Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Floyd-ATC

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
106
General discussion / FLYTTET: Fargeskrift eller ikke
« på: 08. Februar 2012, 07:56 am »
Dette emnet har blitt flyttet til Minecraft.

http://forums.atc.no/index.php?topic=1284.0

108
ATC-Pjatt / FLYTTET: OlvurFTW Bannet fra ATC :/
« på: 31. Januar 2012, 06:45 am »
Dette emnet har blitt flyttet til Minecraft.

http://forums.atc.no/index.php?topic=1275.0

109
Arkiv / Bukkit versjon 1.1 R1 på plass
« på: 26. Januar 2012, 19:31 pm »
Citizens (NPC'er) ser ikke ut til å fungere som den skal, ellers ser det brukbart ut. Vennligst rapporter problemer/feil i denne tråden.

110
Arkiv / Nytt kart? Hvorfor? Hva skjer?
« på: 31. Desember 2011, 10:56 am »
Hei og velkommen tilbake til Minecraft.atc.no etter ca. 2 måneder med nedetid!

Som de fleste allerede har lagt merke til så er absolutt alt borte. Planen min var i utgangspunktet å beholde alt og så legge til en ny verden ved siden av. Etter noen uker med forsøk så måtte jeg innse at dette var håpløst.

  • Praktiske problemer med masse "metadata" som refererte til den gamle verdenen, slik som kister, regioner, portaler, logblock-data og en masse annet. Noe av dette lå i MySQL og flate tekstfiler som kunne konverteres med litt scripting, men andre ting lå i proprietære db-filer som ikke uten videre lot seg endre på.
  • Mye SØPPEL bygget av folk uten estetisk sans, slik som digre glass-greier midt ute i vannet, digre klumper midt oppe i lufta, trange ubeboelige byer og ting som var delvis griefet i stykker og forlatt.
  • Endel idioter hadde spawnet/duplisert tonnevis med diamanter og andre ting som er ment å være vanskelig å få tak i. Uansett hvordan man tok tak i dette problemet så ville det bli urettferdig for noen.
  • Verden var begynt å bli ganske utarmet, og siden den stammet helt tilbake fra ALPHA så eksisterte ikke nye materialer og andre ting som har blitt lagt til i spillet senere på naturlig vis. Som f.eks. landsbyer.
  • Gamle bygg laget av inaktive spillere blokkerte plassen for nye spillere slik at disse måtte reise flere kilometer fra spawn for å finne seg en ledig plass. Frustrerende.
  • SKIKKELIG testing krever muligheten til å wipe alt og "forsøke på nytt". Vi har nå friheten til å teste destruktive ting og jeg kan nullstille alt med noen få tastetrykk mens vi tester.

Så... hvor lenge kommer det til å ta før vi går "live" igjen og folk kan begynne å bygge for alvor? Med mindre det skulle dukke opp noen overraskelser så tror jeg faktisk ikke det blir nødvendig med noen flere resets, så lenge ops forstår ansvaret sitt og lar være å spawne tonnevis med diamanter og ting som ødelegger "økonomien" i spillet.

Fra før av har jeg hatt en grunnregel på serveren om at hackede klienter som vi ikke kan detektere på en pålitelig måte må vi bare se igjennom fingrene med. Hackede klienter som derimot skaper faktiske problemer i form av lag eller annet som skader serveren eller andre spillere vil fremdeles bli forbudt etter at vi går "live". Dette kommer ikke til å endre seg og ops/admins vil slå aktivt ned på det.

Men la det være helt klart: Inntil vi er "live" så er det lov å prøve absolutt alt, ingen blir bannet for å teste ting SÅ LENGE PROBLEMER DE AVDEKKER BLIR RAPPORTERT og IKKE PLAGER NOEN. Dette er en absolutt forutsetning. Det er ingen vits i å teste med hackede klienter eller mystiske kommandoer hvis det ikke kommer fellesskapet til gode i form av gode løsninger som beskytter oss alle.


For øyeblikket er et område på 500x500 rundt spawn beskyttet slik at kun ops/admins kan bygge der. Dette er fordi vi skal skape et velkomstområde som tilfredsstiller en del behov vi har erfart at nye spillere har. Her skal vi ha endel signalbygg som inkluderer et informasjonssenter, et møtelokale, et portalsenter og endel andre ting. Dette skal knyttes sammen med et oversiktlig veinett som andre spillere oppfordres til å bygge videre på. TENK STORT!

Til slutt vil jeg si at det var utrolig hyggelig at så mange har funnet veien tilbake til serveren så fort, etter at den har vært nede i så lang tid. Det tok faktisk bare noen få minutter fra jeg startet den opp til 4-5 personer hadde logget inn. Jeg vet ikke engang hvordan dere har fått med dere at den var oppe igjen... :-D


Til slutt, til alle dere som jeg ikke rekker å prate med i løpet av dagen idag: Ha en fortsatt gledelig jul og et godt nytt år!

