Forums.ATC.no

Ano-Tech Computers => Minecraft => Emne startet av: Floyd-ATC på 14. Juli 2012, 19:14 pm

Tittel: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC14. Juli 2012, 19:14 pm
Monstre fra spawnere har nå kun ca. 5% sjanse til å gi XP og loot, med mindre de har levd i mer enn 2 minutter eller de har skadet en spiller. Hensikten er å fullstendig eliminere XP farming sånn at XP igjen blir en meningsfull "valuta" og en del av spillet slik det var ment å fungere.

Jeg har etpar ideer for bruk av XP for å kjøpe materialer som ellers er vanskelige (eller umulige) å få tak i for vanlige spillere, og da er det meningen at man skal måtte jobbe for XP'en og ikke bare stå i en krok og klikke. (eller enda verre, kjøre en macro)

Vi er fullt klar over at flere vil synes dette er noe forbannet tull, akkurat som enkelte i sin tid klikket helt i vinkel over at vi ikke ville lage "/kit glass". Og det går SKIKKELIG innpå meg :-)

Skrik og skrål postes i denne tråden.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26914. Juli 2012, 19:34 pm
 :o :D :-* :'( :D :o :o :-\ ;) :)
Blandende følelser, men det kan sikkert bli bra om du løser det på en god måte :).
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Emilpoika14. Juli 2012, 19:37 pm
Det verste var at jeg satt å tenkte på hvorfan jeg burde skrive macroen XD
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: mrthewil200014. Juli 2012, 19:57 pm
Ikke rart at det er så lite folk som spiller på atc nå enn før..
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26914. Juli 2012, 20:51 pm
Hvorfor?
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: mrthewil200015. Juli 2012, 21:09 pm
Nytt map.
ALT for mange nye plugins som bare er noe drit.
Cooldown på kits.
Mye mer server lagg pga. retarda plugins som er adda...
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26915. Juli 2012, 21:46 pm
Da tar du feil. Floyd passer nok på at pluginsene sine ikke krever noe særlig.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: mrthewil200015. Juli 2012, 23:37 pm
Tenker ikke bare på Floyd sine plugins, de er bare masse unødvendig skit.
Tenker helst på andre plugins som Stargate eller den NPC pluginen.
Det er totalt unødvendig, som bare skaper server lagg

Men den største grunnen er vel fordi det er nytt map...
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Emilpoika16. Juli 2012, 07:10 am
For å beholde de tingene som gjør denne serveren bra var vi nødt til å ha en kart-reset, bare les http://goo.gl/YuCda.
Stargate-systemet er et system man nesten ikke ser noe til, det er vel rundt 15-20 av dem på serveren. De blir nesten ikke brukt på grunn av warps, men det er flott for nye spillere som vil ta seg en titt rundt om kring. Derfor vil jeg si at den ikke er totalt meningsløst. Jeg tror ikke NPS eller stargate skaper spesielt lagg, den pluginen som tar mest er vel LogBlock, et flott eksempel på de fpluginsene som gjør ATC til ATC i stedet for server-"Grieftown".
Jeg må inrømme at det har blitt en del unødvendige plugins, men hvis du syns de bare er dritt så vil du kanskje bli berlogiget over å vite at de ikke er tvunget på deg. Hvis du syns de er unødvendig, så ikke bruk dem. Er det noen plugins som du syns er unødvendig som faktisk har plaget deg på noen måte?
På den andre sidne er det jo noe jeg også reagerer på: Som OP syns jeg det er bra at folk er nødt til å bekrefte at de godtar reglene før de kan begynne å spille. Derimot husker jeg at man kunne bygge med en gang, var en av grunnene til at jeg begynte å spille på serveren.
En annen ting, jeg kan ikke huske at serveren har lagget noe spesielt?
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC16. Juli 2012, 12:41 pm
Det lille som er av lag skyldes i hovedsak LogBlock og dynmap, disse to er ganske tunge fordi små operasjoner trigger større oppgaver. Ellers har vi WorldEdit som er kjent for å være brutal når det foregår store endringer, f.eks. ved //regen eller //copy av store områder. Dette er dog ikke ting som skjer jevnlig, og både svuppe og jeg pleier å si ifra hvis vi er nødt til å kjøre disse mens det er andre spillere inne.

