Skrevet av Emne: Ny kommando som jeg har savnet lenge: /tpback  (Lest 7085 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Ny kommando som jeg har savnet lenge: /tpback
« på: 11. Juli 2012, 12:21 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Serveren husker nå hvor alle spillere har vært den siste timen. Det er dermed mulig å bruke kommandoen /tpback for å hoppe tilbake dit du var for X antall minutter siden. F.eks.

Kode: [Velg]
    /tpback 10sender deg tilbake dit du var for 10 minutter siden.

Ops/Admins har i tillegg mulighet til å hoppe dit ANDRE spillere var for X antall minutter siden. Hvis jeg f.eks. skriver
    Kode: [Velg]
    /tpback 15 svuppeså blir jeg sendt dit svuppe var for 15 minutter siden.

NB! Dataene holdes foresløpig kun i minnet så historikken går tapt ved restart av serveren eller reload av TelePlugin. Det er mulig jeg fikser dette hvis det viser seg å være et stort problem.

-Floyd.

--
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

Morder269

• Gjest
    Sv: Ny kommando som jeg har savnet lenge: /tpback
    « Svar #1 på: 11. Juli 2012, 12:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Er dette en funksjon i tpplugin? Den er ihvertfall genial. Til dere som vil tpe der dere døde, tp 1 minutt bakover i tid.

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #2 på: 11. Juli 2012, 23:09 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Nå skal vi ikke ta helt av, det kan se ut som det er noen små barnesykdommer her og der som gjør det til en genial IDE foreløpig. Skal se litt mer på det.

-Floyd.

--

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #3 på: 13. Juli 2012, 23:21 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ny versjon av TelePlugin er lagt inn idag etter en GOD del programmering og testing. /tpback lagrer nå informasjon mellom reload/restart. I tillegg holdes nå kun data i minnet for spillere som er innlogget (hentes inn ved login og dumpes ved logout). Dermed sparer jeg ganske mye minne og kan koste på meg å utvide tidsrommet den husker informasjon til 24 timer.

Jeg oppdaget samtidig en bug som gjorde at den av og til lot til å "glemme" noe lokasjonsinformasjon pga. ConcurrentHashMap ser ut til å returnere keys i alfabetisk og ikke numerisk rekkefølge selv om nøklene er av typen Integer. Denne feilen skal nå være rettet.

-Floyd.

--

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #4 på: 29. Juli 2012, 11:28 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Et bittelite tillegg: /tpback støtter nå også teleport til et bestemt klokkeslett. Hvis klokka er 11:20 så vil "/tpback 11:00" forsøke å sende deg dit du var for 20 minutter siden. Praktisk.

-Floyd.

--

Utlogget Emilpoika

• Moderator
    • Guru
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    « Svar #5 på: 29. Juli 2012, 12:47 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Takk, det gjør alt mye lettere :D

Edit: Er det mulig å ta safety override på samme måte som med warps, på noe vis?
    -Forsovidt tror jeg man noen ganger blir sytanset i å teleportere til folk hvis de ståv des skilt/gress, eller bygger seg oppover.
    « Siste redigering: 29. Juli 2012, 12:49 pm av Emilpoika »

"So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #6 på: 05. August 2012, 11:09 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Safety override med "-force" støttes nå av de fleste /tp* kommandoene. Legg merke til at "/tpa" og "/tpy" er noen av unntakene.

Fikset forøvrig en bug som gjorde at klokkeslett 13:00-23:59 ble regnet 12 timer feil. Måtte bruke "Calendar.HOUR_OF_DAY" istedet for "Calendar.HOUR". Amerikanere.

Fikset også en annen bug som gjorde at det plutselig ikke var mulig for ops/admins å bruke "/tpback" med navn på en annen spiller.

Ja, også får man nå opp en kjapp hjelpetekst hvis man bruker /tp* kommandoene uten parametre.

-Floyd.

--

Utlogget Emilpoika

• Moderator
    • Guru
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    « Svar #7 på: 05. August 2012, 17:17 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Tusen takk, ærede stormester-

"So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?