Forumet er oppdatert og reCAPTCHA er på plass for å redusere spam
Hvis du får dyttet en hopper minecart under en "chest", så vil itemsene i chesten legge seg oppi hopper minecarten. Men det går ikke an og logge hvem som satte ut minacarten, for minecart er en entity. Er det mulig og fikse dette?
Sitat fra: Hebelub på 01. Mars 2015, 21:44 pmHvis du får dyttet en hopper minecart under en "chest", så vil itemsene i chesten legge seg oppi hopper minecarten. Men det går ikke an og logge hvem som satte ut minacarten, for minecart er en entity. Er det mulig og fikse dette? Kan trakter uten gruvevogner også stjele fra beskyttede kister?
Ser at det ble "lukket" en sak på akkurat dette i GitHub-repoet, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er tenkt løst.
Sitat fra: Floyd-ATC på 20. Mars 2015, 09:20 amSer at det ble "lukket" en sak på akkurat dette i GitHub-repoet, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det er tenkt løst.Det var en annen sak som ble lukket. Saken jeg tolker at du refererer til er fortsatt åpen.
Hindres mappetraversering (../) ved warps? Jeg skimter en regex der nede, men regex er ikke akkurat min sterke side.
// Sanitize name Pattern pattern = Pattern.compile("[^\\w@\\.\\'\\-]"); Matcher matcher = pattern.matcher(name); matcher.replaceAll("");
I teorien skal det bety at "\", "/", "$","%" samt parenteser være umulig og dermed hindre path traversal.
return plugin.getDataFolder()+"/warps/"+ownername.toLowerCase()+"/"+pointname.toLowerCase()+".loc";
teleplugin.setwarp.other
/setwarp ...malicious
plugin.getDataFolder()+"/warp/../malicious.loc"
plugin.getDataFolder()+"/warp/hacker/..malicious.loc"
Min umiddelbare tanke her og nå er at en minecart er "anonym", dvs. ContainerProtect kan ikke forholde seg til om en minecart har tilgang eller ikke basert på hvilke spillere som har tilgang. Å blokkere hopper+minecart på generelt grunnlag vil potensielt ødelegge redstone-maskiner osc.
Trakter oppfører seg rart. Antall ticks trakten bruker på å flytte gjenstander fra seg varierer, selv om det alltid er 4 ticks i singleplayer.
Er det meningen at man skal kunne reise utenfor muren?