Små plugins som tilbyr kommandoer (warp, tpa, compass, help etc) hooker kun kommandoer og merkes OVERHODET ikke. Magiske plugins (Lift, Cart etc) samt WorldGuard og lignende hooker klikking og bevegelser men gjør svært lite av seg fordi de kun reagerer på helt spesifikke blokktyper og situasjoner. Eksempel: /tpback holder opptil 24 timer med bevegelser i minnet: ca. 50 bytes per minutt x 1440 minutter = 72 Kbytes pluss overhead til datastruktur per innlogget spiller. Datastrukturen oppdateres en gang per minutt per innlogget spiller.

Det som skaper mest lag er spillere som reiser fort/mye sånn at serveren hele tiden må lese inn nye chunks, samt når det er store mengder entities (critters, blokker, minecarts og båter) som ligger og slenger. (Dette er forøvrig grunnen til at jeg måtte innføre cooldown på kits - hvis det kan misbrukes så kan du ta deg f på at en eller annen gjøk kjeder seg nok til å misbruke det)
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: mrthewil200021. Juli 2012, 14:46 pm
Eg skrev det der av erfaring, mange som eg kjenner som spilte på ATC, har slutta pga. nye plugins som er helt retarda, nytt map; og ikke minst, mange operatorerer har blitt sykt hissige... Føler meg nedtrykt i chat til tider pga. de.

Derfor har eg og mange flere slutta på atc..
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Smurfe21. Juli 2012, 14:48 pm
Nytt map.
ALT for mange nye plugins som bare er noe drit.
Cooldown på kits.
Mye mer server lagg pga. retarda plugins som er adda...

Kan du utdype deg noe mer på "plugins"?
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26921. Juli 2012, 15:24 pm
Den eneste grunnen til at jeg ikke liker serveren like godt som når jeg startet er at da var alle sammen hyggelige med hverandre, holdt noen på med et stort prosjekt som innebar mye graving så var det alltid hjelp å få.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC21. Juli 2012, 19:28 pm
nye plugins som er helt retarda
Vil gjerne ha eksempler her. Tar gjerne imot konstruktiv kritikk fordi ting som ikke funker etter hensikten bør endres.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26921. Juli 2012, 19:41 pm
Personlig så liker jeg ikke Citizens, det gjelder også mange andre. NPC's skaper forvirring og krever mere for server og klient.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: mrthewil200021. Juli 2012, 20:51 pm
Eg mener ikke å være konstruktiv, vil bare si det sånt at Floyd kansje får det oppi hue at atc har nok plugins...
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Smurfe21. Juli 2012, 22:04 pm
Tror han vet hva han driver med, og de fleste som er på serveren nå er fornøyd med pluginsa.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Emilpoika21. Juli 2012, 22:21 pm
Jeg ser virkelig ikke problemet. For de som mener at en server som har nok pluginsk ikke skal forbedre seg med å legge til flere: Kan dere komme med et konkret eksempel på hvilke av pluginsene som legges til som skaper et problem for deg?
For de som tror pluginsene sakker ned serveren: Ja, det har dere rett i. Den pluginsen som tar mest (tror jeg) er LogBlock, og det er en plugin som gjør atc til atc. Derimot tror jeg å argumentere med at NPC tar opp hastigheten på serveren er noe av det tynneste argumentasjonene jeg har sett på denne serveren. Kan dere fortelle meg om en lagg-situasjon som er knyttet til NPC? -Og forresten, det at det er mye NPC i spawn har ikke noen særlig stor påvirkning på dårlige datamaskiner. Da er faktisk end-portalene i gulvet et større proble. Og tro meg, jeg har vært med en treg datamaskin i spawn.
Hvis man ikke liker Citizen (hva en denn tomme begrunnelsen måtte være), så er ikke det noe som tvinges på folk. Du kan godt velge å ignorere dem. Argumentet om SPAM har ingen kobling med virkeligheten, fordi jeg flere ganger har nevnt at det bare er å lage en petition, så blir den plagsomme/spammende npc-en forstummet.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Lloyd-ATC22. Juli 2012, 09:52 am
Nå er jeg faktisk ikke sikker på hvilke plugins som kjøres på serveren. Kanskje vi kan få Floyd-ATC til å skrive ned ei liste over alle plugins og hva hver enkelt brukes til så kan vi vurdere behovet for hver og enkelt av dem?
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Cybersyn22. Juli 2012, 10:04 am
/plugins
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: DJdur22. Juli 2012, 13:40 pm
/plugins
/pl
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Morder26922. Juli 2012, 13:41 pm
Utrolig hvor late folk er. Bruker forkortelser på alt, du blir mye bedre til å skrive ved å skrive ferdig hele ordet.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Emilpoika22. Juli 2012, 14:46 pm
Jeg kan skrive, ser ingen grunn til å ikke bruke forkortelser. Forkortelser er praktiske, og for de som ikke klarer å skrive det fulle ordet når det finns en forkortelse, så vil jeg si at det er et større problem enn for de som bruker forkortelsene.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: ramo24224. Juli 2012, 13:45 pm
D: GJør det normalt!!!
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: DJdur24. Juli 2012, 20:04 pm
-- ON-TOPIC --
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Cybersyn24. Juli 2012, 21:53 pm
-- ON-TOPIC --
Nope:
Skrik og skrål postes i denne tråden.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: DJdur25. Juli 2012, 13:05 pm
-- ON-TOPIC --
Nope:
Skrik og skrål postes i denne tråden.
Du må seriøst bli komiker når du blir voksen. :)
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: ramo24225. Juli 2012, 21:49 pm
Han er voksen:)
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC27. Juli 2012, 06:45 am
Han er voksen:)
Hvem... jeg?? Jeg er SNART voksen, det samme er faren min som går av med pensjon om to år :-)
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Emilpoika03. Mai 2014, 17:21 pm
Hensikten er å fullstendig eliminere XP farming sånn at XP igjen blir en meningsfull "valuta" og en del av spillet slik det var ment å fungere.
[...]
Skrik og skrål postes i denne tråden.

