Dette er en veldig interessant ide og jeg forstår godt behovet.
Jeg vet ikke hva slags Priority event-handleren til WorldGuard er definert med, men med mindre den benytter aller
laveste prioritet bør det være fullt mulig å skrive en plugin som håndterer akkurat denne typen events
etter WorldGuard og overstyrer akkurat dette basert på dybde. Det burde ikke engang ta mer enn etpar minutter å gjøre det.
Jeg kan ikke love noe men jeg skal forsøke å få dette på plass allerede i løpet av helgen.
Dersom det skulle vise seg at WorldGuard benytter aller laveste prioritet så må problemet snus på hodet ved at beskyttelsen mot vann skrus
av i WorldGuard og deretter håndteres kun av en egen plugin. Forsåvidt er dette ikke noe vanskeligere å få til men det innebærer at en hjemmesnekret plugin blir en vesentlig del av griefing protection og det stiller litt høyere krav til robusthet f.eks. ved oppgraderinger :-)
PS. Dybde angis langs y-aksen, ikke z-aksen.
http://minecraft.gamepedia.com/CoordinatesOppdatering:Fikset. Jeg måtte gå den litt lengre veien siden WorldGuard som forventet legger seg til helt til slutt sånn at den overstyrer andre event handlers. Jeg har derfor skrudd av blacklist for vannbøtter (og lavabøtter), sperrer dem selv ved z>=16 og tillater dem ved z<16. Unntak for ops/admins som før. Den nye pluginen heter SafetyPlugin og kan eventuelt også utvides til andre relaterte ting.