Skrevet av Emne: Viktige, kjente feil  (Lest 1117 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Viktige, kjente feil
« på: 22. Desember 2017, 00:04 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Denne posten er på INGEN måte komplett, tanken er bare å holde feil (og status på disse) oppdatert etter hvert som vi oppdager dem. Det kan enten være ved egen erfaring eller basert på informasjon fra https://ylands.com/community/ og http://steamcommunity.com/app/298610/discussions/2/

Når du finner noe som mangler på lista, post et svar og så oppdaterer jeg etterhvert. Jeg skal også forsøke å oppdatere lista etterhvert som feil blir rettet. Likevel: For offisiell informasjon må du sjekke det offisielle forumet.

Generelt

Alle spillere starter med en ødelagt "barrier generator" som kan repareres og deretter plasseres ut og aktiveres. Denne er personlig, det er kun du som kan bruke den og spillet gir deg kun EN. Hvis du greier å miste den, f.eks. ved å plassere den ut men ikke aktivere den, så er den borte inntil serveren wipes.

IKKE forsøk å logge ut mens du sitter eller ligger! Dette får serveren til å gå i spinn, fylle opp disken med loggmeldinger og til slutt ikke klare å lagre kartet og alt går tapt. Jeg sjekker for dette regelmessig.

Det kan fortsatt forekomme at du blir "stuck" eller faller igjennom terrenget. Trykk enter og bruk kommandoen "/unstuck". Denne vil vise noen alternativer, f.eks. "/unstuck 1" for å respawne der du ville ha gjort om du døde.

Ved forsøk på å klatre opp eller ned stiger kan man bli teleportert til et helt annet sted i verden hvor det finnes (eller har fantes!) en stige.

Mat

Avataren din kan sulte ihjel selv om du er logget av. (Pass på å låse inn verdisaker!)

Ressurser

Trestubber er noen ganger usynlige på kloss hold og synes kun på avstand. Kollisjonsboksen er der fortsatt og kan gjøre det vanskelig å både bevege seg og plukke opp ting. Virker som en manglende LoD mesh.

Skip

Forsøk på å plassere ting ("free placing" med V) hvis du er i førsteperson (ved å trykke C) ombord på skip får fysikkmotoren til å gå berserk.

Forsøk på å legge ting løst på dekk kan noen ganger få fysikkmotoren til å gå berserk, andre ganger stabiliserer det skipet på samme måten som ankeret.

Lavtflyvende måker som kolliderer med skipet har tilsynelatende 10 ganger så stor masse som skipet og vil skyve det kraftig ut av kurs og/eller få fysikkmotoren til å gå berserk. Løses ofte greit ved å finne og drepe den aktuelle måken.

Forsøk på å plassere lykter eller lignende på en båt kan noen ganger få denne til å havne et helt annet sted enn der du hadde tenkt. Tingene har enkelte ganger dukket opp igjen ved å logge ut og inn, andre ganger kan de plukkes opp et sted i nærheten. Noen ganger har de imidlertid blitt helt borte, muligens fordi de er plassert under terrenget.

Dersom du går (eller teleporterer) langt unna båten din eller skipet ditt og kommer tilbake vil det noen ganger vises som en svart modell uten noe påbygg av noe slag. Logg ut og inn.

Dyr

Ville dyr som skal streife rundt og angripe intetanende turister slutter ofte å streife, og blir i stedet stående og kan angripes nesten uten risiko for kjøtt og skinn. (Pass på, det kan være en til i nærheten)

Kart

Kartet oppdateres tregt men fungerer ellers så lenge dui er logget inn. Dessverre går alle oppdateringer TAPT når du logger ut. Det er derfor viktig å tegne ned posisjonen til øyer du har funnet på et stykke papir ute i den virkelige verden. (Dette kan uansett være smart siden det ikke finnes noen måte å merke av hus eller andre viktige steder på kartet i spillet)

« Siste redigering: 16. Januar 2018, 17:17 pm av Floyd-ATC »

-Floyd.

--
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

Utlogget Emilpoika

• Minecraft-Operators
    • Guru
    • #Emilpoika
      • Vis profil
      • Emilpoikas Facebookside
    Sv: Viktige, kjente feil
    « Svar #1 på: 03. Januar 2018, 20:10 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Har vært innom med Eskilla, og serveren klikka.
    Han kom seg inn igjen, men jeg fikk bare feilmeldingen (se vedlegg):

"So much time on ATC alone, and yet I've never been to me."
    "Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #2 på: 06. Januar 2018, 03:01 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ja, det er en kjent feil som vanligvis lar seg løse med restart men noen ganger er kartet bare ødelagt og må enten wipes eller rulles tilbake til en backup. Kan du teste om det funker igjen nå?

Det skal komme en bugfix innen etpar uker som skal bedre akkurat dette problemet og etpar andre akutte ting.

-Floyd.

--

Utlogget Emilpoika

• Minecraft-Operators
    • Guru
    • #Emilpoika
      • Vis profil
    « Svar #3 på: 06. Januar 2018, 15:14 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jada, jeg kommer meg inn ;)

Edit: Var å grav i en hule. servereng hang seg opp og jeg brukte /unstuck 0, men aner ikke hvor på stranden jeg havnet.
    Før jeg rakk å komme meg hjem ble jeg kastet ut av serveren igjen, ogf får nå samme feilmelding som tidligere.
    « Siste redigering: 06. Januar 2018, 19:25 pm av Emilpoika »

"Half a bee, philosophically, must ipso facto half not be. But half the bee has got to be, vis-à-vis its entity - d'you see? But can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee, due to some ancient injury?

Utlogget Emilpoika

• Minecraft-Operators
    • Guru
    • #Emilpoika
      • Vis profil
    « Svar #4 på: 07. Januar 2018, 17:13 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jada, jeg kommer meg inn ;)

Edit: Var å grav i en hule. servereng hang seg opp og jeg brukte /unstuck 0, men aner ikke hvor på stranden jeg havnet.
    Før jeg rakk å komme meg hjem ble jeg kastet ut av serveren igjen, ogf får nå samme feilmelding som tidligere.

Møkk!
    Fordi jeg ikke kom meg inn mistet jeg alt det verdifulle jeg hadde i kistene mine, for jeg fikk ikke sperret ingangen til huset mitt.

Utlogget Floyd-ATC

• Livstidsdiktator
    • Administrator
    • Guru
      • Vis profil
      • floyd.atc.no
      • E-post
    « Svar #5 på: 08. Januar 2018, 18:45 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg har et... hmm... uferdig hus på østkysten. Du vil skjønne det når du ser det. Se etter skipet med to røde/hvite flagg :-)

Etabler deg i nærheten og så kan jeg gi deg en håndsrekning.

-Floyd.

--