111
Minecraft / BETA map for download
« på: 30. Desember 2011, 18:13 pm »
http://minecraft.atc.no/bin/maps/
Last ned med bittorrent og hjelp meg med å share den (1.4 Gbytes over Nord-Europas tregeste DSL...)

112
Arkiv / Oppdatering om oppdateringen
« på: 07. Desember 2011, 19:00 pm »
Jeg er inne og sjekker denne daglig:

http://ci.bukkit.org/job/dev-CraftBukkit/promotion/
Last promoted build is Success#1337, 1 mo 24 days ago. (permalink)

Bare idag er det 4 nye builds, ingen av dem har fått status som "anbefalt". Jeg begynner å frykte at dette ikke vil komme på plass før tidligst romjulen når folk får litt ekstra fritid. Og først da begynner vi å snakke om plugins som sikkert må oppdateres opp og i vinkel.

*URK*

113
Generelt teknisk / Powershell ARRAY tips and gotchas
« på: 30. November 2011, 14:11 pm »
Define an empty array:
Kode: [Velg]
$array = @();
Define an array with data elements in it:
Kode: [Velg]
$array = [array]( "foo", "bar", "baz" );or
Kode: [Velg]
$array = @( "foo", "bar", "baz" );
Note: Do NOT simply use $array = "foo", "bar", "baz" because if you later edit your code and specify only one element you won't get an array object anymore, possibly introducing weird problems.

Access (read or write) an existing entry:
Kode: [Velg]
$element = $array[$index];and
Kode: [Velg]
$array[$index] = $element;Note: These will throw an exception if the array does not contain atleast $index+1 elements (the first entry is index 0)

Add (push) an element to the end of an array:
Kode: [Velg]
$array += $element;
Insert (unshift) an element at the beginning of an array:
Kode: [Velg]
$array = @($element) + $array;
Remove (shift) first element from an array:
Kode: [Velg]
$element, $array = $array;
Remove (pop) last element from an array:
Kode: [Velg]
[array]::Reverse($array);
$element, $array = $array;
[array]::Reverse($array);
Note: After hours of scouring the web I have found no simpler, universally working way to pop the last element from an array. Many people recommend using slices and arithmetics, but those usually break in special cases. One can only hope (albeit, most likely in vain) that Microsoft have seen fit to implement the Reverse method in an efficient way.

Get the number of entries in an array:
Kode: [Velg]
$count = @($array).Count;Note: Do NOT simply use $count = $array.Count because this will break if $array contains only one object and that object happens to come with its own Count method! (And yes, I spent some time finding that bug in my script...)

List contents of an array:
Kode: [Velg]
$array
Loop through an array:
Kode: [Velg]
foreach ($element in $array) {
  Write-Host $element;
}

Manually loop (C style) through an array:
Kode: [Velg]
for ($index=0; $index -lt $array.length ; $index++) {
  Write-Host $array[$index];
}

Manually loop (C style) in reverse:
Kode: [Velg]
for ($index=$array.length -1 ; $index -ge 0 ; $index--) {
  Write-Host $array[$index];
}

114
Arkiv / Minecraft 1.0
« på: 20. November 2011, 12:31 pm »
Jeg er klar over at at Notch slapp Minecraft som planlagt, og at oppdaterte klienter ikke fungerer mot serveren.

Akkurat som ved de ti forrige oppdateringene så tar det tid før Bukkit er klar. Så snart den er klar så begynner testingen mot ulike plugins som også må oppdateres. Ettersom Minecraft 1.0 inneholder fryktelig mye nytt så regner jeg med at dette vil ta litt tid. Igjen, akkurat som ved de ti forrige oppdateringene.

Smør deg med tålmodighet :-)

115
Arkiv / EKSPERIMENTELL kommando for å godkjenne nye brukere i forumet
« på: 02. November 2011, 21:58 pm »
Problem:

Forumet krever admin-godkjennelse av alle nye brukere pga enorme mengder spambots.
Admins er overarbeidet og godkjenner bare nå og da, dette gir masse mas på uskyldige ops.

Jeg har laget en mulig løsning i form av en eksperimentell plugin:

For at den skal fungere så må spillere registrere seg i forumet med EKSAKT samme navn som de bruker i spillet. Små og store bokstaver, alt må være identisk.

Logg deretter inn i spillet og bruk kommandoen "/approve". F.eks, siden Minecraft-brukeren min heter FloydATC så måtte jeg skrive
Kode: [Velg]
/approve FloydATCHvis ingen andre med navn som begynner på "floyd" var innlogget så kunne jeg skrive f.eks.
Kode: [Velg]
/approve floydså vil pluginen finne den eksakte skrivemåten og forsøke å godkjenne meg.

