tells for regioner? (Altså alt annet enn __global__-regionen)
Jeg kan bekrefte at dyr spawner i __global__
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn07. Mars 2015, 12:54 pm
En ambolt som faller og treffer en regiongrense droppes med metadata for rotasjon
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn10. Mars 2015, 15:39 pm
Enkelte gjenstander forsvinner når man hogger tre med dem (eks. granitt)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika10. Mars 2015, 16:04 pm
Enkelte gjenstander forsvinner når man hogger tre med dem (eks. granitt)
Både på creative og survival?
Kanskje det bare er de nye block-idene som bugger litt :)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn11. Mars 2015, 17:18 pm
AFK ser ut til å nullstilles etter server restart.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: SpeedNinja11. Mars 2015, 20:30 pm
AFK ser ut til å nullstilles etter server restart.

Dette kan da ikke akkurat være en "feil" ettersom du logger inn igjen etter restart?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn12. Mars 2015, 14:54 pm
AFK ser ut til å nullstilles etter server restart.

Dette kan da ikke akkurat være en "feil" ettersom du logger inn igjen etter restart?
Hvis man logger ut når man er AFK, er man fortsatt AFK når man logger inn igjen uten at serveren er restartet.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC12. Mars 2015, 16:05 pm
DET er en feil. Burde være lett å fikse, lav pri såklart men jeg skal se på det når jeg har noen ledige toits.

Edit: Skal være fikset nå, logger du ut og inn fjernes AFK-status.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika12. Mars 2015, 22:32 pm
Tenkte jeg skulle rapportere en om har irritert meg litt i det siste.
Etter en spiller har logget av funker ofte ikke f.eks. "/tpback 1 Emilpoika". Dette er litt synd hvis man mistenker grief og vil se hva personen har gjort. Det er jo ikke alltid lurt å rollbacke en spiller fullstendig eller etter tid.

Er det forresten mulig å få den slik at den husker siste sted for en spiller når de logger ut? (Slik at vi kan sjekke hvor de sto når de logget ut selv om det har gått 24 timer)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn13. Mars 2015, 00:36 am
Ikke akkurat en feil, men det hadde vært kjekt om det var mulig å nekte tpback til en region.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC13. Mars 2015, 06:33 am
Tenkte jeg skulle rapportere en om har irritert meg litt i det siste.
Etter en spiller har logget av funker ofte ikke f.eks. "/tpback 1 Emilpoika". Dette er litt synd hvis man mistenker grief og vil se hva personen har gjort. Det er jo ikke alltid lurt å rollbacke en spiller fullstendig eller etter tid.

Er det forresten mulig å få den slik at den husker siste sted for en spiller når de logger ut? (Slik at vi kan sjekke hvor de sto når de logget ut selv om det har gått 24 timer)

Hmm. Hvis jeg ikke husker helt feil så flushes tpback-informasjonen ved logout for at ikke minneforbruket til pluginen skal vokse inn i himmelen. (En spiller som er pålogget i en time samler en datastruktur på flere Mbytes) Grunnen til at dataene holdes i minnet til å begynne med er såklart å unngå millioner av små lese- og skriveoperasjoner fordi data for inneværende minutt oppdateres en gang per tick så lenge en spiller beveger seg.

Nå når jeg tenker på det så ville det jo i teorien være mulig å flytte dataene ut på disk ved logout/disconnect i tilfelle noen skulle være interessert i dem. Dette ville dessuten gjøre det mulig å hente dem inn igjen hvis spilleren logger inn igjen innen rimelig tid. Jeg har allerede logikk på plass for å håndtere "huller" i dataene, dette fordi ingen spillere beveger seg hvert eneste minutt.

Med RRD-logikk kunne jeg da dessuten kanskje holde informasjonen lenger, noe som kunne gi muligheter for andre interessante ting. (Eksempel: tpback til mer enn 60 minutter bakover men med lavere oppløsning?)

Jeg skal tygge litt på dette.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC13. Mars 2015, 06:34 am
Ikke akkurat en feil, men det hadde vært kjekt om det var mulig å nekte tpback til en region.

Hvorfor?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn13. Mars 2015, 10:39 am
Ikke akkurat en feil, men det hadde vært kjekt om det var mulig å nekte tpback til en region.

Hvorfor?
Av samme grunn til at man vil nekte /setwarp, /sethome etc.

