Skrevet av Emne: Bare ett spørsmål.  (Lest 24246 ganger)

Utlogget HalleH

  • n00b
  • *
  • Innlegg: 20
  • Karma: +0/-0
  • Innlegg: 1.456
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bare ett spørsmål.
« Svar #30 på: 19. Mars 2012, 21:08 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Danke Emil


    Tja, hva skal jeg si?

    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #31 på: 19. Mars 2012, 21:55 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • og ett spørsmål fra Ramo242:hvorfor er sola våres orange og rød,og gul fra jorda?(Jeg vet egentlig det menn skal skjekke om de andre vet det :)


    DOO WEEE DOOOOOOOO

    Utlogget Emilpoika

    • Minecraft-Operators
    • Guru
    • ***
    • Innlegg: 1.278
    • Karma: +12/-0
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #32 på: 19. Mars 2012, 22:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • og ett spørsmål fra Ramo242:hvorfor er sola våres orange og rød,og gul fra jorda?(Jeg vet egentlig det menn skal skjekke om de andre vet det :)

    Samme grunn som at ilden lyser, går jeg ut fra? Ufullstendig brennte stoffer som glyder pga. varmen? Lyse på innsiden av sola kan bruke tusenvis av år på å komme til overflaten, for å slukne på joda etter 8 min XD


    "So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

    Morder269

    • Gjest
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #33 på: 19. Mars 2012, 22:47 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Fant en liten forklaring som jeg matet inn i Google oversetter.

    Sitat
    Fargen vi se når brann brenner er et resultat av ionisering av materialer som blir brent. Disse forbrennes produktene har atomer med elektroner som ble tvunget inn i høyere orbitaler, og når elektronene faller tilbake til sine opprinnelige orbitaler, de avgir lys av en bestemt bølgelengde. Avhengig av hva som brenner og under hvilke betingelser, kan hvilken som helst farge være representert. Når metallet magnesium brenner, brenner det klart hvitt fordi det er så varmt (hvit hot!). Hvis en brann er rød, er det fordi det er et resultat av hva som brant på den tiden og under disse forholdene.

    Orginalen

    Sitat
    The color we see when fire burns is the result of the ionization of materials that are being burned. These combusted products have atoms with electrons that were forced into higher orbitals, and when the electrons fall back to their original orbitals, they emit light of a specific wavelength. Depending on what is burning and under what conditions, any color can be represented. When the metal magnesium burns, it burns bright white because it is so hot (white hot!). If a fire is red, it is because that is the result of what was burning at the time and under those conditions.



    Utlogget ramo242

    • Wizard
    • ****
    • Innlegg: 292
    • Karma: +0/-0
    • Grump Ramo - Paint Master - rOlfFa fan
      • Vis profil
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #34 på: 24. Mars 2012, 12:41 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • og ett spørsmål fra Ramo242:hvorfor er sola våres orange og rød,og gul fra jorda?(Jeg vet egentlig det menn skal skjekke om de andre vet det :)

    Samme grunn som at ilden lyser, går jeg ut fra? Ufullstendig brennte stoffer som glyder pga. varmen? Lyse på innsiden av sola kan bruke tusenvis av år på å komme til overflaten, for å slukne på joda etter 8 min XD
    Akkuratt det jeg tenkte.


    DOO WEEE DOOOOOOOO

    Utlogget Lloyd-ATC

    • Administrator
    • Wannabe
    • *****
    • Innlegg: 76
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #35 på: 05. April 2012, 00:10 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Siden det er svært få av dere som har forstått at et forum ikke er en chattekanal, så vil det hele tiden bli slettet unødvendige poster. Det betyr at statusene (stjerner og antall posts) blir et villt kaos. Admin vurderer å fjerne dette statustullet uansett.


    Veni Vidi Castrate Ibita

    Utlogget HalleH

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 20
    • Karma: +0/-0
    • Innlegg: 1.456
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Bare ett spørsmål.
    « Svar #36 på: 09. April 2012, 17:38 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • GOD IDE! :)


    Tja, hva skal jeg si?