Skrevet av Emne: Handle umulige blocks  (Lest 24088 ganger)

Utlogget Emilpoika

  • Moderator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 1.278
  • Karma: +12/-0
  • #Emilpoika
    • Vis profil
    • Emilpoikas Facebookside
Handle umulige blocks
« på: 02. Februar 2012, 10:37 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg lager en del pixel art, og jeg har lurt litt på om det er mulig å kjøpe f.eks. diamond ore, med å betale for det.
    Da mener jeg blocks som diamond/coal ore, sponge, spider web, grass blocks.
    For å få disse må man spørre en operatør. (Man kan jo spørre om de kan plassere gress for deg)

    Ville det vært mulig å få en kommando/butikk inærheten av spawn der man kan bytte blocks via kister (som det er så mange andre steder), men at det er faste priser for å få tak i ting. (I stedet for at man har et beløp på sin minecraft-bruker, så tar den diamanter fra inventoryen din)

    Dette er jo svært mye å be om, og det er vel lite sannsynlig at serveren blir endret fordi noen vil få tak i redstone ore :P Derfor lurer jeg på om operatørene har lov til å gi "selge" disse blocksene? (og da mener jeg at de ikke får betalt, men at spilleren må gi noe for å få tak i blocksene)


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #1 på: 02. Februar 2012, 17:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ja, det hadde vært noe det.

    Men iConomyChestShop har blitt nedstemt, så jeg tviler på at dette vill komme.


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #2 på: 02. Februar 2012, 17:44 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Men nå er det nytt map.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #3 på: 02. Februar 2012, 22:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ja, det hadde vært noe det.

    Men iConomyChestShop har blitt nedstemt, så jeg tviler på at dette vill komme.

    Heldig vis er det ikke iConomyChestShop vi snakker om ;) Den går jo ut på at du har en balanse. Jeg vil gjerne ha det slik at man bytterbestemte ting for å få blocks man ikke kan få tak i naturlig.
    Det er jo 9 måneder siden vi diskuterte dette sist, og da var vi inne på noe helt annet.

    PS. Lurer fortsatt på om operatørene har lov til å gi ut f.eks. redstone ore.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #4 på: 02. Februar 2012, 23:29 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det spørs hvordan ting skal brukes, men de må vurdere det og spesielt stole på personene det gjelder.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #5 på: 02. Februar 2012, 23:34 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Det spørs hvordan ting skal brukes, men de må vurdere det og spesielt stole på personene det gjelder.

    Hvorfor må man stole på noen når man skal gi dem? DEt burde jo være likt for alle spillere. Om det ikke skal være for kun VIP, men det blir jo litt feil..  Noen andre som har en potensiell løsning?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #6 på: 02. Februar 2012, 23:50 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Spiller litt på en server hvor de har en ganske enkel form for økonomi. Du kan kjøpe ting om dagen og det er basert på skilt, men de plasserer eksempel av items du får over den blokken skiltet er festet i. På den måten blir det oversiktlig og enkelr. /balance for å sjekke hvor "rik" du er.
    Sjekker navnet på pluginen etter skolen i morgen. Skal bort hele helga uten nett.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #7 på: 02. Februar 2012, 23:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Spiller litt på en server hvor de har en ganske enkel form for økonomi. Du kan kjøpe ting om dagen og det er basert på skilt, men de plasserer eksempel av items du får over den blokken skiltet er festet i. På den måten blir det oversiktlig og enkelr. /balance for å sjekke hvor "rik" du er.
    Sjekker navnet på pluginen etter skolen i morgen. Skal bort hele helga uten nett.
    Ja, men det blir fortsatt feil. Hvis man da vil kan man selge masse redstone, å skaffe seg diamanter. (fordi man da får et beløp å kjøpe for). Da blir det bedre hvis man må ha diamanter for å få tak i diamond ore, eller at man må ha 6 redstone for å få redstone ore.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #8 på: 03. Februar 2012, 00:06 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Husk at du kan velge ut hva som kan selges, så om all valuta baseres på diamonds så er det ganske enkelt.



    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #9 på: 03. Februar 2012, 00:09 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Husk at du kan velge ut hva som kan selges, så om all valuta baseres på diamonds så er det ganske enkelt.
    Ja, men er det en relativt lett måte å få gjort dette i praksis. Blir det ikke mye å gjøre på serveren?


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #10 på: 03. Februar 2012, 00:13 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tror ikke det, garanterer ikke noe ettersom jeg ikke har prøvd selv og det har jeg heller ikke mulighet til før søndag.



    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #11 på: 03. Februar 2012, 07:21 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Du kan jo bruke iConomyChestShop til AdminShop, men jeg vet ikke om dere kan gi tilbake items.


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Utlogget Smurfe

    • Minecraft-Operators
    • Wannabe
    • ***
    • Innlegg: 96
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - Ehh@gamle_dager.com
      • AOL Instant Messenger - Smurfe
      • Vis profil
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #12 på: 14. Februar 2012, 21:54 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Emil, hvorfor forsvant dette emnet da?
    Det er vell ikke for at du har blitt Operatør og kan spawne items vell? Eller tar jeg helt feil.

    Men, ja. Det hadde vært bra om Floyd kunne fått til dette.
    Fikk en /pe om vi kunne gi han gunpowder til noen gifter, men han logget ut føre jeg fikk svart.

    Er det mulighet for kjøp av ting man ikke kan få tak i utenom spawning?


    Dere er alle nuubz !

    Reglene til Minecraft.atc.no " http://www.youtube.com/watch?v=ZD4b7_zMqXU&feature=related "

    Blir aldri lei av Battlefield 3!

    Utlogget Emilpoika

    • Moderator
    • Guru
    • *****
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #13 på: 14. Februar 2012, 23:01 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Vel, jeg lagde dette temaet fordi jeg gjerne ville ha umulige blocks til pixel art. Nå er vel ikke det et så stort problem for meg lengre. Hvis det ikke er flere som mener dette er nødvendig, så er det jo heller ikke vits at jeg skal kjempe for det uten noe poeng.


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Handle umulige blocks
    « Svar #14 på: 14. Februar 2012, 23:16 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg mener det er riktig å gi oss andre spillere tilgang til enkelte byggematerialer som vi ikke har tilgang til på samme måte som dere OP's.