Jeg lager en labyrint der jeg vil at det ikke skal være mulig å komme seg tilbake hvis man gjør noe feil.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: SpeedNinja13. Mars 2015, 19:41 pm
Er ikke 100% sikker, men tror inventoryen min forsvant etter jeg endret navn tilbake til SpeedNinja.. Jeg var på creative-mappet når jeg endret navn, tror nok det har noe med saken å gjøre..?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn15. Mars 2015, 09:01 am
Hjemmesiden påstår at operatorer anbefales via mail.

Siden Ban nevner Bukkit, selv om serveren kjører Spigot.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn15. Mars 2015, 12:19 pm
Man kan justere klokka slik at man går fortere og hakker fortere (eller saktere).
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9915. Mars 2015, 17:05 pm
Hvis du har en region og lager en mindre region inni den så vil ikke pistons fungere :( :/
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn15. Mars 2015, 18:07 pm
Hvis du har en region og lager en mindre region inni den så vil ikke pistons fungere :( :/
Hvor vil de ikke fungere? I den ytterste regionen? I den innerste? Eller bare på grensen mellom dem?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9915. Mars 2015, 18:28 pm
Hvis du har en region og lager en mindre region inni den så vil ikke pistons fungere :( :/
Hvor vil de ikke fungere? I den ytterste regionen? I den innerste? Eller bare på grensen mellom dem?
Den innerste og grensa mellom de..
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn15. Mars 2015, 19:20 pm
Hvis du har en region og lager en mindre region inni den så vil ikke pistons fungere :( :/
Kanskje det er WorldGuard som tenker at stempelet utvides fra region A til region B, eller fra B til A, istedenfor å tenke at det utvides fra regionsettet AB til regionsettet AB?

Hva skjer hvis du bruker setparent?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC16. Mars 2015, 06:41 am
Ikke et vondt ord om sk89q som har laget WorldGuard og WorldEdit, men koden hans er et spaghettimonster. Måten regioner overlapper med og uten hierarki er i tillegg en oppskrift på galskap så det er vanskelig å vite hvordan man skal skille bugs fra funksjonalitet.

Foreslår at dere setter opp en liten lab på dette, leser dokumentasjon på hvordan det er ment å fungere og deretter tester om dokumentasjonen faktisk stemmer. Globale flags (/rg __global__) er ikke endret, konfigurasjonen er ikke endret, men det er trolig koden.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn19. Mars 2015, 21:42 pm
Enkelte plugins oppgir http://minecraft.atc.no/plugins (http://minecraft.atc.no/plugins) som webside, men den gir feilkode 403. Skal det ikke være http://minecraft.atc.no/bin/plugins (http://minecraft.atc.no/bin/plugins)?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn19. Mars 2015, 22:23 pm
Hvis du får dyttet en hopper minecart under en "chest", så vil itemsene i chesten legge seg oppi hopper minecarten. Men det går ikke an og logge hvem som satte ut minacarten, for minecart er en entity. Er det mulig og fikse dette?  ???

Kan trakter uten gruvevogner også stjele fra beskyttede kister?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9919. Mars 2015, 23:17 pm
Hvis du får dyttet en hopper minecart under en "chest", så vil itemsene i chesten legge seg oppi hopper minecarten. Men det går ikke an og logge hvem som satte ut minacarten, for minecart er en entity. Er det mulig og fikse dette?  ???

Kan trakter uten gruvevogner også stjele fra beskyttede kister?

Nei, mener floyd fiksa det i fjor en gang.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC20. Mars 2015, 09:20 am
Jeg må nesten sjekke koden for å se om problemet med hopper+minecart faktisk ble fikset eller om konklusjonen ble at dette må løses med å hindre minecarts ved bruk av /region. Min umiddelbare tanke her og nå er at en minecart er "anonym", dvs. ContainerProtect kan ikke forholde seg til om en minecart har tilgang eller ikke basert på hvilke spillere som har tilgang. Å blokkere hopper+minecart på generelt grunnlag vil potensielt ødelegge redstone-maskiner osc.

Ser at det ble "lukket" en sak på akkurat dette i GitHub-repoet, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er tenkt løst.