Nå lager folk en maskin der de venter på at mobsene hoper seg opp, for så å drepe dem. Det tar like lang tid og man får like mye XP som om denne pluginen ikke eksisterte. Kanskje den burde oppdateres litt?

Edit: Hva med samme funksjon som er på kyllinger? Når det blir trangt dør jo de av seg selv.

Han er voksen:)
Hvem... jeg?? Jeg er SNART voksen, det samme er faren min som går av med pensjon om to år :-)
Ikke lenge igjen nå?  ;)
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC03. Mai 2014, 19:55 pm
AntiFarm er fortsatt relativt "snill", den kan fint tweakes til å være strengere (spore monstrene over lenger tid enn den gjør i dag, sjekke hvor langt de har klart å gå fra spawnpoint f.eks..)

Andre forslag?
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Cybersyn15. Mars 2015, 20:33 pm
I tilfelle XP-farming fortsatt skal forhindres: man burde ikke få XP av å smelte ting man kan få gratis med kits.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: Floyd-ATC16. Mars 2015, 06:35 am
I tilfelle XP-farming fortsatt skal forhindres: man burde ikke få XP av å smelte ting man kan få gratis med kits.
Skjønner hvor du vil, men den egentlige årsaken til å hindre XP farming er egentlig ikke XP men at farmene gir serveren unormalt mye å gjøre sånn at det går ut over andre spillere. Om folk gidder å sitte i timevis og smelte virtuelle ting for å få tall på en skjerm så kan det tyde på at de har et eller annet... behov. Noen ganger er det bedre å bare opptre defensivt, rygge langsomt unna og la helsevesenet overta.
Tittel: Sv: Nå blir det mange sure fjes: AntiFarm
Skrevet av: SpeedNinja16. Mars 2015, 11:55 am
I tilfelle XP-farming fortsatt skal forhindres: man burde ikke få XP av å smelte ting man kan få gratis med kits.
Skjønner hvor du vil, men den egentlige årsaken til å hindre XP farming er egentlig ikke XP men at farmene gir serveren unormalt mye å gjøre sånn at det går ut over andre spillere. Om folk gidder å sitte i timevis og smelte virtuelle ting for å få tall på en skjerm så kan det tyde på at de har et eller annet... behov. Noen ganger er det bedre å bare opptre defensivt, rygge langsomt unna og la helsevesenet overta.

Akkurat nå skulle "like"-knappen ha funket som en like-knapp og ikke vært for å "trolle"