Hvis det feiler så kan det bety at spilleren ikke er registrert med eksakt samme navn, at han allerede er godkjent, at han er bannet, eller at det er en annen mulighet jeg har glemt å tenke på ett eller annet sted.

OBS!!! Funksjonen er helt ny og må testes. Alle kan bruke kommandoen, også på hverandre. Det vil si at en hvilken som helst vip eller op kan hjelpe en ny spiller med å komme seg inn på forumet.

116
Arkiv / Søppel i forumet og på serveren
« på: 17. Oktober 2011, 20:43 pm »
Jeg har akkurat tatt en runde og slettet noen forum-brukere og tråder som vi ikke trenger.
Bruk gjerne "report"-knappen hvis det er noen jeg har oversett.

117
ATC-Pjatt / FLYTTET: Mangler vi ops?
« på: 10. Oktober 2011, 06:37 am »
Dette emnet har blitt flyttet til Minecraft.

http://forums.atc.no/index.php?topic=949.0

118
ATC-Pjatt / Webdesign-dugnad
« på: 09. Oktober 2011, 09:06 am »
Hei

Morder har sparket liv i et tema som har plaget meg en stund, og det er websiden. Designet som er under utvikling later til å ha viklet seg fast. Jeg har mottatt et forslag fra Morder som bygger videre på det vi har idag men jeg tror vi kan gjøre bedre enn som så. Nøkkelen her er CSS og pixel art. CSS har jeg kontroll på, pixel art VET jeg at det er andre her i forumet som har kontroll på, og jo mer jo bedre.

Her er ideen:

(1) Banneret på topp bør vise en generisk Minecraft-horisont med noenlunde flatt/nøytralt terreng mot en himmel med litt skyer og gjerne en sol. Vi behøver ikke kun ETT slikt, prøv gjerne å snappe en "serie" med bilder som har ca. samme perspektiv og kan roteres. Ideen er at det skal IKKE finnes noen bygninger eller tekst på disse bannerne.

(2) Logoen legges over som HTML med CSS sånn at den kan sentreres pent

(3) Menyen på venstre side - NB! KUN linken "Forum" skal peke til forumet, resten av lokalt innhold skal ligge på web'en siden forumet ligger på min hjemmeserver og er nede i hytt og pine pga. lynnedslag, strømbrudd og annen moro. Kopier heller teksten fra innleggene.

(4) Innhold. Her må vi starte med et grunndesign og jobbe oss oppover. Hver artikkel bør ha sin pixel art for å spice opp. Hovedbakgrunnen bør være dirt-brun men vi fyller på med andre "underjordiske farger" med pixel art (i.e caverns, dungeons etc.)

(5) Copyright-footer med lava/bedrock theme plasseres nederst med CSS, selve teksten legges oppå som HTML.

(6) Mer random pixel art

(7) Mer random pixel art

(8) Screenshots av bygninger kan legges OPPÅ banneret med CSS (men under tittelen), så lenge de er avbildet med samme perspektiv som selve banneret. Igjen, jo flere bygninger som matcher, jo mer kan vi variere.

Selve sammensetningen av websiden (dynamisk innhold mm) kan løses med Javascript eller med server-side tricks som jeg kan fikse etterhvert. Jeg er programmerer, ikke designer, så gi meg grafiske elementer + statiske HTML-sider å jobbe med og jeg kan sy sammen det ferdige resultatet.

Folkens, får vi til dette så kan vi lage den beste Minecraft-websiden for å matche den beste Minecraft-serveren på nettet ;-)

119
Arkiv / *kremt*... mrthewil?
« på: 23. ſeptember 2011, 17:43 pm »
Sitat
[16:43] <mc_atc_no> (mrthewil) Floyd svarer aldri på Mail

Nesten riktig.

Sitat
[16:43] <mc_atc_no> (mrthewil) Eller sjekker mails

Feil.

Sitat
[16:44] <mc_atc_no> (mrthewil) good luck

Det samme til deg.

120
Arkiv / Oppdatering til 1.8 endelig på plass
« på: 22. ſeptember 2011, 19:19 pm »
Build 1185 fikk status som Recommended Build for 14 timer siden men pga. jobb og en tur på IKEA ble jeg ikke ferdig før nå... Det eneste som ikke ser ut til å ha tålt oppgraderingen er de gamle LogBlock-dataene; tabellformatet er tydeligvis endret og jeg orker ikke bruke tid på å massere 900 Mbytes med gamle loggdata så de er borte.

Ellers ser det mest kritiske ut til å funke omtrent som det skal.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12