Uansett har plugins ingen måte å påvirke ticks eller tick rate; plugins kan "abonnere" på events og enkelte events kan kanselleres. På generelt grunnlag skyldes feil med ticks/tick rate i all hovedsak enten bugs i selve Minecraft/Bukkit/Spigot eller at serveren har for mye å gjøre.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn20. Mars 2015, 15:14 pm
Ser at det ble "lukket" en sak på akkurat dette i GitHub-repoet, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er tenkt løst.
Det var en annen sak (https://github.com/Ano-Tech-Computers/ContainerProtect/issues/2) som ble lukket. Saken jeg tolker at du refererer til (https://github.com/Ano-Tech-Computers/ContainerProtect/issues/1) er fortsatt åpen.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC20. Mars 2015, 21:27 pm
Ser at det ble "lukket" en sak på akkurat dette i GitHub-repoet, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er tenkt løst.
Det var en annen sak (https://github.com/Ano-Tech-Computers/ContainerProtect/issues/2) som ble lukket. Saken jeg tolker at du refererer til (https://github.com/Ano-Tech-Computers/ContainerProtect/issues/1) er fortsatt åpen.

Aha.

Det hjelper å lese nøye.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn22. Mars 2015, 02:43 am
Hindres mappetraversering (../) ved warps? Jeg skimter en regex der nede, men regex er ikke akkurat min sterke side.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC22. Mars 2015, 14:04 pm
Hindres mappetraversering (../) ved warps? Jeg skimter en regex der nede, men regex er ikke akkurat min sterke side.

Tanken er at denne regex'en i constructoren til Warp() skal fjerne alle muligheter for både directory traversal og andre pussigheter:

Kode: [Velg]
// Sanitize name
Pattern pattern = Pattern.compile("[^\\w@\\.\\'\\-]");
Matcher matcher = pattern.matcher(name);
matcher.replaceAll("");

Regex'en blir litt ekstra håpløs å lese fordi "\" må dobles i koden, effektiv regex blir [^\w@\.\'\-] eller altså "alt som ikke er en 'word character', alfakrøll, punktum, apostrof eller bindestrek". Definisjonen av 'word character' skal normalt omfatte hele alfabetet inkl. æøå, store og små bokstaver, tall samt underscore.

Alt annet enn dette erstattes med emptystring, dvs. fjernes. I teorien skal det bety at "\", "/", "$","%" samt parenteser være umulig og dermed hindre path traversal.

Dersom jeg har oversett noe så si ifra.


Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn22. Mars 2015, 16:03 pm
I teorien skal det bety at "\", "/", "$","%" samt parenteser være umulig og dermed hindre path traversal.
Ved personlige warps slenges det uansett på en skråstrek:
Kode: [Velg]
return plugin.getDataFolder()+"/warps/"+ownername.toLowerCase()+"/"+pointname.toLowerCase()+".loc";Hvis noen med permission
Kode: [Velg]
teleplugin.setwarp.other gjør
Kode: [Velg]
/setwarp ...malicious lagres vel warpen som
Kode: [Velg]
plugin.getDataFolder()+"/warp/../malicious.loc"?

EDIT: Selvfølgelig ikke. :-[
Den lagres som
Kode: [Velg]
plugin.getDataFolder()+"/warp/hacker/..malicious.loc"
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC23. Mars 2015, 06:27 am
 :D
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn28. Mars 2015, 00:31 am
Min umiddelbare tanke her og nå er at en minecart er "anonym", dvs. ContainerProtect kan ikke forholde seg til om en minecart har tilgang eller ikke basert på hvilke spillere som har tilgang. Å blokkere hopper+minecart på generelt grunnlag vil potensielt ødelegge redstone-maskiner osc.

Siden alle minecarts er offentlige, ville det ikke gi mening å blokkere hopper+minecart fra alle containers som ikke er offentlige?

Jeg ser at også hoppers uten minecart kan stjele fra private kister (se https://github.com/Ano-Tech-Computers/ContainerProtect/issues/1). Siden hoppers ikke er anonyme, slik som hopper+minecart, ville det vel gi mening å nekte en hopper tilgang til containers som er mer restriktiv enn den selv. (eks. privat hopper har tilgang til offentig kiste, men offentlig hopper har ikke tilgang til privat kiste. Ved private containere sammenlignes navn selvfølgelig)

InventoryMoveItemEvent (https://hub.spigotmc.org/javadocs/bukkit/org/bukkit/event/inventory/InventoryMoveItemEvent.html)

Husk at det ikke nødvendigvis er mottakeren som starter overføringen.



Til tross for et veldig generisk navn, har SafetyPlugin bare én oppgave. Hadde det vært en idé å flytte over ansvaret for dispensersvartelista fra ContainerProtect?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC28. Mars 2015, 09:27 am
Det jeg er redd for er at /cp skal ødelegge redstone-maskiner fordi en som holder på med en redstone-maskin sannsynligvis ikke vil tenke over at ulike deler av maskinen plutselig påvirkes av regler som ikke finnes i Vanilla. Husk at /cp2 (privat) er default. Hvis vi skal rote borti hvordan ulike containere jobber sammen så bør det i det minste gjøres konfigurerbart så vi kan slå det av og på uten å måtte rekompilere. Jeg ser for meg mange runder med testing og bugfikser dessverre.

Når det gjelder SafetyPlugin så var det en "quick fix" som var raskere å få til som en separat plugin i stedet for masse testing av ContainerProtect. Jeg synes det er en god ide å slå dem sammen.

Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn28. Mars 2015, 17:54 pm
Også monstre kan spawne på kreativkartet. I hvertfall fra mob spawner.
(http://0o2471.net//61586.jpg) (http://0o2471.net/61586)



TelePlugin oppgir WorldGuard som dependency. Burde den ikke være soft-dependency?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn14. Mai 2015, 07:27 am
Trakter oppfører seg rart. Antall ticks trakten bruker på å flytte gjenstander fra seg varierer, selv om det alltid er 4 ticks i singleplayer.
https://hub.spigotmc.org/jira/plugins/servlet/mobile#issue/SPIGOT-333
Er serveren oppdatert?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn20. Mai 2015, 12:15 pm
Er det meningen at man skal kunne reise utenfor muren?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: argh9920. Mai 2015, 14:30 pm
Er det meningen at man skal kunne reise utenfor muren?
Ja, kartet er utvidet 5000-6000 blokker fra spawn i alle retningene
Tittel: Det er noe rart med serveren klokken 8 30.05.2015
Skrevet av: Qvers4730. Mai 2015, 08:29 am
Kommer ikke inn på serveren. Vise heller ikke at den er oppe.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn30. Mai 2015, 09:21 am
Planlagt nedetid
http://forums.atc.no/index.php?topic=1873
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn01. Juni 2015, 17:25 pm
Jeg har en idé: når en spiller ber om et kit, for å spare serveren bryet med å regne ut den minst passende plassen i inventaret, og bryet med å finne og tilintetgjøre det mest verdiffulle inneholdet av kittet i tilfelle hele kittet ikke får plass, kan spilleren heller få opp kittet i et inventar som om det var en kiste. Dette lar også spilleren enkelt takke nei til delene av kittet hen ikke trenger, og gjør det lettere og holde orden i inventaret.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika02. Juni 2015, 11:01 am
Burde ikke dette vært  postet i en annen tråd?
Forøvrig liker jeg ideen ;)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn02. Juni 2015, 18:25 pm
Jeg har en idé

Jeg kokte i hop litt spaghetti: https://gist.github.com/osvein/89875c5264e7f236d2bd
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub18. August 2015, 21:27 pm
Hvis man går fra survival til creative og tilbake til survival igjen, vill alle renama items miste navnet (fra vanlige items til "nametags"). Bøker vil også miste innhold.
Logger du ut og inn igjen av serveren vil det samme skje.

Fant enda en ting som kansje ikke er så viktig, men hvis du holder ctrl og middelklikker på en chest / noteblock etc så blir denne blocken kopiert (det vill stå NBT på itemet), men NBTen forsvinner om du endrer gm eller logger ut og inn igjen. Akkurat slik som renama item og bøker.

Det som kansje er litt verre, er at det samme skjer med enchantbooks (det skjer ikke med enchantede tools / armour.) Jeg antar at det skjer med spawner egg også, men det er jo umulig å få tak i (heller ikke for OPs fordi /give ikke virker)

Fant også ut at ._. Hvis du maler banners eller rustning, så vil de restartes. Farget rustning til vanlig lær, og banners til oprinnelig farge.

Du mister også mister alle typer potions ved og logge inn og ut, eller å gå til creativekartet til survival igjen.  :(
(Det er antagelig også flere ting som jeg har overset  :( )
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub18. August 2015, 23:07 pm
Det hender at hvis du sender en minecarthopper under en hopper, så vil minecarten miste hopperen og ha textue till en vanlig minecart, men den kan fortsat åpnes som en vanlig minecarthopper. den vil også endre fysikk fra minecarthopper til en minecartchest (dvs måten den laser av og på items) Har ikke sjekket men kan tenkes at dette også skjer med minecartchests.

(dette er veldig plagsomt hvis du lager minecart som skal frakte items automatisk. Så plutselig mister den hopperen  :P)
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub19. August 2015, 15:04 pm
Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: SpeedNinja19. August 2015, 19:45 pm
Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika21. August 2015, 19:46 pm
Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..

Ja, en uheldig bivirkning av at the nether funker som transport-sted der 1 block er 8 block på det vanlige kartet. For at dette ikke skal kunne skje må nether være kun være 1'500 x 1'500 blocks stort, eller så må på et vis fjerne 1:8-forholdet.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Hebelub22. August 2015, 14:13 pm
Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.

Dere havnet utenfor grensen av det nåværende kartet altså, man blir blokkert når man kommer til enden av det nåværende kartet, der får man også meldingen angående dragen..

Ja, en uheldig bivirkning av at the nether funker som transport-sted der 1 block er 8 block på det vanlige kartet. For at dette ikke skal kunne skje må nether være kun være 1'500 x 1'500 blocks stort, eller så må på et vis fjerne 1:8-forholdet.
Hva med at det er umulig å tenne på en portal utenfor den 1500 grensen?
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Cybersyn23. August 2015, 09:34 am
I 1.8 kan man visstnok sette en grense på kartet med /worldborder. Jeg har ikke testet det, og er usikker på hvordan det virker med flere verdener.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC24. August 2015, 21:06 pm
Jeg skulle hjelpe en player med å tenne på portalen, som var på topen av nether. Men det som skjedde da vi teleporterte oss inn i den var at portalen på den andre enden var i et sted i verdenen som vi ikke kunne bevege oss i (det kom sån melding hele tiden "Turn back, here be dragons"). Enten var det utenfor verdenen, eller så var det i en region som gjorde at folk ikke kan gå inn i den. Men i hvertfall så kunne vi ikke røre oss. Vi bare ble teleportert tilbake til det samme stedet hele tiden. Vi var jo også i en portal, så vi kunne ikke åpne chatten, jeg kunne heller ikke knuse portalen, siden jeg ikke kunne endre gm tilbake til 1 og knuse den for så å bruke tpback.
Vi greide å komme oss løs til slutt ved å logge ut og inn igjen flere ganger for så å greie og åpne chatten.
Hmm, fascinerende problemstilling. Jeg vil anta at det er RangePlugin selv som må ta høyde for dette allerede i Nether og på en eller annen måte sørge for å hindre at dette skjer. Å innskrenke Nether til 1500x1500 inntil videre virker fristende. /worldborder skal være spesifikk for en og en verden, men jeg er ikke 100% overbevist om at det alene vil eliminere problemet fullstendig. Ettersom Nether er anarki kan det også være at en innskrenking vil kunne skape problemer for folk som har klart å holde stedet sitt hemmelig ved hjelp av avstander.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC30. August 2015, 11:23 am
BanPlugin var tydeligvis blitt kopiert gjennom et eller annet medium som hadde klart å krølle til alle fargekodene. Disse er nå erstattet med konstanter over det hele. Er nå 100% i sync med github igjen... omsider.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Floyd-ATC30. August 2015, 11:26 am
Btw, hvis noen gidder å gå igjennom denne tråden, fiske ut feil som faktisk er aktuelle fortsatt, opprette en ny "sticky" og lukke denne så hadde jeg blitt lykkelig. Tar nesten lenger tid å FINNE de aktuelle feilene enn å fikse dem nå :-D

Oppdatering: Bedre ide. Nytt subforum kommer. En tråd per feil.
Tittel: Sv: Rapportering av feil på serveren
Skrevet av: Emilpoika31. August 2015, 09:52 am
Hvis noen finner gjenstående feil i denne tråden kan de sitere dem herfra og lage en ny tråd i sub-forumet "Feil (http://forums.atc.no/index.php?board=21.0)"

Stenger derfor denne tråden, og fjerner den fra sticky-listen.

Github-samtalen deres er nå i en egen (åpen) tråd så dere får snakket ferdig ;)
Den nye lille tråden heter "Github-samtalen mellom Floyd og BrutalOst (http://forums.atc.no/index.php?topic=1890.0)"